Lille lykkes dagbok - et spesielt år

Nå har altså JEG også blitt helt tussete. Jeg tok 2 graviditetstester (ulike merker) nå 9 dpo. Selvsagt negative, og jeg "lovte" jo meg selv å holde meg til lørdag tidligst :)) Håpløst altså. Men det er jo litt spenning i å teste disse dagene, og den gleden unner jeg meg likevel ser det ut til :p

Ellers,
tappen 9 dpo
Glatt
Middels høy plassering
Nesetipphard


8da20862dbf5a1eb5075df4e7e3317e3

Hehe, spennende å vente på hva som skjer de neste dagene. Ikke lenge til IKM nå :)
 
Livet som prøver. Det er et liv med en måneds perspektiv. Som om hver måned er den eneste og de siste. Livet varer bare fra cd 1 til cd 30. Livet handler om de små tegn, om livmortappen og om tester. Det er prøverlivets mening. Hver nye måned er en gjenfødelse, og det er jo fint. Så starter det forfra igjen. Et liv i repeat.

Men det vi alle går og håper på er et liv i nirvana. Der hvor syklusen byttes ut med en liten evighet i gravidrus :p
 
Last edited:
Venter spent på ny test her hos deg:) hvordan føler du deg? Denne uka har vi ventet lenge på ;-)
 
Venter spent på ny test her hos deg:) hvordan føler du deg? Denne uka har vi ventet lenge på ;-)
Jeg føler meg gretten :-O Og det er dessverre et pms- tegn for meg. Men vi får se... Forrige svangerskap så var jeg også gretten i starten, men forskjellen på da og nå var at da var jeg sikker på at jeg var gravid allerede 2 dpo. Nå kjenner jeg det ikke sånn. Men jeg skal teste jevt og trutt helt til det ikke er mer håp igjen for denne syklusen. Enn du, har du noen symptomer?
 
8 dpo (eller 9 siden vi har bikka midnatt): kjennes ut som jeg har mensenmurringer.. :-/
 
Graviditetstest 9 dpo. Se min kjole, den er hvit som 'graviditetstesten min'.... :-S

Ikke mye å skryte av der så langt
5bebff2f977609865685aa252292d479
 
Fortsatt noen dager igjen til IKM. Og om du produserer HCG sent er det fortsatt håp :) håper uansett det begynner å spire hos deg snart :)
 
Fortsatt noen dager igjen til IKM. Og om du produserer HCG sent er det fortsatt håp :) håper uansett det begynner å spire hos deg snart :)
Ja, det er sant. Og forrige svangerskap vistes det ikke før ikm. De to tidligere graviditetene visste jeg ikke at jeg var gravid (prøvde ikke aktivt), så da tok jeg ikke test før jeg begynte å lure på hvor mensen ble av :)
Men jeg føler meg ikke gravid denne gangen, så jeg er veldig innstilt på pp2. Det kjennes faktisk helt greit! Tre positive ting med det: 1. Jeg blir kjent med syklusen min og livmortappen hakket bedre . 2.Jeg får nyte noen glass vin/øl. 3. Jeg får prøvd Organicup'en som kom i posten i går :p
 
Hahaha! :)) Men jeg leste den lenken (http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=12), og den viste jo at alt håp ikke er ute ;)
Men kroppen virker å være veldig forberedt på ikm.. Så jeg blir kjempeoverraska om det titter frem en positiv test til slutt her.
Ja, linken gav et lite håp.
Jeg aner ikke hva kroppen min gjør. Kjenner ingenting, av noe. Og husker ikke om jeg pleier å kjenne noe før selve mensen starter- og den kommer med smerter til jeg nesten kaster opp. I morgen er det start på helg.
Krysser fingrene for oss ;-)
 
Hei dere.
Min historie ble ikke helt som vi hadde trodd og håpet på. I februar ble jeg gravid på første forsøk og vi ble selvsagt kjempeglad! Jeg hadde et utrolig fint svangerskap, var ikke kvalm og bare boostet babylykke :) Etter tul uke 13 hvor alt så fint ut begynte vi å slappe av, og vi fortalte barna våre om at de skulle bli storesøsken. Minstemann ble SÅ glad! Etter det, sang og koste han med magen hver dag. Så søtt. Så ble det dessverre ikke slik likevel... ❤
Jeg poster innlegget som jeg posta på novemberforum 2016 her:

Kjære lille bittelillesøster og hjertevenn ❤ Dagen vi skulle til oul kom, og vi gleda oss så veldig. Siden vi hadde hatt en tidlig ul i uke 13 hvor alt så bra ut var vi ikke bekymret i det hele tatt, og var aller mest spent på om vi på nytt ville se ei jente, eller om det kanskje lå en lur gutt inni der 

Jordmor var av den litt "leie" typen, tydelig viste hun at dette var rutine for henne og delte null entusiasme for at vi selvsagt var spent. Hun gjennomgikk først vitale mål og sjekka at hjernen så ut som den skulle. Alt så fint ut. Så kom hun til hjertet, og først trodde hun at babyen hadde en albue foran, fordi hun ikke så så godt. Hun dytta litt til lilleskatten for å få den til å bevege på seg, men det var fortsatt skurr på hjertet. Så får vi sjokkbeskjeden. Her er det noe veldig galt, sier jordmor. Jeg hadde med meg min svigermor og vi så sjokkert på hverandre og en tåre trilla umiddelbart ned fra kinnet mitt. Beklager, sier jordmor. Men dette har jeg aldri sett før, og jeg har sett tusenvis av hjerter. Jeg skal bestille flybilletter og time til dere i Trondheim med en gang.
Jeg var i sjokk og klarte nesten ikke å gå ut fra rommet. Ute i venterommet satt mange andre gravide og det var bare så uendelig tøft å gå gråtende ut fra et rom hvor de fleste kommer smilende med bilder av sine skatter. Vi ble sendt til Trondheim med første fly på tirsdag. Flyturen var helt jævlig, og jeg måtte bruke pusteteknikker for å holde ut uten å brase i gråt.

Vi var i undersøkelse i tre timer, to ulike leger så etter tur på hjertet (ul), og til sist konfererte de sammen for å sjekke at de mente og så de samme. Etter det kom en barnekardiolog som også så på det sammen med dem. Jeg var bare et "objekt" der og da. For dem var dette en jobb og de trengte full konsentrasjon. Vi forsto ikke noe særlig av det de snakka om anna enn hist og hint vi plukka opp. Hjertet så for oss ut som et eneste stort kaos.
En time etter undersøkelsen fikk vi snakke med barnekardiologen. Hun kom inn med masse papirer, og en modell av et hjerte.
Lykkelita vår har en svært alvorlig og sjelden feil på hjertet. Kort fortalt så speilvender alle organene hennes i kroppen (ikke i hjernen) seg, og hun har to venstresider av alt. Hjertet har dermed to venstresider det også, i tillegg til at det er store tilleggskomplikasjoner på det med vener og årer som ikke er fullendte og ja.... Bare kaos rett og slett. Hun lever og har det ok inni magen, men kan aldri komme ut i vår verden i live.
Vi har fått et umulig valg. Fremprovosere fødsel nå, eller la svangerskapet gå sin gang og ta det som kommer når det skjer av seg selv. Vi har bestemt oss for at det aller mest skånsomme for vår skatt er å ikke fullføre svangerskapet. Det er også det mest skånsomme for oss og trolig også for de andre barna våre.

Det gjør så innmari vondt! For jeg elsker deg allerede barnet mitt ❤ Du beveger deg masse inni magen min, og det er HELT uvirkelig at vi ikke skal få treffe deg i live utenfor magen. Du er så elsket og så ønsket. Du er vårt barn. Og våre andre barns bittelillesøster.

I morgen igangsettes fødsel. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme gjennom dette, men jeg må. En fødsel er tøff, men dette er bare utålelig tøft.

Vi har fått beskjed om at du er fin og ferdig utenpå. Vi kommer til å kunne se hvem sin nese du har arva.  Du er hel. Et helt lite menneske som fikk en umulig begynnelse og et alt for kort liv. Det hjelper å vite at du trolig har det bra inne i magen enda. Du får det du trenger fra meg, mamman din. Du har det varmt og trygt. Verden utenfor blir for brutal for deg, og du får førstebillett rett til himmelen.
Vi skal tenke på deg som vår lille engel, min skatt, vår skatt.
❤ Elsker deg ❤
Tårene triller når jeg leser innlegget ditt ❤ Så sårt, så sterkt... Jeg har ikke ord som er gode nok, annet enn at jeg ser på min lille og gir henne et ekstra kyss, i takknemlighet for at hun er her, og har det bra. Mange varme klemmer til deg.
 
Heier på deg fra sidelinjen ❤️
 
Tårene triller når jeg leser innlegget ditt ❤ Så sårt, så sterkt... Jeg har ikke ord som er gode nok, annet enn at jeg ser på min lille og gir henne et ekstra kyss, i takknemlighet for at hun er her, og har det bra. Mange varme klemmer til deg.
Tusen takk for gode ord. Skjønner godt at du reagerte som du gjorde - med å være litt ekstra takknemlig for det du har ❤ Jeg er heldig å ha to barn fra før, og det kjente jeg var skikkelig godt oppi dette. Er så takknemlig for dem, små gull! :)
 
Tusen takk for gode ord. Skjønner godt at du reagerte som du gjorde - med å være litt ekstra takknemlig for det du har ❤ Jeg er heldig å ha to barn fra før, og det kjente jeg var skikkelig godt oppi dette. Er så takknemlig for dem, små gull! :)
Forstår deg så godt! ❤ Samtidig ikke... Men så godt som man kan forstå, uten å ha gått igjennom det samme. Tror innleggene dine kan gi noe godt til veldig mange mennesker her inne.
 
Back
Topp