Lillebror hoster

en til

Medlem siden 2006' men med nytt nick.
Her begynner jeg å bli litt bekymret for lillebror på 10 uker. Han hoster mye og er veldig tett i brystet. Har vært forkjølet i nærmere to uker og i dag høres det ut som han hoster opp slim, men får ikke rensket opp skikkelig. Ringte legevakta nettopp, men damen der ba oss kontakte fastlege i morgen. Skjønner jo at det mest sannsynlig ikke er noe alvorlig så lenge han ikke har feber, og han spiser som vanlig og humøret hans er bra, men kjenner at jeg blir bekymret.
Noen som har erfaringer på dette området her inne?

Vi hadde en runde med dette før påske.Var på legevakten og fikk adrenalin og saltvannsblanding,og ble sendt videre til barneavdelingen i Tønsberg.Det gikk over i løpet av den helga,så den blandingen vi fikk på legevakten hjalp.Vi har tatt litt saltvannsdråper i munnen også,og det løsnet opp.

Jeg synes det var en litt rar beskjed å få av legevakten. De to gangene jeg har hatt babyer med tett brystog hoste har jeg kommet rett inn for inhalasjon og undersøkelse. På små lunger kan det raskt bli veldig tett, i tillegg kan hoste være falsk krupp og da er det greit å være i forkant. Barn under tre mnd får sjelden feber, så det skal egentlig ikke tillegges så mye vekt. Det går nok fint å vente til i morgen uansett, men greit å vite at du bør ringe på nytt hvis dette utvikler seg. God bedring!

Nå så jeg det var skrevet i går kveld. Håper du har fått hjelp fra lege i dag.

Drypp mye med saltvann og bruk nesesug :) Ellers god bedring <3

Back
Topp