Lille liker ikke grøt

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Hei, er har vi prøvd i 2 mnd å få lille til å spise grøt, men nei! Alt annet går men ikke grøt, så begynner å tro at han ikke liker grøt da ;p

Men hva annet kan man gi til kveldsmat når man ikke gir grøt?
 
Du har sikkert prøvd alle tips og slikt men nevner det no fordi om.

Prøvd med masse sviskemos, aprikosmos, pæremos, osv oppi? Mange skjeer også ta mindre og mindre for hver dag?

Lage grøten med morsmelk eller MME slik at han kjenner igjen smaken?

Laget veldig tynn grøt til å begynne med?

Evt laget velling og gitt på flaske?

Ellers kan man jo gi både brødskiver eller middag til kvelds istedet [emoji4]
 
Du har sikkert prøvd alle tips og slikt men nevner det no fordi om.

Prøvd med masse sviskemos, aprikosmos, pæremos, osv oppi? Mange skjeer også ta mindre og mindre for hver dag?

Lage grøten med morsmelk eller MME slik at han kjenner igjen smaken?

Laget veldig tynn grøt til å begynne med?

Evt laget velling og gitt på flaske?

Ellers kan man jo gi både brødskiver eller middag til kvelds istedet [emoji4]

Flott at du nevner slik at jeg er sikker;p
Prøvd med frukt i, går litt inn

Lager kun med mm eller mme

Begynte med tynn og tok gradvis tykkere, er lettere med tykkere da alt ikke renner ut

Vet ikke hvor man får kjøpt velling og sliter også med å gå i han flaske med mm eller mme så nei ikke prøvd velling;p

Okei, må bløte brødskivene i mm eller mme da? Med leverpostei?
Kanskje middag ja? Nettopp begynt å prøve ut det men da skal vi kanskje prøve ut den da ja
 
Om babyen er interessert i å holde selv så lan du steke grøten til lapper og gi i hånda :)
BLW metode :)
 
Om babyen er interessert i å holde selv så lan du steke grøten til lapper og gi i hånda :)
BLW metode :)
Åh, det var en god idé! Det skal jeg prøve :)
Ikke at jeg sliter med å få mat i matvraket mitt, men syns det er kjekt når hun får spise selv
 
Åh, det var en god idé! Det skal jeg prøve :)
Ikke at jeg sliter med å få mat i matvraket mitt, men syns det er kjekt når hun får spise selv

Jeg vil så gjerne at min skal være interessert i fast mat, meeen hun forstår ikke opplegget. Tygger ikke og bare sutter på alt :p
Derfor har jeg ikke fått prøvd selv enda ;)
 
Det er jeg litt enig i igrunn. Sitter med hjertet i halsen hver gang jeg gir noe fast :nailbiting:
Leste å tenkte dette var smart, også tenkte meg meg om da jeg begynte p tenke at han sitter ikke selv, han spiser så vidt av skje, han er kun vandt meg melk og veldig moset mat, så nei! Det ble ikke noe slikt fra vår side ;p mannen tenkte det samme
Men snart når de blir eldre! :)
 
Flott at du nevner slik at jeg er sikker;p
Prøvd med frukt i, går litt inn

Lager kun med mm eller mme

Begynte med tynn og tok gradvis tykkere, er lettere med tykkere da alt ikke renner ut

Vet ikke hvor man får kjøpt velling og sliter også med å gå i han flaske med mm eller mme så nei ikke prøvd velling;p

Okei, må bløte brødskivene i mm eller mme da? Med leverpostei?
Kanskje middag ja? Nettopp begynt å prøve ut det men da skal vi kanskje prøve ut den da ja
Velling er ikke en egen ting :) man bare blander i litt grøtpulver i mme og gir med flaske. Men hvis det er vanskelig med flaske så hjelper jo ikke det så my:rolleyes:
 
Min tar heller ikke grøt, uansett hvordan jeg gjør det... hun liker det ikke.
Men alt av frukt og søte grønnsaker sluker hun.
Mest av alt vil hun bare ha pupp.
Storebror elsket grøt og flaske.
Regner med at barn er ulike, ikke så mye å gjøre med [emoji28]
 
Du har sikkert prøvd alle tips og slikt men nevner det no fordi om.

Prøvd med masse sviskemos, aprikosmos, pæremos, osv oppi? Mange skjeer også ta mindre og mindre for hver dag?

Lage grøten med morsmelk eller MME slik at han kjenner igjen smaken?

Laget veldig tynn grøt til å begynne med?

Evt laget velling og gitt på flaske?

Ellers kan man jo gi både brødskiver eller middag til kvelds istedet [emoji4]

Signerer denne!! Lille spiste ikke grøt før hun ble 8 mnd. Bare brakk seg. Men lagde velling, det gikk ned. Brukte masse sviskemos på, det gikk bra. Og tok mindre og mindre på. Nå elsker hun grøt
 
Brødskive kan du gi :) her får lillemann vann i vannflaska si ved siden av brødbitene og synes det er skikkelig godt med vann :) så han bløter brødbitene selv. Og så får han av og til smoothie etterpå hvis han vil ha.
Her liker han veldig godt leverpostei (den gule boksen), makrell i tomat og så har jeg prøvd med et tynt lag med skinkeost, men fortsatt så er det de to andre som er favoritten.
 
Min tar heller ikke grøt, uansett hvordan jeg gjør det... hun liker det ikke.
Men alt av frukt og søte grønnsaker sluker hun.
Mest av alt vil hun bare ha pupp.
Storebror elsket grøt og flaske.
Regner med at barn er ulike, ikke så mye å gjøre med [emoji28]
Akkurat det samme her! Men min lille nå spiste en pose med samme grøttype ikveld, slukte den i seg. Og nektet samme grøt som jeg lagde etterpå.
 
Brødskive kan du gi :) her får lillemann vann i vannflaska si ved siden av brødbitene og synes det er skikkelig godt med vann :) så han bløter brødbitene selv. Og så får han av og til smoothie etterpå hvis han vil ha.
Her liker han veldig godt leverpostei (den gule boksen), makrell i tomat og så har jeg prøvd med et tynt lag med skinkeost, men fortsatt så er det de to andre som er favoritten.

Hørte om ei som hadde ei lita jente som nektet pupp, flaske, grøt og smoothie. Hun spiste kun brødskive med leverpostei duppet i melk! Haha, de er litt morsomme disse barna ;p

Men ja skje jeg skal prøve ut litt brødskive også da. Hvilken type er det du servere da?
 
Hei, er har vi prøvd i 2 mnd å få lille til å spise grøt, men nei! Alt annet går men ikke grøt, så begynner å tro at han ikke liker grøt da ;p

Men hva annet kan man gi til kveldsmat når man ikke gir grøt?
Frukt, grønnsaker, brødskive, pålegg, kylling, egg. Osvosv
 
Har du prøvd å lage graut sjølv?

Her får lille hirseflak kokt i vatn med enten sviske- eller aprikosmos og ei tskei smør i. Tek 3-4 min å lage det :)
 
Hørte om ei som hadde ei lita jente som nektet pupp, flaske, grøt og smoothie. Hun spiste kun brødskive med leverpostei duppet i melk! Haha, de er litt morsomme disse barna ;p

Men ja skje jeg skal prøve ut litt brødskive også da. Hvilken type er det du servere da?

Kneip, eller brød som har rundt 50% på grovhetsskalaen. Ikke anbefalt å gi helgrovt til de små. Det hindrer visstnok opptak av noe (Google det bare) :)
 
Back
Topp