Lillejulaften

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Da er lillejulaften her.. Mina hadde sniket seg ut i stua da hun våknet og jeg hadde ikke hørt henne. Hun kom å vekte meg etter en stund og det var litt av et syn som ventet meg i stua[&:] Mina hadde fått tak i noen pakker, så hun hadde åpnet ALLE sammen[:@] Så jeg har litt innpakking å ta meg av etterpå[:-][&o] Bøllefrø[>:]

Vi var egentlig bedt på lunsj til en venninne og hennes 7mnd sønn, men så ringte hun igår kveld om at samboeren hennes var kvalm. Det går jo omgangssyke[&:] Tror vi rett og slett bare står over hele greia. Ikke klar for å bli syk nå. Mina går på pencilin for halsbetennelse, så tror egentlig det holder[:-]

I ettermiddag skal Mina til pappaen sin og Therese. Hun skal være der i jula i år. Får henne tilbake torsdag 30 desember. Det skal bli godt med litt barnefri[:)] Jeg reiser til Hemsedal med pappa 2. juledag. Ser frem til noen dager på ski[;)]

I ettermiddag skal vi ha julefeiring sammen med pappa og hans samboer.

Blir mange feiringer[8D]

God formiddag [:)]

I dag skal jeg og M bare rundt på noen kirkegårder for å sette opp litt lys osv .. Det blir koselig, kan tenke meg at det kanskje blir litt julestemning på meg da [;)] Barna hans kommer i ettermiddag, og jeg skal hente mine i kveld, så det blir koselig med alle barna her i kveld, også blir det å stryke og ordne klærne til i morgen, gjøre alt klart til å settes ut i bilen osv .. For i morgen er det jo mølje kl 12, og kan tenke meg det er nok med kun å dusje og kle på 6 stk før man kommer seg av gårde [:D]

Ha en flott lille julaften alle søte damer!

Her er det jul i huset! dvs mannen driver å tømmer vaskebøtta nå og ungene ser på julefilmen med skjønnheten og udyret. Vi er tidligere ferdig i år enn vi har vært tidligere, deilig! vanligvis stresser vi på kvelden etter ungene har lagt seg, men i dag blir det bare kos her. Kveldsmat hos svigers i kveld, gjett om jeg gleder meg. Har noen salater som må lages da, men tar de i kveld siden jeg vil ha de ferskest mulig til i morgen tidlig[:)]

Jeg må jo ha glemt noe siden jeg plutselig kan sitte i sofaen og slappe av[8|]

Det er min store skrekk at ungene skal åpne pakkene mens vi sover! men samtidig, tenk for en spenning å få alle pakkene for seg selv, uten forstyrrelser, hehe[:D][:D]

Haha.. Unnskyld at jeg ler Osojente.. [:D] Men det der er noe som Sindre LETT kunne gjort.. Egentlig hvilket som helst 4-åring sikkert.. [:D] Vi har heldigvis gjemt våre i toppen av skapet, så vi har sluppet det.. Maren var på nippet her en dag, men vi fikk avverga det.. [:D]
I kveld skal jeg ha søskena mine og kjærester på kvelds.. Skal lage litt eggerøre og har ordna cabaret og sånt.. Blir koselig! Så jeg og holder på med vasken nå.. Har faktisk kun igjen å stryke over gulvene, så er jeg ferdig.. [8|] Aldri skjedd før..! Vi tenkte og vi skulle pynte treet sammen med ungene før tanter og onkler kommer på besøk.. [:D] Kan bli spennende.. [8D]

Åh, da tror jeg at jeg hadde fått fnatt Oslojente! Jeg har heldigvis ikke unger som kan gjøre slikt - Johanna ville ikke gått ned alene om morgenen, og August kan ikke (julegavene ligger også bortgjemt helt til lille julaften - da legges de under treet når det er ferdig pyntet).

Jeg sitter her i tomt hus og nyter stillheten - mamma er og triller August, mens G og Johanna er på aketur og besøk hos svigers. Jeg har lagt i vann pinnekjøttet, skrelt og hakket klart til rabbestappe, skrelt poteter, støvsugd, båret inn juletre og nå er det meste klart - det er jul!

Har forresten fått sove hele natta - August våkna seks i morges, men sovnet på senga med meg og pappa'n igjen, så han og jeg sov til nesten ti i morges - vanvittig deilig, for i går kveld var jeg så sliten at jeg hadde mest lyst å sette meg ned og gråte... feberen til lillebror er nesten borte også - 38 blank i morges, mot 40,1 i går kveld... synes det er ekkelt når de har så høy feber så lenge, i dag er han litt seg selv igjen.. godt timet til å være frisk til julaften ser det ut til [:D]

Nå er jeg snart klar til å gå på jobb. Skal jobbe fra 15-21.15 og etter det er det FRI i noen dager[:D][:D][:D] Må pakke ferdig gavene senere i kveld tenker jeg. Ellers kan i grunnen bare julen komme for nå er jeg ferdig med alt som skulle gjøres/kjøpes[:D]

Back
Topp