LIMO80 sin dagbok

LIMO80

Glad i forumet
Tenkte kanskje jeg skulle lage meg egen dagbok.
Blir vel kun sporadisk oppdater men, ser at jeg kunne ha hatt nytte av det siden alle mine tempe kurver i FF er borte etter 7. mnd. opphold i prøvingen. Det hadde vært greit om de lå samlet her.
Nå blir det mye scrolling i tempe tråden.

Litt om meg:
Jeg er overvektig.
Jeg ble diagnostisert med PCOS i 2006.
Har alltid hatt lyst på barn, men traff mannen først i 2013.
I 2015 ble jeg operert for godartet dermoid cyste på hø.eggstokk, cysten var ganske stor og hadde snurret eggstokken og egglederen noen snurrer så begge måtte taes ut.

Kun en eggstokk på meg altså.

I juni 2017 ble vi spontant gravid og mistet i uke 5+6.

I februar 2018 var jeg til gyn. for å få hjelp til å bli gravid. Gyn. oppdaget polypp i livmoren som måtte bort for at vi skulle ha sjans til å bli gravid. Den fungerer nesten som en spiral forklarte hun.

I juni 2018 ble polypper fjernet og i juli 2018 fikk jeg beskjed om at det var kreft i vevet som var sendt til histologi.

Kreft i livmorslimhinnen fikk jeg forklart er vanligvis noe som rammer kvinner i 60-årene etter at de er komt i overgangsalderen gjerne på grunn av for mye østrogen.
Det blir vanligvis behandlet ved at man fjerner livmor, eggstokker, egglederen og noen lymfeknuter. Ikke den beskjeden du vil høre når du er barnløs.

Etter nye prøver fra livmoren, MR og CT. Fant de heldigvis ikke spredning hos meg og heller ikke unormal vekst i prøvene de tok fra livmoren. De åpnet derfor opp for å behandle meg med hormonspiral, Mirena, med prøvetaking hver 3. mnd. og bytte av spiral.

Ved prøvetaking i oktober fant de unormal vekst så det ble nye 3. mnd med hormonspiral.

Ved prøvetaking i januar 2019 var det normale prøver :happy: skal inn å ta nye prøver i april 2019.

Ble startet på en kur Provera for å kickstarte syklus.

Tilstanden er vist kronisk, med stor sannsynlighet for at det kommer tilbake.

Håpet mitt er å bli fort gravid fordi da er det mindre sjanse for tilbakefall, så lenge jeg er gravid i allefall. Det har med hormoner å gjøre.

Prøvetaking 12.04.19 av livmorslimhinnen viste hyperplasi uten atypi så da må jeg ny runde med hormonbehandling - Mirena hormonspiral i minst 3 mnd.

Planlagt utskrapning og insett Mirena 25.6.19 - håper hormonstimmulering ikke har gjort vondt verre.
Utskrapning gjennomført 17.6- nå venter vi på resultatet, det var lite utskrap så gyn. mente det var positivt, men gyn forventer ikke normal prøve siden jeg har vært ubehandlet siden forrige prøvetaking.

Har komt til på assistert Haukeland:
1. Stimulering
29.05.19 oppstart kort protokoll med Rekovelle og Fyremadel (fra 2.6.19). Alt som er brukbart skal i frysen. Insett blir tidligst til høsten 2019.
Resultat av stimmulering: ett 2-dagers embryo og ett 5-dagers embryo i frysen.

Utskrapning 17.06.19 viste normale prøver.
Pipelleprøve okt 2019 var normal.
Pipelleprøve jan 2020 var normal.

FER #1 Styrt syklus med Progynova fra første blødningsdag, ultralyd for å sjekke slimhinnen (8,5 mm) oppstart Lutinus tirsdag etter UL og innsett av 2-dagers embryo (dyrka til 3-dagers før innsett) torsdag samme uke (slimhinnen var 7 mm ved innsett). Negativt.

FER #2 Styrt syklus som ved #1 økt dose Progynova. På UL-kontroll var slimhinnen 8,9 mm. Oppstart Lutinus tirsdag etter UL, innsett av klekkeklar blsstocyst fredag 13.03.2020 (slimhinnen var 8,5 mm ved innsett). Venter på å teste. Negativ.

08.05.20 pipelleprøve slimhinne viste hyperplasi med Atypi. Legens anbefaling nå er fjerning av livmor og eggstokk. Det var vi ikke klar for.
Startet en kur med Provera og 24.06.20 ble det tatt utskraå av livmorslimhinne og insett hormonspiral. Prøven tatt 24.06 var helt normal.

17.08.20 startet jeg på lang protokoll til privat IVF. Startet med Synarela nesespray 3 ganger daglig frem til 1.9.20 da startet itillegg opp med 400 IE Gonal-F.

10.09.20 var jeg til UL, de telte 19 gode follikler. El sprøyte satt 12.9 på kvelden, medisinfri 13.09 og uttak 14.09.

Fikk ut 21 eggceller, 14 befruktet, 2 tilbakeført 17.9. Vi fikk ingen på frys.
Testdato 29.09.20.
Positiv test.

OHSS- ovarialt hyperstimuleringssyndrom
19.09.20 var jeg ekstremt oppblåst. 21.09. Tok jeg kontakt med klinikken, jeg følte ikke selv at situasjonen var veldig hissig da så jeg fikk time 22.09 for kontroll som viste væske i buken, tappet 800 ml.
Ett par dager senere var jeg vel så oppblåst, helt stinn i magen, tok på nytt kontakt med klinikken og fikk komme inntil ny time. Da ble det tappet 1800 ml. 2 dager senere ble jeg tappet en gang til for 2200 ml.
Klinikken tar kontakt med KK som legger meg inn til overvåkning.

Har blitt tappet 2000ml, 1200 ml, 3500 ml, 4000 ml og 4000ml fra buken og ca 3300 ml fra hø. lunge.

Etter første private forsøk ble vi gravid med tvillinger.

På UL 11.11.20 var en av tvillingene sluttet å utvikle seg, vanishing twin.
 
Last edited:
Etter mye scrolling i tempe-tråden( side 447) fant jeg denne kurven fra desember 2017. Dette var første syklus etter SA i juni 2017 der jeg fikk positiv el.test.

20171227_055939.png
 
Tempe-tråden( side 488) tror dette er 3 PP med temping.
Januar 2018, syklusen før jeg fikk beskjed om at jeg hadde polypp i livmoren.
20180128_061555.png
 
Tempe-tråden( side 511) tror dette er 4 PP med temping. Februar 2018, hadde feber og mistanke om manglende el.
Var til gyn. og fikk beskjed om polypp som måtte opereres bort. Valgte å starte med Victoza for å hjelpe med vektreduksjon og detfor å ta pause i prøvingen til etter at polyppen var fjernet. Victoza og prøving er ikke forenelig
20180228_072955.png
 
Opererte bort polypp i juni 2018 og kjøpte Ovusense rett etter, men før eg fikk beskjed om at eg hadde kreft.

Dagen jeg ble oppringt av legen som hadde operert meg var helsvart. Han fortalte at det var oppdaget kreft og hva som var vanlig behandlingsmåte.

Det var en tung beskjed å få.

Jeg kom heldigvis raskt til behandling, slapp operasjon. Og oppstart med hormonspiral.
 
Last edited:
Nå er jeg i 1 PP med bruk av Ovusense.

Fikk positiv el.test 12.2.19 Clear blue med dobbel hormonindikator.
Ovusense plasserte el. på 13.2.19. Slik er kurven så langt:
Screenshot_20190224-064615.jpg
 
Last edited:
12 DPO i dag og tempen er begynt å falle, i allefall om jeg sammenligner md FF kurvene mine. Ovusense glatter ut kurven, spent på fortsettelsen. Tror nok at løpet er kjørt denne PP og nedoverbakken frem mot mens er startet.
Screenshot_20190225-081604.jpg
 
13 DPO, litt opp igjen i dag. Spirende optimisme her. Prøver å tøyle forventningene. Litt usikker på om Provera kan påvirke syklusen denne PP, gikk på det i 14 dager i januar frem mot cd1 denne PP.

Screenshot_20190226-080809.jpg
 
15 DPO i dag, tempen ørlite opp, men ser tegn til at spotting har startet så ikke klaff denne PP.

Kjempe skuffende og stressende.
Screenshot_20190228-074615.jpg
 
16 DPO i dag, avslutta tempinga i går, har så smått begynt å spotte så regner med at TR er på plass straks.
Tar vel en test i morgen tidlig dersom ikkje TR har komt i gang til da.
 
Der var TR på plass. Ny PP med Ovusense. El lagt til 15.3 spent på om det stemmer.

Satt opp til kontroll hos gyn. i april for å ta nye prøver av endometriet håper jeg er gravid før det :happy119
Og at det er spire som har tatt bolig i magen og ikke mere problemer.
 
CD 2, lenge til el. Ser at jeg har hatt kortere syklus nå sist. Forrige PP var på 30 dager, tidligere har syklus vært på 31-32 dager. Positivt at den nå tilsynelatende er kortere.

Usikker på om det er pga. behandling med Mirena i 6 mnd. eller om det er pga. Proverakur i januar frem til 27.1.19.
 
Veldig klar for at TR stikker nå. Cd7 i dag 8 dager til forventa el I følge Ovusense, spent på om den får rett. Regner med at jeg starter med sensor igjen til natta.
Screenshot_20190306-063136.jpg
 
CD7 og første prikk i graf for2 PP med Ovusense. El er gestimert til CD15 så enda en god uke til DPO-land.Screenshot_20190307-070746.jpg
 
Følger deg gjerne. Håper veien mot et barn ikke blir så fryktelig lang. Har de pratet noe om feks ivf?
 
Huff, du har hatt en lang og kronglete vei... :(
Håper det klaffer snart, krysser fingrene for deg!
 
Følger deg gjerne. Håper veien mot et barn ikke blir så fryktelig lang. Har de pratet noe om feks ivf?
Så gøy :happy119
Jeg er under oppfølgning på KK pga livmorslimhinnen og at den ikke oppfører seg.

Men hadde for høy BMI sist jeg var der ifht. IVF. Skal inn å ta nye prøver av slimhimmen i midten av april håper at BMI er komt ned nærmere 33 da. Krysser alt for at prøvene da er normale.
 
I dag får jeg ikke hente ut data fra Ovusense :banghead: på min mobil virker ikke NFC antennen og mannen sin mobil har tatt kvelden så då får jeg ikke ut målinger. Vi må kjøpe ny mobil først æsj.

Og så rett før det begynner å bli interessant med temperaturen. Ja ja vet nå i det minste når vinduet åpner så da er vel uansett bare å satse da.
 
Back
Topp