Lim-spørsmål

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg plages med å finne lim om dagene, har kjøpt flere sånne blå dispensere på libris som ruller ut sånne limstrimler, den er jo helt ok, men den blir jo så fort tom (selv om jeg prøver å spare), litt dyrt med 80 kr når den ikke holder noe lenge. Samme med glue dots-ene, blir jo fri med en gang, så jeg prøver å spare på de også.

Har tenkt litt på denne Diamond Glaze (var det det den het?) som flere har pratet om her inne. Er alle veldig fornøyde med den av dere som har prøvd den? Og kan man bruke den til kartong/papir, eller er den best egnet til pynt og blomster? Jeg har flytende lim fra før, men det bruker jo en evighet på å tørke, og det krøller om jeg bruker det på papir.
Og har noen link til hvor man får kjøpt denne?

Har dere evt noen anbefalinger til hva som er bra OG økonomisk til å bruke til papir og kartong?
Snakker om LO-er og kort her altså. [:)]
Linker er flott. [:D]

Dytter for deg, for dette lurer jeg også på. [:)]

jeg bruker dobbelsidig teip til nesten alt[:)]

kjempe fornøyd med det jeg.

teipen får du kjøpt ganske mange plasser [:)]

Vet du, jeg bruker en slags universallim jeg.. 20 kr på ica... Tørker på null komma niks!

Takk for svar alle sammen, og takk for link. [:D]

Jeg bruke bare dette limet til alt av papir og kartong. Krøller ikke, oger kjempefornøyd med det[:)]

Til blomster og annen pynt bruker jeg glossy accent. Kjempefornøyd med deg også[:)]

Denne bruker jeg også, kjempe fornøyd[:)] 
Holder leeenge, bruker det på blomster og div. annen pynt.

Ark bruker jeg dobbeltsidig teip på. Kjøper på europris stort sett. Også har sambo skaffet meg en sånn mega stooor rull som jeg sikkert kommer til og ha resten av året[:)] Men den er litt bred så kan ikke bruke den på alt[;)] 

Jeg er ikke knallfornøyd med Diamond Glaze, syns jeg må holde så lenge på pynten før limet tørker.. Jeg liker Glossy bedre.
Av for å lime sammen ting, bruker jeg en dobbeltsidig teip fra 3 L eller noe.. Men jeg finner ingen link. Jeg har kjpt min på Panduro, men den finnes ikke i nettbutikken dems.

Jeg bruker den dobbelt sidige som de har på nille, billigere enn den på notabene gitt. er 29,- for den på nille.

Mwn mange ganger så deler jeg de firkantene i 3 å jeg da. Varer litt lengre da ja![;)]

Jeg bruker dobbeltsidig tape på rull (25 kr for en rull og den varer lenge) til å feste alt av papir og bilder, og gluedots og 3D puter til pynt.

dobbeltsidig tape eller ett lim di har på matbutikker...

limet er blankt, åsså er tuben grønn...

flytende som tørker fort og papiret krøller seg ikke[;)]'

*kommer ikke på hva limet heter...*

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

Er det karlsons du mener? Det er jo superlim. [:D]

Har bestilt diamond glaze nå (og et par andre småsaker så klart), og i morgen skal jeg kjøpe meg dobbelsidig tape. [:)]

ORIGINAL: Biramar

Jeg bruke bare dette limet til alt av papir og kartong. Krøller ikke, oger kjempefornøyd med det[:)]

Til blomster og annen pynt bruker jeg glossy accent. Kjempefornøyd med deg også[:)]

Den gule der har jeg prøvd, men klarte ikke å bruke den. Reagerer sykt på ting som lukter så fikk vondt i hodet etter ei lita stund.

Je bruker mest fotohjørner og dobbeltsidig tape jeg da.. .og vanlig limstift.

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

Er det karlsons du mener? Det er jo superlim. [:D]

Har bestilt diamond glaze nå (og et par andre småsaker så klart), og i morgen skal jeg kjøpe meg dobbelsidig tape. [:)]

[link=http://i70.photobucket.com/albums/i108/Trakk/Papercraftglue.jpg][/link]

den... fikk ikke større bilde[&:]

Bruker så og si kun Zip Dry på alt jeg...litt gluedots innimellom på noe pynt...beste limet ever, tørker fort, sitter som  støpt og krøller ikke papiret

Har bynt å bruke dobelsidig teip, og det er jo genialt og billig:) Kjøper det på Nor Engros, en kontorbutikk.

Jeg liker denne fra Panduro: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=220509

ORIGINAL: [ Monica ]

jeg bruker dobbelsidig teip til nesten alt[:)]

kjempe fornøyd med det jeg.

teipen får du kjøpt ganske mange plasser [:)]

Biltema har en tykk veldig god dobbelsidig tape, CChobby har rimelige smale taper og 3D puter, Det er dette jeg bruker til papiret
Diamond glaze, og Glosst accent bruker jeg for å feste annen pynt

Back
Topp