lillesnuppa har en slags kul midt på brystet

Mamma til 2 søte små

Forelsket i forumet
Har egentlig merket den en stund men ikke tenkt mer over at det er helt normalt, aldri noen som har nevnt det på kontroller heller. Men nå synes jeg at jeg kjenner den så godt. Den er midt på brystet og det kjennes rett og slett ut som et bein som vokser ut der. Kjenner jeg blir litt bekymret, og lurer på om jeg må ta en tur til legen i morgen? Noen som har opplevd dette?

hun er snart 10mnd

Ingen???

aner virkelig ikke hva det kan være, fettkuler pleier ikke å være harde tror jeg.
ta en tur til lege, så får du svar der [:)] lykke til [:)]

Snuppa har det[;)] Er bare enden på brystbeinet[:)]

Hei, hvis du sier det kjennes ut som ben, så kan det være noe som kalles FUGLEBRYST, det vil si at ribbeina er litt lange og da vil de bøye seg og brystbene kan gå utover som en slags spiss midt på brystet, det finnes også det motsatte der ribbeina er for lange men da bøyes brystbenet innover i en spiss inover i brystet, hos noen er dette plagsomt og syntes godt, da er operasjon et alternativ, værre med traktebryst da lungekapasiteten kan bli nedsatt, kjenner en gutt som har fuglebryst, står ikke veldig ut så der er det ikke gjort noe, men man både ser og kjenner det.

Eller så kan det sikkert være noe annet, noe som noen skriver over her eller noe, men syntes noe av det hørtes rart ut. det haster ikke med å finne det ut, ta det opp på neste kontroll ;)

Kan være fuglebryst ja[:)]
Jeg har det. Jeg synes det er super fælt, men ikke til noen annen plage enn det mentale. Du kan jo ta henne med til legen og få dem til å se på det. Husker jeg var på sykehuset og tok røntgen da jeg var 6 år for å utelukke at det var noe farlig.
Kjenner fire andre som har det (utenom pappa som jeg arvet det fra), og heller ikke de er fysisk plaget med det.

Min bror hadde en sånn kul som du beskriver når han var baby. Han hadde den i mange år, og plutselig en dag var den vekke! Mamma var hos legen med han flere ganger, testet kulen og alt, men det var bare brusk/bein, som en dag bare ble vekke [:D]

Back
Topp