Work in progress, dette er fra min forrige utstyrsliste som jeg prøver å finpusse litt på. Skal fargekode det som er i boks tenker jeg. Eller det som ikke er i boks. Utstyrsliste Møbler: Stokke Tripp Trapp stol m/newbornsete. Kjøpt brukt 500 kr, setet har vi fra før, også kjøpt brukt. X Babysete til TrippTrapp 6 mndr+ m/sele og Baby Set Tray. Har fra før, brettet ble kjøpt brukt. X Pute til TrippTrapp. Har fra før, men den blir ikke brukt. X Kommode: Malm m/4 skuffer X Egen skittentøysdunk til babytøy (pga hårete hunder osv). Har fra før. X Stellebord/stellematte. Har fra før. X BabyBjørn Vippestol m/lekebøyle, har fra før. X Lekegrind 1x1 m, har fra før. X Madrass eller teppe til lekegrind, 95cm x 95cm, har fra før. X Sove: Easygrow Sleep sovepose x2 til nyfødt. (Har kjøpt en, venter på en bestilt til butikk.) X Sprinkelseng 60x120. Justerbar høyde. Nedfellbar langside. Kan vente. (Disse har justerbar høyde og nedfellbar langside: BabyDan Sprinkelseng Alfred, Troll Lux Sprinkelseng (Har ikke: JLY, Troll Lukas, Ikea). Storebror har Troll Lux hvit.) ¯\_(ツ)_/¯ Madrass til sprinkelseng: F.eks Babydan Airlux Madrass som vi har til storebror. ¯\_(ツ)_/¯ Overmadrasser (2 stk). Brukes istedenfor tisselaken X Laken 3 stk 60x120 X Lammeskinn: https://nostebarn.no/soveskinn-hvit-merino#96cm til seng X Familievugge som går på rundgang mellom babyene. Bygd av farfar. X Madrass + 2 laken til vugge 89x42 cm X Dyner (minst én av hver størrelse): 2 stk 65x80 + 2 stk 80x100 + 2 stk 100x140 X Sengeklær 65x80 X Sengeklær 80x100 X Sengeklær 100x140 X Babynest fra babynest.no + BabyDan babynest, har begge fra før. X Samsovingsmadrass. Har fra før, men den ble ikke brukt. X Vogner og bæretøy: Britax smile 2 i fin blåfarge blir lillebrors hovedvogn fra start. Har denne fra før til storebror (snart 2 år), men den er for liten for ham nå. Kjøpt på tilbud på Jollyroom for 5995 kr, ordinær pris 9298 kr. X Emmaljunga Nitro City er sovevogn i barnehagen. Storebror bruker nå, lillebror arver. Kjøpt brukt og billig. X Babyzen Yoyo+ reisetrille har vi fra før. Brukt kun noen få ganger... Blant annet på danskebåten. Meget mulig vanlig vogn hadde fungert like greit. Vurdere å bytte til Babyjogger City Mini GT. X Babyjogger City Elite 2 blir storebrors nye vogn, kjøpt nå i juni. X Babyjogger City Mini GT double (søskenvogn) skal jeg prøve å få kjøpt brukt. Jeg har en liten ryggskade, og hvis jeg skal ha med meg begge to er jeg nesten nødt til å ha et sted der jeg kan plassere dem trygt hvis ting blir tungt. O Regntrekk - Tinkafu m/skjerm + Britax orginalt + Emmaljunga orginalt X Myggnetting - Tinkafu, har en fra før, trenger en til. X Koppholder X Lammeskinn - Easygrow blågrå, har et til hver av guttene. X Matbrett X Ryco Stella Messenger Stelleveske, har fra før, bruker ikke. X Vinterposer: Easygrow Nature og Tinkafu vognpose i lammeull. X Vårposer: Easygrow Lite og Easygrow Lite+ X Close Caboo bæresjal, har fra før X Ergobaby 360 bæresele, har fra før X Til badet: Brevi Bagnotime White Rabbit Stellebord/badekar X Babyolje X Våtservietter (dette får man i babypakker) X Tørrservietter (dette får man i babypakker) X Bleier: Libero Touch str 1 og 2 - to pakker av hver (dette får man i babypakker) X Paracet for baby X Inotyol X Termometer: Braun ntf3000 no touch O Bleiebøtte: AngelCare. Har fra før. X Frottékluter. Har fra før. X Badehåndklær m/hette, har fra før. X Gulpekluter (gas), har fra før X Til kjøkkenet: Avent Dampsterilisator for Mikrobølgeovn, har fra før. X Flasker, har litt, se det an. X Smokker, litt forskjellige X Feste til smokk. Vent og se om han tar smokk først. ¯\_(ツ)_/¯ Amming: Medela PureLan X Multimam kompresser X Chicco ammeinnlegg. I starten når man er sår er det greit med noen som ikke lugger, f.eks. Chicco. Senere går alt greit. X Cozyfix ammepute. Har fra før. X Brystpumpe Medela Swing elektrisk. Har fra før. X Vurdere å prøve Philips Avent dobbel. Bil: Britax Römer Baby-Safe Plus SHR II Babybilstol, Moonligt Blue, har fra før. X Britax Isofix Base, har fra før men trenger kanskje en ekstra. O Voksi Move Bilstolpose X Solskjermer til bil - Biltema, har fra før + har nå mørke vinduer bak X Bilspeil - Biltema. Har et fra før, trenger et ekstra. O Klær til lillebror: Bodyer str 50 og 56 X Strømpebukser og bukser str 50/56 O Tynne bomullsluer X Tepper: Låne storebrors? Vurdere flere. X Smekker, har fra før X Leker: Babygym, har to stykker fra før. X Bukowski kanin X Jellycat Løve X Jellycat Kanin En uro som kan brukes til seng/vugge og vippestol (elektrisk), har fra før. X Vognrangle/uro, har fra før. X Til meg: AmmeBHer: Cache Coeur Amme BH Gloss Slate Blue 80G x2 og 80H x5 X Ammetøy: har 2 t-skjorter fra Boob, 6 singleter fra HM og diverse jeans og bukser fra HM og Cubus X BBhugme gravidpute, har fra før. X Diverse: Sitronsåpe for flekker. Har fra før. X Neonate BC-8000DV Video Babycall. Har fra før, har kjøpt ekstra baby unit. X Babybok? Gravidjournalen, Barnejournalen. Avvent. ¯\_(ツ)_/¯ Hvis nødvendig: Baby Brezza MME maskin: https://www.mimmis.no/baby-brezza-formula-pro-morsmelkerstatning-maskin ¯\_(ツ)_/¯ Kan vente: Easygrow minimizer til vogna (sittedel) når han blir ~5 måneder gammel X Kode: [COLOR=#00b300][B]X[/B][/COLOR] [COLOR=#ff8000][B]¯\_(ツ)_/¯[/B][/COLOR] [COLOR=#ff0000][B]O[/B][/COLOR]
Fortsatt ikke ferdig med utstyrslista, men nå som jeg har erfaring fra to svangerskap, så tenkte jeg at jeg kunne legge inn Hildes graviditetsplageforløp: 1.trimester - det verste Mellom uke 6 og 8 starter kvalmen, uggenheten, slappheten og svimmelheten, og varer i 6 uker før det går gradvis over. Holder på å fryse i hjel! Starter en gang i 1.trimester og varer til ca uke 16-17. Alt smaker og lukter rart. 2.trimester - mitt favoritt-trimester! Bihulene er helt på styr. Altså tette. Tett nese dagen og natta lang. Ca uke 18 blir også slimhinnene i underlivet irriterte og varme, som gir kløe, svie og alt mulig annet som man helst ikke vil ha. For tørt og for fuktig, alt sucks. Dette varer ut svangerskapet. Økt sexlyst. Eneste fornuftige punktet her! 3.trimester - det lengste? Kondisjonen er på bånn. Det ringer i ørene etter at man har "klatret" opp trappa hjemme. Så utrolig trøtt. Må sove ekstra på dagen. Sliter med å sovne på natta, våkner tidlig på morgenen. Helt udugelig uten nok søvn. Veldig følsom for varm temperatur, det kan ikke være for varmt! Håndflater og fotsåler brenner! Litt svimmel og slapp igjen. Må sjekke opp: bekkenplager
Om jeg skulle bli gravid igjen: Prøv på lavere startvekt Niferex jernkapsler Virkelig virkelig prøve å holde meg i aktivitet. Det må ikke være gåturer (hvis bekkenet streiker). Gymball, roing, svømming. Hjelper mot vann i kroppen og sikkert bra for masse annet. Pass på hydrering og forstoppelse!