Lindre urolige bein

Anki_82

Første møte med forumet
Det kribler i beina i tide og utide, og spesielt når jeg skal slappe av eller sove. Blir gal av følelsen og å måtte flytte på beina hele tiden. Hva er ditt beste råd for å få lindret dette??
 
Det kribler i beina i tide og utide, og spesielt når jeg skal slappe av eller sove. Blir gal av følelsen og å måtte flytte på beina hele tiden. Hva er ditt beste råd for å få lindret dette??
Dette er så innmari plagsomt! Har slitt litt med Restless Leg Syndrome, som det også kalles, utenom svangerskapet også. Mange har god hjelp av magnesium-tilskudd eller eksrmtra magnesiumrike matvarer. For noen funker det også å ta noen knebøy eller tåhev-øvelser før man legger seg. For min del må jeg opp å gå og ta en varm og lang dusj.
Hører gjerne om flere tips:)
 
Har bare slitt med det i svangerskapene, særlig på slutten. Har siste uka på jobb før permisjonen nå, og skulle gjerne sovna litt tidligere på kvelden da jeg må tidlig opp. Men beina krangler og holder meg våken Skal prøve med magnesium og bevegelse før jeg legger meg. Krysser fingrene for at det hjelper☺️
 
Jeg får det som regel når jeg skal sette meg å slappe av på kvelden i sofaen. Blir som regel til at jeg sitter på gulvet, for det hjelper faktisk.
 
Sliter med det samme når jeg skal legge meg for å sove, kjempe slitsomt! Det jeg syntes hjelper er å bruke kuldekrem på leggene når jeg går til sengs.
 
Fotmassasje på kvelden kan hjelpe. Jeg bruker en sånn massasjerulle som jeg ruller føttene på og har blitt mye bedre
 
Jeg har en sånn kuldepose jeg legger på foten på kveldene hvis bena blir veldig urolige, har fungert her :)
 
Magnesiumspray! Kjøpt på helsekost. Påføres direkte på beina, så det virker hurtig. Mannen sliter med rastløse bein til vanlig, og går på magnesiumtabletter som for det meste tar knekken på det. De gangene det ikke gjør det virker sprayen veldig bra. Jeg bruker det de kveldene/nettene jeg får kramper i leggene, funker fint!
 
Jeg tar magnesiumtabletter, funker for meg hvertfall :)
 
Jeg er også veldig varm på føttene når jeg ligger i senga for å sove og jeg synes det hjelper både på varmen og kriblingen å ha det skikkelig kaldt på soverommet og ha føttene/beina utenfor dyna.
 
Magnesium i kombinasjon med E-vitamin har jeg fått anbefalt av jordmor, men det tar noen måneder før du oppnår full effekt.

Jeg har akkurat testet "venebalsam" fra helsekosten også. Fikk tips om denne av en bestemor som sliter mye med urolige bein til vanlig. Denne har hjulpet både henne og meg med å ta bort det verste, slik at jeg har kunnet slappe av på sofaen og at jeg til slutt sovner på kvelden ihvertfall
 
Har akkurat kommet meg for øret at faktisk jernmangel kan være med på å gi urolige bein. Jeg satser egentlig bare på at det går over etter fødsel
 
Back
Topp