Lillegutt har luft i magen, trenger tips?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Lillegutt sliter med luft i magen, og etter hver amming så ligger han og trykker og trykker lenge før han får ut noe luft. Synes så synd på han da han ikke får slappet av og sovet siden han holder på så lenge. Har prøvd minifom som jeg kjøpte på apoteket, er på 3 døgnet med den, har ikke hjulpet så mye :/ Noen som har noen gode råd/tips som kan hjelpe?? Prøver å rape han etter hver amming, men det er ikke alltid det kommer noen rap..

Jeg opplevde ofte at det hjalp å sykle med beina hans, da kom luften lettere ut. Vi sleit også med å få han til å rape etter amming en periode, prøvde også minifom. Hjalp litt, men ikke så mye.

Jeg opplevde ofte at det hjalp å sykle med beina hans, da kom luften lettere ut. Vi sleit også med å få han til å rape etter amming en periode, prøvde også minifom. Hjalp litt, men ikke så mye.

Sykle med beina hjelper ikke så mye, men å løfte på rumpa har faktisk hjulpet han med å få sluppet ut litt luft, hvor lang tid tar det før tarmene er mer modne og luftsmerter å sann gir seg litt? :)

Sykle med beina hjelper ikke så mye, men å løfte på rumpa har faktisk hjulpet han med å få sluppet ut litt luft, hvor lang tid tar det før tarmene er mer modne og luftsmerter å sann gir seg litt? :)

Hos oss hjalp det med en tur hos osteopat, han hadde låsninger i nakke og rygg som påvirket fordøyelsen. Etter det hadde vi en ny gutt:)

Hos oss hjalp det med en tur hos osteopat, han hadde låsninger i nakke og rygg som påvirket fordøyelsen. Etter det hadde vi en ny gutt:)

Hører noen går til kiropraktor og andre til manuellterapeut osv, hva er egentlig best tro? Hvorfor valgte dere å gå til osteopat? :)

Hører noen går til kiropraktor og andre til manuellterapeut osv, hva er egentlig best tro? Hvorfor valgte dere å gå til osteopat? :)

Vi var hos fysioterapeut på helsestasjonen, og hun anbefalte en osteopat som behandlet små barn:)

Vi pumpet beina og ga minifon. Hjalp litt, men bar han også mye på magen. Altså over armen med hodet mot albuen. Da får du tak i et bein og på den måten gir du press mot mage og pumper;)
Videre sov han best på magen så ble mye ligging på brystet og bæring! Da han var 6 uker turte jeg å legge han på magen på natta (!!) og etter det sov han hele natta gjennom! Er 5,5 år nå og sover fremdeles på magen;)
Nr 2 hadde ikke samme luftproblem så hun lå naturligvis på ryggen på natta! :)

Min datter slet veldig med mageknip pga luft. Hun fikk mme og fikk masse luft av det. Men vet at det er enkelte ting man bør unngå å spise om man ammer for å unngå luft. Men for oss hjalp det og presse et og ett kne mot magen hennes. Hjalp også at hun lå mage mot mage litt etter å ha spist, og at samboer hadde henne i kolikkgrep (da han har større armer, så er det lettere).

Ta av bleia hver gang han plages og hold han i froskestilling over vasken på badet. Du holder han med ryggen mot magen din og presser leggene/knærne opp mot magen hans. Da vil luft, og muligens bæsj, ry ut.

Det hjalp vår frøken da hun hadde kolikksmerter. ;)

Anbefaler virkelig å ta kontakt med noen som behandler, som osteopat, kiropraktor el. Jeg venta i 4 mnd og det var et helvette fram til 3. Timen. Da hadde jeg plutselig en gutt som både rapa og feis som en mann :p
Her prøvde vi alt, og i tillegg fikk han ikke til å lage vakum på slike nye smokker :s vi holdt på å bli gal og etter å ha bært og byssa så lenge endte vi med en gutt som måtte ha oppmerksomhet hele tiden utenom når han sov.
Ikke sikkert det blir så ekstremt i deres tilfelle, men heller greit å være føre var ;)

Sjekka tungebandet? Mi hadde veldig stramt tungeband og hadde dårlig grep både på pupp og flaske, fikk klipt det og ingen flere luftplager hos ho :)
elstemann hadde kolikk, gikk til kiropraktor som fiksa det i en fei ;) ellers som dei andre sier, litt press på magen hjelper godt med å få lufta ut.
Kan og ofte ta lang tid før rapen kommer men den kommer nok til slutt, bare å stryke på ryggen og klappe på rumpa så kommer den :) masse lykke til :) ikkje noe kjekt når bebisane våre har det sånn :/

Vi pumpet beina og ga minifon. Hjalp litt, men bar han også mye på magen. Altså over armen med hodet mot albuen. Da får du tak i et bein og på den måten gir du press mot mage og pumper;)
Videre sov han best på magen så ble mye ligging på brystet og bæring! Da han var 6 uker turte jeg å legge han på magen på natta (!!) og etter det sov han hele natta gjennom! Er 5,5 år nå og sover fremdeles på magen;)
Nr 2 hadde ikke samme luftproblem så hun lå naturligvis på ryggen på natta! :)

Merker at lillegutt liker å ligge på magen på brystet vårt, men tørr ikke det i senga hans i hvertfal ikke enda :) fraråder dem ikke at dem skal ligge på magen å sove? :)

Merker at lillegutt liker å ligge på magen på brystet vårt, men tørr ikke det i senga hans i hvertfal ikke enda :) fraråder dem ikke at dem skal ligge på magen å sove? :)
Frarådes veldig! Krybbedød har gått veldig ned etter at det ble gjort kjent at babyen skal ligge med ansiktet opp! Derav mye ligging på vårt bryst i starten! Og bæring i kolikkgrep (på underarmen). La han forøvrig aldri ned før han rapet etter mat heller..
La gutten vår på ryggen, men han våknet hele tiden. Prøvde litt sånn natt-desperat å snu han på magen og vips så sov han. Vi tok dermed sjansen på magen (ikke at jeg sov spesielt tungt da, men babyen fikk det bedre).

Me var hos manuel terapeut med gutten vår. De hjalp en del før han hade en låsning i nakken og som gjorde att han svalde massa luft

Frarådes veldig! Krybbedød har gått veldig ned etter at det ble gjort kjent at babyen skal ligge med ansiktet opp! Derav mye ligging på vårt bryst i starten! Og bæring i kolikkgrep (på underarmen). La han forøvrig aldri ned før han rapet etter mat heller..
La gutten vår på ryggen, men han våknet hele tiden. Prøvde litt sånn natt-desperat å snu han på magen og vips så sov han. Vi tok dermed sjansen på magen (ikke at jeg sov spesielt tungt da, men babyen fikk det bedre).
Vår kolikkfrøken sov på siden. Helsesøster mente det var helt trygt sålenge hun ikke kunne trille over på magen. Så vi støtta henne opp med sammenrullede tepper og "kilte" henne fast med de. Først da sov hun, natt som dag!

Back
Topp