Lille vakre prinsessa mi <3

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei! Tenkte jeg skulle opprette en dagbok som så mange andre. Er så gøy å se tilbake og lese hva som stod på før. Her fødte jeg 8. jan 2015 på Fredrikstad Sykehus, en lang fødsel som varte i 14 timer, men jeg husker bare alt som en herlig date. Så nå er altså jenta vår 6 mnd og er den blideste ungen jeg vet om. Smil fra morgen til kveld. :) Takk Gud for en så vakker prinsesse.
Vi har barbert håret hennes nå for en mnd siden, for hun mistet alt på sidene og bak, så hadde bare masse på toppen. Da tok vi likegodt bort alt så det vokser opp jevnt og sterkt. Det har alt vokst ut masse! Pappaen, mannen min, er fra Kurdistan og hun har arvet hårkvaliteten hans. Men etter at vi tok vekk babyhåret, ser vi at hun har mye lysere hår, nesten som mitt mørkeblonde/ lysebrune hår.

Til å være halvt norsk og halvt kurdisk har hun arvet ganske mye fra meg, og det trodde jeg ikke med tanke på at pappaen er veldig mørk med svart hår.

Vi er så lykkelige <3
 
Last edited:
Nå er det ikke lenge før hun krabber her. Hun surrer seg rundt overalt i stuen nå, og prøver fælt å komme opp på alle fire. :p Vi har en lekematte foran sofaen, men den er jo nesten ikke i bruk lenger for hun bare flytter seg rundt bort fra den! Er så søt <3 Når hun først klarer å krabbe tror jeg ikke det er lenge til hun kan gå også. Hun er så sterk i beina og står leeenge på egne bein at det er ikke noe problem. Vi tok et bilde der hun stod på egenhånd og holdt seg i vinduskarmen ( store vinduer) og tittet ut uten noen som holdt. Det er ikke lenge til!! :p
 
Jeg fikk en åpenbaring i forrige uke. Jeg hadde lillebroren min på besøk, han er 4 år. Han pleier å like å være hos oss, fordi vi er unge og spreke og gjør morsomme ting. Og så er det jo storesøstra hans ;) Men denne gangen, nei da var det ikke gøy. Jeg hadde nemlig ikke tid til å se til ham i det hele tatt ettersom lille jenta vår bare gråt og gråt og var overtrøtt og sliten, og klødde i gommene. "Bare vent litt, jeg må bare legge henne. Bare vent litt, jeg skal bare stelle henne. Bare vent litt, jeg må bare legge henne." Han fikk 2 youghurtbegre å spise, og satt ellers i sofaen og så på TV. Det ble gørrkjedelig, for mannen var nemlig heller ikke hjemme.
Så jeg ringte bestemoren vår som jeg visste hadde andre barnebarn på besøk og spurte om han kunne være hos henne denne natten. Ja, gjerne det, sa hun. Mannen kjørte ham bort da han kom hjem.

Så ble det fult drama i familien, da tanta mi anklaget meg for å legge for mye stress og ansvar på bestemor ved å levere lillebroren min hos henne et par netter. (Men det at kjære snille bestemor hadde 2 barnebarn på overnatting som skulle være der de neste UKENE i TILLEGG til datra til kjæresten til onkelen min som ikke har giddet å flytte ut, bare tatt med seg kjæresten og barnet hennes hjem til bestemor i stedet, nei DET ER HELT GREIT.) Så da ble jeg så sint, at jeg fant på noe lurt. Jeg bestilte spa biletter til bestemor med 3 retters middag og ansiktsbehandling for 2 pers og skulle hente lillebroren min tilbake til oss dagen etterpå. Så fikk det bli en in your face til tanta mi.

Hos bestemor gav vi henne gavebrev fra hotellet hun skulle til og hun ble henrykt. Det fortjente hun inn i granskaugen mye, den flotte spreke bestemora mi. Men lillebroren min, nei han ville ikke være med til oss. Han gjemte seg under bordet på kjøkkenet og gråt han.

Det var dette som fikk meg til å våkne opp. Er det sånn jenta vår kommer til å ha det når det har kommet en til? Vil hun føle seg så tilsidesatt og kjedsom som lillebroren min? Og i tillegg være lei seg fordi mammaen hennes ikke har tid til å leke med henne og bare må ordne med den nye babyen? Så selv om det kommer til å bli tungt med skole og jobb, så må vi bare prøve å få en til. Vi må prøve å få to tette, sånn at de to har hverandre og så hun ikke blir så ensom og lei seg når nestemann kommer. Det er tross alt mye viktigere.

Men vi tar prøvingen med ro. Jeg skal ta folat og ikke bruke noe prevensjon og ellers bare gjøre som vanlig. Legge inn aksjer jevnlig og fordi vi har lyst og ikke bare fordi det er eggløsning. Jeg tror ikke jeg kommer til å følge med på eggløsning i det hele tatt. Det var sånn jenta vår ble unnfanget. Egget satt først bom fast etter at vi hadde gitt opp prøvingen og bare tok det som det kom. Nå har vi jo prinsessa som holder oss opptatte og <3

Håper egget sitter fort! Hadde vært superartig å overraske pappaen på bursdagen hans i november, eller fortelle nyheten på ettårsdags- feiringen til lille. Men vi tar det vi får <3 :)
 
Åssen går det her da? Give me an update Værså snill :D
 
Åssen går det her da? Give me an update Værså snill :D
Altså den planen om nr 2 den utsetter vi. Vil veeeldig gjerne, for hun er jo allerede 10 mnd og stor jente nå hehe. Savner en liten bylt som ligger og sover på brystet. Hun her spreller og vil overalt! :D

Jeg må bli mer ferdig på skolen og ha en jobb for å få litt greit med penger i permisjonen. MEN skulle vi bli gravide så er lille veldig velkommen. Vi er ikke så flinke på beskyttelse og det er farlige greier. Blir barn av sånt!
 
Nei blir ikke noen nr 2 her enda, jo mindre et lykkelig uhell gjør susen. Vi hadde alltids taklet det, og vi vil begge to, men jeg vil ha litt fortgang i studiet.

Snuppa er 10 mnd og er jo bare så utrolig søt. Og stor. Hun veier 12.4 kg nå, og selv om jeg ikke syntes at hun spiser så mye så følger hun kurven sin helt perfekt: langt over den røde streken. Men hun er jo så deilig! Hs stresser heller ikke. Hun er tidlig ute med ting, syntes jeg. Hun krabber rundt, reiser seg opp, vinker, klapper, sier hei, hade, mamma og pappa. Hun er ALLTID blid! Er takknemlig for det. Alle vi møter på sier alltid at hun er så glad. Og det er hun. Det kan gå flere dager før jeg hører gråt fra henne. Bortsett fra nå i det siste, da vi har flyttet sengen hennes inn til oss ved siden av min soveplass i stedet for å ha henne i sengen vår. Håper hun skjønner fort at det er OK å ha egen seng, og at jeg tross alt er en halvmeter lenger bort enn jeg pleier.
 
Så koselig :D unga vokser og gror, ingen tvil om det. Høres ut som at det går bra også og det er godt å høre :)
Håper studiene går som de skal :)
 
Back
Topp