lillemor er sjuk...

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
No har lillemor gått i bhg i litt over to uker, og no er ho da blitt sjuk. Det begynte på torsdag med at ho blei skikkelig forkjøla og tett, og det har ho vært siden. På tirsdag kom feberen, 39,3 lå den på hele dagen. Det samme i går, med unntak av kvelden da den var på 39.9. I hele dag har ho hatt over 39, og no var den  blitt 40... ga ho en paracet no, så håper den snart hjelper for det er ikke noe kjekt å se når snuppa er så slapp og sliten... ho er glovarm, og har ligget på meg i hele dag...

Kor lenge er det normalt  å gå med høg feber før en ringer til lege??

Sist ho var sjuk hadde ho 39 i feber i tre dager, og så gikk eg til legen... men da fikk eg inntrykk av at legen mente det var for tidlig å sjekke ho for noe...

Uff da! Stakkars liten!!

Veit ikke hvor lenge de "må" gå med feber før legen gjør noe, men har hørt at de tåler feber bedre enn vi voksene gjør, så om de har 39 trenger det ikke være så ille, hvis du skjønner?
Syns du kan ringe legen å høre, så får du sikkert et bra svar derfra[:)] God bedring til snuppa fra oss!

takk for det :) paracet'n hjalp godt i dag, så ho har vært i bedre form...men feberen kommer vel igjen snart tenker eg.

Den siste timen no har ho bare vært ufattelig sint...skal ikke gå til noen, vil ingenting, bare hyler og kaster ting rundt seg....  Kjekt!!!
Hadde nettopp og ei skikkelig bløt bleie, så det virker så det er noe som plager ho... får se morgenen an i morra, og eventuelt ringe legen da.

Jeg ville ringt i morgen tidlig og bedt om en time da. De har jo noen sånne "krisetimer".
Greit å komme seg til lege før helgen syns jeg, for det er virkelig ikke morro på legevakta (også er det så få leger som "hører" der. De ser bare tall.)

God bedring til snuppa di!

Huff, ikke kjekt når de små er syke[&o]
Regelen er vel at så lenge almen tilstanden er bra, så er det ingen fare. I tilegg så er det noe de (iallefall legene her vi bor) kaller 3dagers regelen. Etter 3 dager med feber ( i allefall opp mot 39-40) så bør man få tatt en CRP for å se at det ikke er betennelse noe sted. Er i allefall det jeg har fått høre[:)]
Så om snuppa fortsatt har feber i morra ville jeg tatt en tur til legen.
Masse god bedring til snuppa di[:D] Håpe ho blir frisk snart!

Huff, stakkars lillemor[&o] Masse god bedring ønskes fra denne kanten iallefall[:)] Jeg hadde ringt legen i morgen jeg, om hun ikke er bedre. Som Dragemamma skriver, er det nok greit å ha vært der før helgen[:)]

God bedring til lillesnuppa [:)]

i morgen er det pappaen og besten som skal være hjemme med ho, men eg har gitt de klar beskjed om at hvis ho er dårlig i morra og så skal legen ringes!!!  Er helt sant at det er bedre å få sjekka ho før det blir helg! og greit å kunne gjøre det hos fastlegen og ikke legevakten og!!

Ho fikk enda ei skikkelig bløt bleie i kveld, og etter ho hadde sove en time så var ho helt gjennomvåt...så kan jo håpe at det er et tegn på at feberen er på vei ut av kroppen...??? 

God bedring til lillemor. Tre dagers regelen høres ut som en grei regel. Men ville som du skriver tatt kontakt med legen i legen hvis hun ennå er dårlig.

Håper dere får en fin hel uten sykdom.

sambo var til legen med lillemor i dag, og ho har visst fått ørebetennelse. Så no er det medisinering på gang. Fikk en medisin som ho bare skal ta i tre dager, men som likevel virker i 12 dager, litt greit da :)

og så blei ho full av utslett da... så da er vel den fjerde barnesykdom i boks og... kjekt med alt på en gang ja...

God bedring til lillesnuppa!!

Back
Topp