lillegull klir til hun kaster opp :(

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Min lille datter, på 2 uker er så snørrete at hun begynner å kli. Etter hun har klidd et par ganger, kaster hun opp all melken hun har fått i seg. ( ikke snakk om gulp her, skikkelig voksen sprut når hun kaster opp) Det er heldigvis ikke mange ganger, men kan fort bli 2-3 ganger for dag. Hun gråter ikke, så tviler på hun har det vondt. Verre for mammaen som må se på? Noen andre som har erfaring med dette? Har begynt å dryppe litt morsmelk i nesen, da dette skulle hjelpe.
 
Hei!

Min datter gjorde kastet mye opp de første mnd`ene, jeg fikk beskjed på helsestasjonen at det er ikke vanlig men heller ikke uvanlig - mange har ikke ferdig utviklet lukkemuskel. Hvis det fortsetter ville jeg tatt en tur på helsestasjonen.
Lurer også på om det finnes noe saltvannsoppløsning som kan brukes for å enklere få tømt ongen for slim, men vet dessverre ikke om det kan brukes på så små babyer.
Håper hun raskt blir bedre :-)
 
jeg har brukt satvannsdråper og etterpå slik "sugekopp" for å få opp snørra! og det har vært forholdsvis store mengder så skjønner at det "tetter" seg.
 
Klir = Brekker seg..

Tusen takk for svar! skal prøve med saltvann, da morsmelk ikke fungerte helt. Det er mindre, men ikke helt borte.. Om det ikke går seg til kontakter jeg helsestasjon.
Takk for råd! :)
 
hun kan jo ha refleksus, da spyr de opp mye av det de får i seg, og går ikke så mye opp i vekt... om hun går opp i vekt som hun skal er det nok ingen fare... bare ekkelt å se på... Men om hun ikke går opp i vekt ville jeg fått en henvisning... Men er litt usikker på om de undersøker så små barn...

Lykke til :)
 
Var på helsestasjonen og vegde i dag, hun legger godt på seg :)
Drypper saltvann i nesen morgen og kveld, og ingen oppkast på 3 dager! :) så håper det er på bedringens vei! :)
Takk for svar alle! :)
 
Back
Topp