Limbo

Mamabear_

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Tenkte å lufte tankene litt med dere....er slitsomt å ikke ha noen å snakke med dette om da det kun er jeg og sambo som vet om situasjonen...

I februar mistet vi en bitte liten jente...på oul i uke 18 ble det oppdaget MA....dette hadde skjedd i uke 14....en helt surrealistisk og grusom opplevelse! Lille jenta vår var helt nydelig....hun ble kremert og urnen satt ned på sin bestefars gravsted.
Hadde vært på flere tul og tatt kub test som visstnok var helt perfekt...så det kom som et sjokk mildt sagt. Obduksjonen kunne heller ikke vise hva som hadde skjedd.

Så pga sorgen og litt min alder ble det egentlig sagt oss imellom at det var det, og å prøve på nytt var egentlig ikke noe tema...men; ny spiral ble ikke satt inn og det skjedde det som måtte skje, jeg er gravid igjen...:Heartred både jeg og sambo ble overlykkelig!
Men; for 4 dager siden begynte jeg å spotte brunt...svært lite, kun på papiret et par ganger pr dag.... dro til legen torsdag, hun kunne ikke bekrefte el avkrefte noe. Har time til tul på mandag, gikk ikke før helgen da sykehuset svarte legen min at om det var abort var det ikke noe å gjøre fra eller til! Akkurat det skjønner vel alle, men jeg er ikke imponert over at man skal måtte gå i flere dager i uvisshet! Bare tanken på å oppleve å komme inn til ul igjen å få beskjed om at det ikke er noe hjerte som slår setter meg helt ut! Har et tankekjør av en annen verden og ble sykemeldt i helgen. Det måtte vært mandag og avklaring NÅ!!! :crybaby2

Det skal være sagt at jeg har 2 friske flotte barn fra tidligere og har aldri spottet i et svangerskap før.

Har ingen erfaring med dette selv, men forstår at det må være fryktelig å gå å vente. Spesielt med tanke på situasjonen dere har vært gjennom.

Har tidligere lest om flere som har spottet både brunt og friskt blod hvor det har gått bra, kanskje ikke en trøst men det kan fortsatt være et lite håp. :Heartred

Så utrolig vondt å lese at du mistet så sent :( Jeg spottet mye brunt i sv.skapet med første, på ahus sa de at det ikke var farlig og jeg trengte ikke komme inn på kontroll. På Kongsvinger som jeg hørte til var de litt mer ‘menneskelige’ og fikk komme på kontroll hver gang jeg var bekymret. De var veldig på at brunt blod er ikke farlig, håper det betyr dette i ditt tilfelle også :Heartred

Hei,

Jeg har ikke opplevd det du har opplevd før. Har tidligere gått gjennom en spontan abort ganske tidlig, og for meg føltes det veldig tungt selvom det var tidlig. Selvom jeg har ingen erfaring med det samme, men kan forstå dine bekymringer, tanker og denne ventetiden. Jeg føler med deg og håper på at det ordner seg og at det vil gå veldig bra ❤️

Uff så fælt å høre su måtte igjennom en slik opplevelse :( skjønner godt det blir tungt å vente disse dagene, selv om det ikke er noe «å gjøre» med det er det en ufattelig psykisk påkjenning å ikke vite. Det er skuffende å vite at man kan bli møtt med en slik innstilling når man er i en så sårbar situasjon. Håper så inderlig for deg at alt ser bra ut på mandag og fremover :Heartred

Hei! ❤️
Jeg mistet ei jente i uke 23 i mitt forrige svangerskap, uten at det var noe galt med jenta. Masse tanker som svirrer i hodet når man da blir gravid på nytt, selv om det var planlagt her. Jeg har også spottet en del, ganske mye faktisk. Er i uke 7+6 i dag, og har hatt smøblødninger flere ganger i uka siden uke 4 ca. Men det er fortsatt liv der inne ❤️
Jeg har også snakket med leger og fått samme beskjed som deg, at om det er en abort så må det bare gå sin gang, og selv om man vet at det er sant så betyr ikke det at det er noe mindre brutalt av den grunn!

Sender deg masse gode tanker, og håper du får positive svar på mandag❤️

Back
Topp