Lille vil bare sitte

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Har en liten som bare vil sitte om dagen... Han er bare 10 uker og overhode ikke istand til å sitte på egen hånd... Er han i fanger kjemper han hardt for å komme så langt opp som mulig, aller helst helt rett i ryggen. I vogna og i babynestet forsøker han også å komme seg opp når han ligger på ryggen. Hvis vi lar han "sitte" i fanget, vil det kunne gi feil belastning på ryggen enda?

Tror jeg ville latt han sitteligge så belastning kommer gjevnt over hele ryggen. Prøvd å legge f.eks teppe eller dyne under babynestet for å få litt helling? Eller hva med å sitte en liten stund i vippestol hvis du har det?

Tror jeg ville latt han sitteligge så belastning kommer gjevnt over hele ryggen. Prøvd å legge f.eks teppe eller dyne under babynestet for å få litt helling? Eller hva med å sitte en liten stund i vippestol hvis du har det?

Har prøvd å få helling både på babynestet og madrassen i vogna, men er ikke nok... Han skal helt opp. Har forsøkt å på en måte rette han opp, men likevel ha han liggende nedover brystet og magen min, men det holder bare et par minutter så skal han enda mer opp... Har ikke vippestol enda da vi trodde vi kunne greie oss med Stokke new born, men skal kjøpe vippestol... Tenker den er fin å sitte i når jeg dusjer, vi spiser middag osv... Veldig redd for å belaste ryggen hans feil, men han er allerede veldig sta :p

Sies at man skal ta pause i bilkjøringen hvert time ca pga ryggen ikke er utviklet nok til å sitte over lang tid når de er så små, så jeg hadde nok heller villa tatt ivrigheten hans som trening, og latt han holde på litt selv :-)

Sies at man skal ta pause i bilkjøringen hvert time ca pga ryggen ikke er utviklet nok til å sitte over lang tid når de er så små, så jeg hadde nok heller villa tatt ivrigheten hans som trening, og latt han holde på litt selv :-)

Men han blir veldig sutrete og ender i skriking om jeg ikke tar han opp når han blir liggende sånn...

Det stemmer kun hvis babyen er våken, sover h*n er det ingen problem pga de er avslappet i musklaturen og blir ikke hindret i å bevege seg :)

Jeg har en baby som bare vil sitte eller stå. Snakket med helsesøster og hun sa at fysioterapeutene ikke var så strenge på det så lenge de ikke sitter i samme stilling for lenge.

Jeg har en baby som bare vil sitte eller stå. Snakket med helsesøster og hun sa at fysioterapeutene ikke var så strenge på det så lenge de ikke sitter i samme stilling for lenge.

Blir jo ikke så lenge i gangen, men når han er våken og i fanget i sofaen da er det ikke snakk om noe annet...

Nysgjerrige i denne alderen, de er utålmodig og vil opp og fram :-)
Det er vel noe med å la dem styrke muskulaturen i tur og orden, men litt er sikkert OK.

Min er 10 uker i morgen å oppfører seg som om han er 6 mnd. Vil opp å se. "Sitte", "stå" osv. Ligge er ihvertfall ikke snakk om. :(

Vår vil ikke sitte enda, men han nekter å ligge med hodet på brystet/inntil oss å kose :o Han skyver seg opp på armene så han kan se oss i ansiktet, eller kikke rundt seg. :p Blir ekstremt sterk da, han kan ligge sånn og holde hodet oppe i 10 minutt. :)

Vår vil ikke sitte enda, men han nekter å ligge med hodet på brystet/inntil oss å kose :o Han skyver seg opp på armene så han kan se oss i ansiktet, eller kikke rundt seg. :p Blir ekstremt sterk da, han kan ligge sånn og holde hodet oppe i 10 minutt. :)

De blir så fort store!! Allerede vokst fra å ligge på brystet liksom... Hvor ble ukene av?? :/

Back
Topp