Lille lykkes dagbok - et spesielt år

Apoteket vsr stengt i går når jeg tenkte å dra innom, så jeg fikk ikke sjekka. Men tuller syklusen så gjør den nå det. Regner med den blir stabil til neste pp om vi ikke var heldig denne gangen.

Jeeeg haaar blitt syyyyk :( Smitta av sønnen min som har vært skikkelig syk i over ei uke. Håper jeg ikke blir syk like lenge.
På tirsdag skal jeg og mannen fly til Trondheim for ettersamtale og for å få svar på obduksjonsrapporten etter lille engel som vi mista i sommer. Og så skal vi besøke minnelunden. ❤

5 dpo i dag. Har influensa og er passe lett- sippete :) Ellers ingen symptomer. Tappen sier meg at jeg er i dpo- land og ingenting mer.

Har til tross for sykdom hatt en koselig bydag sammen med dattera mi som har vært på ferie hos mormor i nesten to uker :) Veldig kos å se henne igjen! Vi så SVK på kino - anbefales sterkt! :)) Fikk skjemt oss bort litt.
 
Apoteket vsr stengt i går når jeg tenkte å dra innom, så jeg fikk ikke sjekka. Men tuller syklusen så gjør den nå det. Regner med den blir stabil til neste pp om vi ikke var heldig denne gangen.

Jeeeg haaar blitt syyyyk :( Smitta av sønnen min som har vært skikkelig syk i over ei uke. Håper jeg ikke blir syk like lenge.
På tirsdag skal jeg og mannen fly til Trondheim for ettersamtale og for å få svar på obduksjonsrapporten etter lille engel som vi mista i sommer. Og så skal vi besøke minnelunden. ❤

5 dpo i dag. Har influensa og er passe lett- sippete :) Ellers ingen symptomer. Tappen sier meg at jeg er i dpo- land og ingenting mer.

Har til tross for sykdom hatt en koselig bydag sammen med dattera mi som har vært på ferie hos mormor i nesten to uker :) Veldig kos å se henne igjen! Vi så SVK på kino - anbefales sterkt! :)) Fikk skjemt oss bort litt.
God tur
 
Apoteket vsr stengt i går når jeg tenkte å dra innom, så jeg fikk ikke sjekka. Men tuller syklusen så gjør den nå det. Regner med den blir stabil til neste pp om vi ikke var heldig denne gangen.

Jeeeg haaar blitt syyyyk :( Smitta av sønnen min som har vært skikkelig syk i over ei uke. Håper jeg ikke blir syk like lenge.
På tirsdag skal jeg og mannen fly til Trondheim for ettersamtale og for å få svar på obduksjonsrapporten etter lille engel som vi mista i sommer. Og så skal vi besøke minnelunden. ❤

5 dpo i dag. Har influensa og er passe lett- sippete :) Ellers ingen symptomer. Tappen sier meg at jeg er i dpo- land og ingenting mer.

Har til tross for sykdom hatt en koselig bydag sammen med dattera mi som har vært på ferie hos mormor i nesten to uker :) Veldig kos å se henne igjen! Vi så SVK på kino - anbefales sterkt! :)) Fikk skjemt oss bort litt.

God tur til Trondheim. Og lykke til! Må være vondt og samtidig fint og få avlagt lille jenta et besøk. Skal tenke på deg på tirsdag <3
 
God tur til Trondheim. Og lykke til! Må være vondt og samtidig fint og få avlagt lille jenta et besøk. Skal tenke på deg på tirsdag <3
Tusen takk dere!
Det blir nok på et vis et lite tilbakeslag for oss, i og med at vi ikke har vært der siden vi fikk den grusomme beskjeden. Valgte å føde der også selv om vi egentlig hører til et annet fødested, men de var så proffe og vi følte at det var greit å få en avslutning der heller enn på sykehuset hjemme. Av og til så føles det hele fjernt unna. For det ER jo helt fjernt og feil og alt det der å miste et barn såpass sent i svangerskapet. Men, det blir nok godt også på et vis ❤ Vi vil alltid ha et spesielt forhold til St. Olavs og Trondheim etter dette. Hjertebarnet vårt ligger også der på en gravlund for småengler med samme skjebne.
 
Denne gav nå i alle fall et øøøørlite håp! :) Men jeg vil helst ikke håpe, for da blir jo skuffelsen enda større! :-/ :))

15a3f574ea026b8167ac54de7f98aaf5
 
Herlighet.... Vi har aldri før "prøvd" å få barn - de har bare kommet og så har det passet. Sist graviditet så var det absolutt med vilje, men vi slappa heeeelt av og jammen satt ikke spiren på første forsøk. Nå virkelig prøver vi, og jeg er like opptatt av Ovia- appen som jeg var av graviditetsappen til babyverden da jeg var gravid. Jeg mistenker at med prøvetid i tillegg kommer dette til å kjennes ut som verdens lengste graviditet! Prøvetiden kjennes jo på en måte også litt ut som en graviditet i og med at det er graviditet den ønskelig skal resultere i. Hver dag i pp går jo sååå sakte. Herlighet, jeg håper virkelig ikke dette tar månedsvis for det skjønner jeg ikke hvordan jeg skal makte. Flere som opplever det slik?
 
For en sterk historie å lese!

Selv har vi nylig begynt, men skulle helst vært gravid i går Var grusomt når sambo slapp bombene om at han ville begynne å prøve noen dager før han gikk "på" og ble borte i 3,5 uke.

Bruker forresten samme app, og synes den er veldig bra! Er i PP2 og 1 DPO i dag (14.aug).

Har selv startet en dagbok, hvis du ønsker å følge meg
 
For en sterk historie å lese!

Selv har vi nylig begynt, men skulle helst vært gravid i går Var grusomt når sambo slapp bombene om at han ville begynne å prøve noen dager før han gikk "på" og ble borte i 3,5 uke.

Bruker ( samme app, og synes den er veldig bra! Er i PP2 og 1 DPO i dag (14.aug).

Har selv startet en dagbok, hvis du ønsker å følge meg

Gratulerer som prøver du også :) Det er en utrolig spennende (og litt frustrerende) tid :'-)
Dpo- land er et eget kapittel.Det er den tiden hvor vi ikke kan gjøre noe annet enn å vente. Innsatsen er gjort, og så er det bare å smøre seg med tålmodighet (fraværende) og samtidig mobilisere følelsesregisteret til å takle det om det ikke klaffer også ;) Vi ligger ganske likt i syklus ser det ut til. Jeg svipper over til dagboka di nå jeg.
 
5 dpo. Ingen symptomer på noe som helst. Kroppen er irriterende stabil og ingenting tyder på at den har oppdaga at noe nytt skjer.

Tappen:
Lavt nede
Hard
Aner ikke om den er lukket - har gitt opp å forstå det der.
Litt kremaktig utflod

Kjenner jeg kroppen min? Ja, det gjorde jeg før jeg begynte å tvile på hele kroppen! Jeg har aldri før lest om tegn til eggløsning, aldri før testa etter det før. Men jeg visste likevel veldig godt når jeg hadde eggløsning - før. Kroppen har brukt å sende meg tydelige signaler. Nå derimot... Det kjennes ut som at jeg er en tenåring som akkurat har begynt å få sykluser og prøver å finne ut av det :)) Men interessant er det jo å lære seg teorien om hva som skjer med kroppen. Tenk at dette ikke er pensumstoff altså egentlig? Vi kjenner jo utrolig lite til prosessene i kvinnekroppen (kan bare snakke for meg selv selvsagt), og disse tingene BØR man jo vite om seg selv. Jeg er forøvrig veldig imponert over hva en kvinnekropp kan. Det er jo ren magi, nesten ;)
 
Kaffe... Det er min store last! Jeg elsker kaffe og klarer ikke å trappe ned nå i prøvefasen. Dersom det hele trekker ut i tid skal jeg trappe ned i fall det kan påvirke mulighetene for et kinderegg. Men ikke enda.
 
Kaffe... Det er min store last! Jeg elsker kaffe og klarer ikke å trappe ned nå i prøvefasen. Dersom det hele trekker ut i tid skal jeg trappe ned i fall det kan påvirke mulighetene for et kinderegg. Men ikke enda.

Jeg liker heldigvis ikke kaffe, og har enda ikke lært meg å drikke det. Er imidlertid småavhengig av Cola Zero >.< ikke helt klar for å gi opp den enda!
 
Jeg liker heldigvis ikke kaffe, og har enda ikke lært meg å drikke det. Er imidlertid småavhengig av Cola Zero >.< ikke helt klar for å gi opp den enda!
Tenker at man heller kan gi opp slike laster når en positiv test dukker opp :) Forrige graviditet trappa jeg ned til en- to kopper svak kaffe om dagen, og periodevis hadde jeg ikke lyst på det pga kvalme. Etter senaborten har jeg skjemt meg bort med så mye kaffe jeg vil ha og tåler igjen ;) Innstilt på ny nedtrapping når jeg må.
 
Plutselig har dere verken lyst på cola eller kaffe :p Jeg fikk skikkelig avsmak på Pepsi Max da jeg ble gravid(drakk det nesten hver dag før jeg ble gravid). Samme med sjokolade forsåvidt :p
 
Tenker at man heller kan gi opp slike laster når en positiv test dukker opp :) Forrige graviditet trappa jeg ned til en- to kopper svak kaffe om dagen, og periodevis hadde jeg ikke lyst på det pga kvalme. Etter senaborten har jeg skjemt meg bort med så mye kaffe jeg vil ha og tåler igjen ;) Innstilt på ny nedtrapping når jeg må.

Her drikker jeg ikke vanlig kaffe :p men ble avhengi av iskaffe mocca i mine forrige svangerskap ;)
 
Her drikker jeg ikke vanlig kaffe :p men ble avhengi av iskaffe mocca i mine forrige svangerskap ;)
Lunefulle cravings altså! Jeg tygde isbiter i mine to første svangerskap :-/ Og søstra mi fikk dilla på kjellerlukt og fant et produkt på apoteket som lukta det :)) Gikk og sniffa i boksen.
 
Rare Oviaappen! Den forteller meg at jeg kan bruke sensitive g- tester for å sjekke HCG NÅ? Og sier at jeg snart er ved syklusslutt. Har tidligst ikm mandag om ei hel uke jo. Tror jeg. Hmmm.... Tror Ovia bare tuller med meg jeg! Er jo også kun 5 dpo! Noen som skjønner noe av dette?

 
Back
Topp