Lillegutten vår :)

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Dere husker vel kansje at vi fikk en litt tøff start når lillegutt kom til verden.
Han ble jo fødd med Congenital Diaphragmatic Hernia (en stor brokk i mellomgulvet)

Etter ca 1 mnd på sykehuset med respirator, operasjoner, cpap og mattilvenning så fikk vi gullet vårt med oss hjem.

2011 har vært et hardt år. Lillegutten vår har klart seg kjempefint, han vokser godt og utvikler seg kjempebra. Legene advarte oss mot vnaskligheter med mat og sen utviklingen, så han har jo på en måte trosset alle advarsler :)

Vi er ofte på kontroller på sykehuset, ikke mindre en 3 sykehus reiser vi mellom.
Utredning for melkeallergi har vi måttet gå gjennom, tungt i mine øyne! Melk finnes overalt har jeg nå funnet ut.
Når lillegutt blir syk, så blir han veldig syk. 2 ganger har han vært innlagt på sykehuset i år. Første gangen var det oppkast og tungpust. Andre gangen var det slimet og tungpusthet. Etter andre innleggelse ble han satt på astmamedisin, så det går han på nå.
Vi har lav terskel for og dra på legevakten, så der kjenner de oss godt nå :p
Hodeomkretsen til lillegutt voks fort, så 2 sykehus har vi vært innom for ultralyd og kontroller. Heldigvis stagnerte det seg, så det viste og være en unødvendig ting og anke på.
Pga utvikling så har vi vært til både manuelterapaut og fysioterapaut.
Fysioterapauten går vi til jevnligt enda, men ho er godt fornøyd. Det gikk litt sent på noen ting i starten, men nå har han tatt seg opp, han kryper, aler seg, reiser seg og går rundt bordet, han sitter, ja han gjør det han helst skal kunne til sin alder.

Flinke gutten vår!!!! :)

Mat har igrunn vært et sårt tema hele veien. Avføringen har vært "rar" derfor han havnet inn i sjekken om melkeallergi, noe som viser seg at han ikke har.
Han spiser små måltider og ofte. Forbrenningen hans er høy. Så enda i en alder av 10 mnd, så spiser han døgnet rundt. Fast føde på dagtid, og mme på flaske jevnligt om natta. Spiser han et for stort måltid så kommer all maten opp igjenn.
2 November skal vi til Haukeland igjenn, og sa starter utredningen for reflux. Reflux er ganske vanligt for unger fødd med cdh, så jeg forventer vel egentlig at det blir påvist.
En annen ting kirurgen funderer på er om han har sammenvoksinger i magesekken, noe som og lett kunne skje siden han er operert i magen sin.

Tiden vil vise der...

Astmamedisinen har bivirkninger, stakkers lille gutten vår fikk en kraftig soppinfeksjon i munn, hals og antagligvis nedover tarmsystemet. Dette skjønte ikke "dumme" mamma og pappa før det var gått lang tid, så han ble ganske hardt rammet på slutten. Nå er soppen kurert, og vi håper at lillegutten får slutte på astmamedisinen sin ved neste kontroll, bare 1 uke igjenn, og vi krysser fingrene :)

Lillegutten vår viser stor interesse for livet, han er kjmpenysgjerrig, vil ha med seg alt!
Kommer vi til en ny plass så bruker han lang tid på og studere med store øyner, hver minste lille detalj :)
Og han er så glad så glad, skal ingen ting til for og lure frem et smil og lystig latter.

Han er så god denne lille gutten vår!

Jeg kunne sikkert skrevet i evigheter her, han har så masse og dele med oss alle skjønner dere :)
 

Hadde bare lyst og oppdatere dere litt, dere var nemlig så gode og ha den tiden jeg satt på Haukeland og lurte på hvordan livet skulle bli.
Utrolig god støtte og få her inne, og det gjorde godt :)


http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/294691_10150372701490659_647415658_10441817_985209739_n.jpg
 
Hællan dussen, får helt tårer i øynene av å lese jeg. Skjønner godt d har vært tøffe tak for dere i tiden som har gått!

Glad for å høre at han klarer seg så fint, en vakker gutt dere har deremoticon

Ønskere dere lykke til med sjekken av refluxenemoticon
 
Så kjekt å høre :D
Og så flink han er til tross for sykdommen ;)
Sterke gutt du har :D

Jeg må også ønske deg Lykke til med sjekken av refluxen ;)

Dere er sterke alle 3 :D
 
Så flott å høre at det går så bra med dere!  Har tenkt på den tapre lille gutten din, takk for at du la ut oppdatering.

Nydelig bilde av det lille sjarmtrollet.emoticon
 
Fine fine gutten! :)

Godt å høre at det tross alt går bra med dere:) Har ofte tenkt på dere, å prøvd å følge med, så takk for oppdatering:)

 
nydelig gutt... og tusen takk for oppdateringen det setter vi alltid pris på:)

og dere er sterke... må være utrolig tofft å være igjennom det dere har vært gjennom.

lykke til på veien videre
 
Back
Topp