"Lime" sammen pepperkakehus

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Bruker dere smeltet sukker da?

Er det bare sukker jeg varmer opp? Ikke noe annet oppi? Jeg må ikke bruke det mens det er glovarmt? Lager dere et lite kremmerhus av bakepapir for å påføre?

Smelt smørbukk!!!! [;)][;)]

Jeg dypper pepperkake delene opp i panna så de får sukker på seg for smelta sukker er varmt så setter jeg huset sammen. Ikke snakk om at det er mulig å ha knekken som varmt sukker blir i kremmerhus[;)].

Ja, hørt om det også[:)] Høres jo veldig godt ut med smeltet smørbukk!

Hvordan gjør du det da? Bare smelter det på svak varme.. har det i et kremmerhus når det er lunkent? Eller?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, hørt om det også[:)] Høres jo veldig godt ut!!

Hvordan gjør du det da? Bare smelter det på svak varme.. har det i et kremmerhus når det er lunkent? Eller?

Smelter i panne på svak varme ja, men dypper delene i pannen og setter sammen. Stivner fort og blir steinhardt, genialt! [:D]

Du må ha sukkeret i kjelen, smelte det, og dyppe delene i pannen mens sukkeret er på komfyren. For all del IKKE ta det i kremmer hus, det stivner med en gang det blir litt kjølig, og du kan brenne deg !

ORIGINAL: **Eggerøra**

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, hørt om det også[:)] Høres jo veldig godt ut!!

Smelter i panne på svak varme ja, men dypper delene i pannen og setter sammen. Stivner fort og blir steinhardt, genialt! [:D]

Takk ! Skal prøve dette ! ikke tenkt på å bruke stekepanne engang jeg.. men det var jo lurt[:)]

ORIGINAL: Krøllo

Du må ha sukkeret i kjelen, smelte det, og dyppe delene i pannen mens sukkeret er på komfyren. For all del IKKE ta det i kremmer hus, det stivner med en gang det blir litt kjølig, og du kan brenne deg !

Ja, om det stivner så fort, så er nok ikke det så lurt nei.. hehe

vi spiser aldri pepperkakehusene våre, så vi bruker limpistol..

ORIGINAL: Lillepooh

Vi bruker melis med eggehvitte, vi...

I år gadd jeg ikke styre med knekken.
Limte det bare sammen med eggehvite, melis og sitron.
(Og det står stødig som bare det)

Når jeg har brukt knekk, så smelter jeg sukker i en stor stekepanne.
Så dypper jeg bare de dele som skal limes oppi panna.
Eller så har jeg en sleiv el, og påfører knekken med.
Den må brukes VARM ja, ellers stivner den jo
(Vær obs på at knekken kan misfarge melisglasur som du evt påfører etterpå)
Forresten lurt å bruke oppvaskhansker (helt nye, selvfølgelig), så brenner du deg ikke SÅ mye

Ta no for all del ikkje på da smelta sukkeret! Da gjere nok umenneskelig vondt!

ORIGINAL: tindra

vi spiser aldri pepperkakehusene våre, så vi bruker limpistol..

Back
Topp