Lille lykkes dagbok - et spesielt år

Tapp 2 dpo, cd19:
Lengre opp enn ved el
Hard
Mulig myk rundt
Tørr tror jeg
Kjennes fortsatt litt åpen? :(

Skjønner ikke helt, men tror det kan bety at det ikke klaffa.
Ved tidlig graviditet skal den jo være plugget godt igjen, men jeg har jo akkurat begynt min ferd som tappetafser så hva vet jeg egentlig? :-/
 
Og så begynner jakten på symptomer. Lurer på hva jeg kan finne på å "kjenne" av innbilte symptomer i løpet av dpo- perioden. For nå kjenner jeg meg jammen litt kvalm, og så har jeg gått på do fem ganger på to timer for å tisse. :)) Må le litt av meg selv og egen ønsketenkning.
 
Frk. Kropp! Jeg er tydeligvis ikke helt i kontakt med deg for tiden, og skjønner ikke helt hva som skjer med deg. Jeg har hatt el- smerter i mange dager, men så å si ingen el- slim. Hodet mitt ER klar for en ny graviditet, så nå håper jeg at du Kropp også snart er klar. 12 dager til g- test sier appen min. Jeg har ikke troa denne gangen selv om Frk. Kropp tidligere har vært generøs og gitt meg to positive streker før jeg vet ordet av det i mine tre tidligere graviditeter. Uten el- slim ingen spire?
Men - en positiv ting er at jeg drømte veldig sterkt i natt. Det var et tegn på graviditet med min førstefødte! Da drømte jeg helt vannvittig ei natt - sånn at jeg skjønte at "noe" hadde skjedd, selv om jeg på det tidspunktet ikke visste hva. Det var nemlig ikke planlagt. Det kan jo være at....? Nei, best å ikke ha forhåpninger. Håper jeg og du er venner igjen til neste pp :)

Er fri for el- tester så jeg får ikke sett om den fortsatt er sterk eller om den har blitt svak igjen. Men jeg tror el må ha vært allerede - eller så er bare ikke kroppen klar til å slippe egg denne pp.

Hvilken dpo tar du gtest og hvilken dato er det?

Er på cd 22, 1 dpo og tenker og ta gtest søndag 21 august som er 12 dpo..
 
Jeg er på cd 19, og er trolig 2 dpo. Så da sier appen min at jeg kan teste lørdag 20.august :) Tvi tvi til oss begge! Hvordan føler du deg? Har du tro på maibaby? :) Jeg veksler mellom håp og blah. Akkurat nå er jeg mest på det siste.
 
Men egentlig skjønner jeg ikke helt ovia sitt forslag om å teste 12 dpo. Egentlig bør en vel vente til ikm, som for min del er 22.august. Får se om jeg klarer la være.
 
Men egentlig skjønner jeg ikke helt ovia sitt forslag om å teste 12 dpo. Egentlig bør en vel vente til ikm, som for min del er 22.august. Får se om jeg klarer la være.
Tenkte også i utgangspunktet å vente, men søndag er en sånn fin dag da både meg og samboer er hjemme og har fri. Ukedagene blir så hektiske og samboer vil så gjerne være med.

Jeg føler meg så utrolig spent. Hvert stikk, boble og følelse jeg kjenner i magen gir meg sommerfugler i magen. Prøver å holde meg rolig, men er i en sånn rosa sky. Føler meg forelska, enda mer forelska. Man aner ingenting. Vil inne å kikke og se hva som skjer :p
Realistisk sett så er jeg faktisk bare 1 dpo og må ta det litt mer rolig.

Deg da?
Håper bare at det klaffer! Vi er så inderlig spente! Utrolig spennende å føle med på hva du skriver, spesielt når du er litt foran meg i dpo land osv.
 
Tenkte også i utgangspunktet å vente, men søndag er en sånn fin dag da både meg og samboer er hjemme og har fri. Ukedagene blir så hektiske og samboer vil så gjerne være med.

Jeg føler meg så utrolig spent. Hvert stikk, boble og følelse jeg kjenner i magen gir meg sommerfugler i magen. Prøver å holde meg rolig, men er i en sånn rosa sky. Føler meg forelska, enda mer forelska. Man aner ingenting. Vil inne å kikke og se hva som skjer :p
Realistisk sett så er jeg faktisk bare 1 dpo og må ta det litt mer rolig.

Deg da?
Håper bare at det klaffer! Vi er så inderlig spente! Utrolig spennende å føle med på hva du skriver, spesielt når du er litt foran meg i dpo land osv.
Åh, så utrolig spennende! Og for en bieffekt å bli "nyforelska" da!! :)) Skal se det blir spiring av det ;) Ja det er gøy å være likt i løypa! Jeg følger med på deg i dagboka di :)

Redigert: jeg trodde du hadde dagbok, men det er bare ei med lignende nick ;)
 
Last edited:
3 dpo her, og jeg føler meg slett ikke gravid. Føler meg tom og trist. Drømte at jeg fødte ei velskapt jente i natt. Det rare var at jeg bare hadde vært gravid ei uke med henne. Vi hadde masse folk på besøk, blant annet ei som venter baby nå i slutten av mnd. Og jeg fødte før henne. Men i drømmen var det helt normalt. Når babyen skulle sove putta jeg henne inn i magen igjen. :-O Heeeelt normalt det også! :-/ :)
 
Tappen, 3 dpo, 11.07.16
Lavt nede
Hard
Tørr (med pittelitt schoolglue- cervical)
Lukket (?)

Ut fra disse signalene er jeg ikke gravid. Jeg kjenner heller ingen andre symptomer som tyder på det, så jeg er veldig forberedt på ny pp2 i september. :-/
Eneste signal som kan tale for mulig graviditet er de drømmene. Pleier å drømme rikt ved graviditet.
 
Det er så rart å lese historien din. Helt identisk med min historie Lille Lykke. Fra tidlig ul og få vite at alt er bra,til å få Sjokkbeskjed på oul. Tom svigermor som var med og tiden etterpå❤️ vi er noen tøffe mammaer vi❤️
 
Det er så rart å lese historien din. Helt identisk med min historie Lille Lykke. Fra tidlig ul og få vite at alt er bra,til å få Sjokkbeskjed på oul. Tom svigermor som var med og tiden etterpå❤️ vi er noen tøffe mammaer vi❤️
Oi, det er jo spesielt å dele en historie som jo er SÅ unormal. Ønsker at du hadde vært uten den erfaringen, men oppi alt er det litt godt med noen som nettopp derfor vet veldig godt hva en gjennomgår ❤
 
:-/ Jeg har snakka med studieveilederen min i dag, og hun fraråder meg å levere inn masteroppgaven min til denne fristen. Hadde ønsket å bli ferdig nå, men hun mener at det ligger potensiale til at oppgaven kan bli virkelig god - hvis jeg ikke er så utålmodig med innlevering. :-( I morgen skal jeg ha veiledning med henne, og jeg er spent på hva hun sier! Gleder meg til å få mer orden på den, og en pekepinn på hva jeg kan forbedre.
 
Last edited:
Dpo- land. Nå haster det ikke like mye å skrive ferdig masteren. Så da kan jeg finne på andre ting om kveldene også!

Da blir det oppstart av ny serie på Netflix :) Tallulah - virker lovende til nå, bortsett fra at jeg nesten måtte grine når jeg så den supersøte babyen.
Opodatert: Tallulah var en film. Bra sådan.

Ellers: har fått litt murringer i høyre eggstokkområde. Ellers ingen symptomer på noe som helst.
 
Last edited:
Oooog så sitter jeg på hurtigbåten nå og har bytta plass tre (!!) ganger fordi folk enten lukter sterk parfyme eller svette :-/ Tolke tolke tolke...

Skal jeg virkelig holde på å tolke sånn her hver eneste dag frem til ikm??
 
Oooog så sitter jeg på hurtigbåten nå og har bytta plass tre (!!) ganger fordi folk enten lukter sterk parfyme eller svette :-/ Tolke tolke tolke...

Skal jeg virkelig holde på å tolke sånn her hver eneste dag frem til ikm??

Hehe, det er veldig vanlig for prøvere å finne symptomer ;)
 
Så har jeg vært hos veilederen min, og heldigvis klarte hun både å gi meg konstruktiv kritikk OG motivasjon til å fortsette litt til før jeg leverer. Mye jobb å gjøre da... Da jeg gikk fra veilederen møtte jeg på ei jeg kjenner ganske godt som også er gravid. Hun er på et vis i familie. Vi var sammen to dager før vi fikk vite at min graviditet måtte avsluttes, og det var så kjekt at vi begge venta smått cirka samtidig. Jeg hadde grua meg litt til å treffe henne igjen - var så spent på om det ville bli trist og rart. Men heldigvis så ble det ikke det! Det var kjempefint å se henne med struttende mage, og jeg fikk erfart at ja - jeg klarer virkelig å unne andre den store gleden selv når det gikk som det gikk med oss.

I dag er likevel en spesielt sår dag. Det er eksakt 8 uker siden lille vår forlot ❤ Og jeg skulle nå vært 28+1 uker på vei. Det Er Vondt.
Er sipete i dag. Tenk så fint om sorgen kunne få utvannet seg litt med en spire på vei :) Det hadde vært noe det! :)
 
Back
Topp