Lillefrøet som vokser

Frøbert2016<3

Elsker forumet
Jeg har akkurat fylt 30 år, og har vært gift med mannen min i 2,5 år. Datteren min fyller 8 år i desember, og hans datter er 9,5år. Vi har prøvd i 3 år å bli gravide, uten hell..
Vi mistet en i Mai i fjor. i den 7. uka. Testen var positiv 17. mai i fjor og gleden var stor. Men hcg sank og blødningene sendte meg på ul som viste et underutvikla foster. så da gikk det desverre ikke veien.. :(

Vi gav opp prøvingen. Vi hadde sex da vi følte for det, og startet prosjekt opppussing i kjelleren. 82 kvm uinnredet kjeller. Enorm jobb. Hvor resultatet skal bli utleieleilighet, to boder, vaskerom og soverom til stedatteren min.
Vi fikk også en hund i sommer, og har relativt aktive hverdager. Selv er jeg sykemeldt, men håpet på å komme i jobb igjen til sommeren.

Så skjedde det. Vi sitter forran tven. Jeg tenker i mitt stille sinn, jeg skulle jo hatt mensen? Det er kvelden, og jeg tenker ikke nøye på det. Jeg har en eske full av billige tester fra sverige på badet oppe. Mensen har vært ustabil det siste året. Vi har mye å gjøre. Vi har vært på bursdagsreise i starten av novenber og kost oss. Jeg har overhodet ikke gjort ting som en gravid burde. Men jeg går opp. Tisser på en pinne. Det er kveld og jeg forventer ingenting.
SMACK! Positiv!
Jeg løper ned til mannen min. "HVA SER DU HER???"
han svarer svakt: ...to streker..?
Jeg løper opp og tar en til. Jeg må tisse ofte.
To streker. Jeg løper ned igjen. "Hva ser du HER da???"
Han smiler svakt og svarer det samme igjen.
Jeg hikster ut: "vet du hva det betyr...???"
Han smiler og er rød i ansiktet.

Dagen etter drar jeg på apoteket. Digital og vanlig fra clearblue. Den digitale blir "gravid" med en gang. Den bruker litt lenger tid på å regne ut ukene. Jeg blir helt svimmel. Den vanlige fra clearblue gir et kryss før controllstreken i det hele tatt er klar. Det er ingen tvil. Jeg er gravid!

Mannen min blir fra seg av lykke! Jeg reiser til mamma med den digitale. Hun gråter av glede!

Nå håper vi bare at lille Frøbert holder seg godt fast. den er så hjertelig ønsket. og vi vil så gjerne ha han/henne i armene i juli <3

Pr dags dato er det 40 dager til vi er litt mer trygge. Og vi kan om 40 dager endelig fortelle dette til jentene våre. Datteren min ønsker seg så inderlig en lillesøster eller lillebror. Stedatteren min fikk en lillesøster hos mor for ett år siden, så hun har "fått nok skriking for en stund" *ler*. Men hun blir nok glad hun også <3

jeg har en hemmelig liste over ting jeg ønsker meg itl babyen allerede. Og nurket i magen er døpt Frøbert.


1. desember havnet jeg på ahus for en sjekk, og jeg fikk se et bankende/pulserende hjerte. Og alt virket bra enn så lenge.

Nå er det bare å krysse fingrene videre for at dette går bra <3
 
ønskeliste til frøbert:
MamaRoo babystol <3
leandervuggen <3
Cozyfix ammepute <3
Louis Vuitton Totally som stelleveske <3
Sleepyhead delux babynest <3
Stokke tripp trapp med babystol <3
 

Vedlegg

  • 86_739071962.jpg
    86_739071962.jpg
    39,8 KB · Visninger: 10
  • 237121-4-1242103812891-n400.jpg
    237121-4-1242103812891-n400.jpg
    49,5 KB · Visninger: 10
  • cozyfix-ammepute.png
    cozyfix-ammepute.png
    438,8 KB · Visninger: 11
  • louis-vuitton-totally-mm-monogram-canvas-handbags--M41015_PM2_Front view.jpg
    louis-vuitton-totally-mm-monogram-canvas-handbags--M41015_PM2_Front view.jpg
    405,1 KB · Visninger: 12
  • Ta inn hele skjermen 30.10.2011 195036.bmp.jpg
    Ta inn hele skjermen 30.10.2011 195036.bmp.jpg
    77,2 KB · Visninger: 11
jeg har noen tanker denne ettermiddagen. da jeg var på ul, viste det pulsering. Legen/gyn sa det var pulsering til hjertet. men hun BEKREFTET ikke at det var faktiske hjerteslag... sånt får jo tankene til å spinne.. men jeg så pulseringen godt. og det pulserte fint fra meg til frøet. men det trengte strengt tatt ikke være hjertet.. åhh, for en dum ting å henge seg opp i :(
 
Merkelig "spenning" i magen i går kveld og i dag.. men jeg vil ikke bekymre meg. jeg har delt nyheten med nærmeste familie, men ikke barna. jeg gleder meg så inderlig til jeg er "trygg" og kan fortelle barna nyheten.
16. des skal jeg til legen og få søkt meg inn til endel mer oppfølging pga gastric bypass. jeg håper jeg får en ultralyd før ordinær ul. jeg trenger å se frøbert vokse <3
jeg er redd, bekymra og utslitt.. jeg er så livredd for å miste..
 
jeg er stappfull av tanker. jeg føler meg ikke gravid. jeg har merkelige smerter i livmortappen, (føles ut som jeg skal ha mensen!), men jeg har likevel symptomer... tar meg selv i å gå og kjenne på brystene og "passe på" at de fortsatt er ømme :p
 
i morgen skal jeg itl fastlegen, og da kommer han til å henvise meg ift til det at jeg er slankeoperert tidligere. jeg vet ikke hva som blir å skje, men jeg er ganske spent, og håper jeg får en ultralyd før den ordinære. jeg trenger å se et virkelig bankende hjerte i uke 12. vurderer å betale for en ekstra ultralyd om jeg må... men det er kanskje ikke verdt det...? :s eller jo, det syns jeg at det er!
 
og må legge til i samme slengen at i dag er det bare 26 dager igjen til uke 12... jeg har ei venninne som mista mellom uke 12 og 13 i fjor, og jeg er livredd for at det samme skal skje meg... hva om frøbert i magen bare ikke lever..? som jeg skrev tidligere, så var det bare en pulsering, men ikke et definert bankende hjerte... jeg prøver å fortelle meg selv noe annet, men usikkerheten tar overhånd hver gang...
 
og nå ser jeg at jeg er ekstremt negativ.. huff!! nei! Skjerpings! Glede over bare 26 dager! Og heldigvis er det jul og nyttår innimellom der, så dagene burde gå fort <3
 
jeg har sluttet å være dautrøtt på dagtid.. betyr det at symptomene går ned, eller kanskje at jeg har bare noen litt ekstra gode dager nå..? hmm.
 
jeg er stappfull av tanker. jeg føler meg ikke gravid. jeg har merkelige smerter i livmortappen, (føles ut som jeg skal ha mensen!), men jeg har likevel symptomer... tar meg selv i å gå og kjenne på brystene og "passe på" at de fortsatt er ømme :p

de smertene har ikke gitt seg :( blir livredd for at noe er galt.. glad jeg har denne dagboken så jeg kan syte uten å plage noen...
 
Jeg kommer sikkert til å le meg skakk av alle bekymringer jeg har skrevet ned her senere i svangerskapet :p
 
legetimen i går følte jeg ikke var verdens beste.. skriver mer om det litt senere :(
 
jeg tok en graviditetstest i går kveld bare for morro skyld :p den positive streken kom FØR kontrollstreken! hahaha! så jeg er nok fortsatt gravid :p
 
bah.. våknet opp, og fikk helt noia.. følte at jeg hadde mista alt av symptomer.. men så ble jeg bråkvalm og kastet opp skikklelig. aldri vært så glad for å kaste opp noen gang..
 
Kjenner jeg sliter med hvorvidt jeg skal fortelle ting til jentene eller ikke. Avogtil kunne jeg trengt et litt mindre kaotisk liv. ..
 
Også vil jeg legge til at naboen min er et naut!
 
Så kjedelig å gå å bekymre seg.. Jeg har og litt vanskelig for å bare glede meg. Nesten så jeg vil spørre legen min om ul etterpå (skal på kontroll uansett) Håper du ikke har noe å være bekymra for, sånn at kanskje du får senka skuldrene litt. Hvorfor er naboen et naut?
 
Så kjedelig å gå å bekymre seg.. Jeg har og litt vanskelig for å bare glede meg. Nesten så jeg vil spørre legen min om ul etterpå (skal på kontroll uansett) Håper du ikke har noe å være bekymra for, sånn at kanskje du får senka skuldrene litt. Hvorfor er naboen et naut?
naboen er et naut fordi jeg har litt byggerot i hagen. vi pusser opp en hel kjeller på nesten 100 kvm, og dette vet de. likevel kommer de på døra og spør om det skal være rot i hagen..

Gikk det greit på kontroll? :)
 
jeg har fått høre hjertelyden 5 dager på rad. så leser jeg at det ikke er sunt å gjøre det daglig.. nå føler jeg meg dum og lettet på en gang. det er så deilig å høre hjertelyden, samtidig som jeg er redd jeg har grilla hjernen på frøbert :s
 
jeg er øøøøm i livmora. jeg håper så inderlig at det bare er at den vokser. uke 12 kan ikke komme raskt nok :s jeg vil så veldig gjerne dette! jeg blir nesten bare lei meg når jeg går i babybutikker.. for jeg tør ikke håpe..
 
Back
Topp