Lillemor...

Lehcar

Elsker forumet
Tusen takk for at du delte oppskriften, karamellmuffins med oss!
Den hørtes helt hærlig ut! Men jeg har et lite problem da...
Siden jeg bor her i Italia, har jeg ikke muligheten til å få tak i
ferdiglaget karamellsaus. Kan jeg da bruke hjemmelaget karamellsaus
i opskriften? Og hvordan skal jeg da lage konsistensen på den?
Har så innmari lyst til å lage disse muffinsene, vet du[:D]!

Hilsen en stor kakemons, Lehcar!!

den var nok til meg ja... men jeg vet ærlig talt ikke... Jeg fikk oppskriften av Pelota, og det er hun som har skrevet at man ikke må bruke Freia også, uten at jeg ser noe særlig forskjell på de to (Gaute og Freia). Prøv å rope på Pelota og se om hun kan svare...

Hva med "smil"-sausen fra freia, går det med den?
Hvor selger de den andre gaute da?

Vet ærlig talt ikke om du kan bruke hjemmelaget karamellsaus, men du kan jo prøve deg frem. Ganske flytende konsistens i alle fall for den er en del av "væske" innholdet på en måte.

Vet ikke helt hvorfor Freia sin karamellsaus ikke egner seg til denne kaka, men de gangene jeg har brukt Freia så har kaka blitt skikkelig "deigete" og ekkel, og steker man den lengre for å prøve å bli kvitt denne smaken og konsistensen så smaker den svidd. Mulig det går ann med andre typer istedet, men her i Bodø har jeg bare fått tak i Gaute som alternativ så derfor holder jeg meg til den. Glassuren blir også helt annerledes hvis man bruker freia.

Men hvis noen prøver med andre merker så si gjerne i fra om hvordan resultatet ble[:)]

jeg fikk tak i Gaute (sausen, ikke mannen min...[;)]) på mega... den heter Gaute's fristelse eller noe sånt, og er i en hvit flaske med rød kork.. står sammen med bake-saker.

Lechar - du kan ikke få noen til å sende deg karamellsausen da?? Eller er det tungvint bare?

ORIGINAL: lenemor

jeg fikk tak i Gaute (sausen, ikke mannen min...[;)]) på mega... den heter Gaute's fristelse eller noe sånt, og er i en hvit flaske med rød kork.. står sammen med bake-saker.

Lechar - du kan ikke få noen til å sende deg karamellsausen da?? Eller er det tungvint bare?

I verste fall får jeg få noen til å sende meg en flaske karamellsaus fra Norge[:D].
Men skal prøve å lage oppskriften med hjemmelaget karamellsaus først, også har jeg
fått tak i noe italiensk karamellsaus jeg skal prøve ut da.... håper det går bra!
Men tusen takk for svaret iallefall!

Back
Topp