Lillelam

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Skal kjøpe dress og lue, men er usikker på hvilken størrelse jeg skal velge. Vil gjerne at det skal vare ut vintersesongen.

Barnet er straks 6 mnd, 67 cm og 45 i hodeomkrets.

Tenkte i utgangspunktet str. 80 i dress og 44-46 i lue. Noen som har peiling?

Vet at størrelse 80 er 1 år, men barnet bruker 68 og 74 i klær nå. Om jeg kjøper 74 er jeg redd det blir for lite i februar/mars.

Kjøper jeg 48-50 i lue er jeg redd den blir veldig stor, lettere å brette opp dressen enn lua, Hehe.
Så vokser ikke hodet så fort.

Er ikke det da lurt å kjøpe 74 siden lille lam dressene har en fold på arner og ben man kan brette ut for å bruke lenger?

Er jo kjedelig å ha et plagg som blir så stort at de vasser i det også.

Jeg vet ikke altså, var bare en tanke:-)

Synes ikke det gjør noe at de er litt romslige i størrelsen, så godt mulig du kan kjøpe str 80. Jeg har brukt 80 en måneds tid på min, fra han var ca 7mnd. Men han var 72 cm og 10 kg også da, så han var jo litt lengre enn din.

Lua har en tendens til å skli litt ned i øynene på mine barn i hvert fall, så den ville jeg ikke kjøpt for stor [emoji4] de vokser vel ikke såå mye i hodeomkrets i løpet av vinteren heller.

Kjøp dressen i str 80 (minst), det gjør ingenting om du må brette opp litt i starten. Luene er veldig elastiske, så de trenger ikke være sååå store... og de er ikke så ruinerende pris på heller, så du kan evt kjøpe en større seinere.

De lillelamdressene vi har hatt har vært små i størrelsen, så jeg ville heller gått en størrelse opp.

Jeg ville gått for 80:) gutten min (som blir 1år i desember) er 70,5cm og 9,2kg, han er nå over i 80 i tøy.
kjenner ikke lua, så skal ikke uttale meg om den :happy:

Jeg hadde også kjøpt 80 da tror jeg.. veldig mange klær funker helt fint selv om de er litt store. Min lille reiste hjem i en (tynn) lillelam dress i str 62 fra sykehuset. Det gikk helt fint selv om han brukte str 50 ellers :p

Jenta mi på 14 mnd har dressen i 74 og lua i 48/50, det passer perfekt nå uten å ha brettet ned dressen. Hun veier 8kg og er 74cm lang og er ganske slank i fasongen

Hadde kjøpt 80, de er små i størrelsen Og det gjør ingenting om den er litt romslig i starten :)

Hadde kjøpt str 80. De dressene går det veldig fint ann å brette opp og de ser fremdeles fine ut.

De lillelamdressene vi har hatt har vært små i størrelsen, så jeg ville heller gått en størrelse opp.

Lillelam er vel generelt veldig små i størrelsen? Vi kjøpte et par bodyer til frøkna, str 56 til nyfødt unge, aaaaaalt for små :o

Ville kjøpt 74! 80 blir alt for stort. Og i lue ville jeg nok tatt størrelsen under den du nevnte. Vi her en lue i den størrelsen og ser ikke for meg at den passer før hun er nærmere 1,5 år...

Jeg endte opp med å kjøpe dressen i størrelse 80 og lua i 48-50. Prøvde det på i butikken og kunne ikke kjøpt dressen i noen mindre størrelse. Lua var litt stor, men den var ikke så stor at hun ikke kan bruke den.

Både dress og lua i str. 1 år, så da har vi det gjennom hele vinteren. Jeg syntes Lillelam er små i størrelsene. Trengte ikke å brette opp dressen engang. Men takk for råd alle sammen.

Back
Topp