Lille larve ALDRI mett...

rugesola

Glad i forumet
Vel, jeg blir jo mett. Men når det har gått halvannen time begynner jeg å bli sulten igjen. Spiste salat, kyllingkjøtt og et pitabrød til middag og to timer senere rumlet det i magen og jeg var kjempesulten! Ventet en halv time til før jeg MÅTTE spise, for da var jeg kvalm. Spiste en appelsin, men er jo fortsatt sulten. [8|]

Hvor skal dette ende? En ting er å dra ut tiden litt så jeg ikke spiser hele tiden, men de siste dagene har jeg blitt kvalm når jeg er sulten og det rumler skikkelig i magen. Har veldig løs mage og lurer på om det kan ha noe å si?

Er redd jeg skal bli altfor tung hvis jeg spiser hver andre time. [&:]

Tips til hva jeg kan spise som metter?? Tåler ikke melkeprodukter... [:)]

Rugesola

jeg ble slik tidligere i svangerskapet.... selvom jeg stappet i meg masse mat så kom den ekle intense sultfølelsen lurende fem minutter etterpå.... det var helt grusomt å legge seg for jeg ble ikke mett før jeg la meg og var helt utsultet om morgenen, slik at jeg var helt kvalm.... men jeg gjorde noe som virket på meg da....

jeg kjøpte noe skikkelig salt og surt smågodt (sånne salte hodeskaller og store, sure smokker) og spiste sånn tre-fire av hver en kveld..... da ble jeg mett for første gang på flere uker.... så jeg kom frem til at kroppen sa ifra om at jg hadde litt lite sukker og salt i kroppen, fordi jeg fikk ikke den intense sultfølelsen igjen[:)]

hehe vet ikke om det var derfor, men det virket for meg[;)]

Hm..det hørtes ut som en veldig GOD kur, i hvertfall! Spørs om jeg må prøve den [;)]

Småspising er jo kjent for å være en uting, men jeg tenker at det er bedre å spise litt her og der enn å være dårlig...

Takk! [:)]

Rugesola

samme her. jeg lurer på om jeg holder på å spise meg ihjel[8D]
men sikkert etter mnd med kvalme så har jeg nå i ca 1 uke ikke vært spesielt kvalm

Sånn var det her også inntill uke 18 kanskje omtrent.. Da våknet jeg på natten at jeg var sulten, den hender nå også, men da klarer jeg å sovne igjen..

Er i uke 23+5 nå, og jeg blir ikke så fort sulten igjen, men jeg spiser visstnok MYE mer enn jeg gjorde før.. Må som regel spise 1-2 ganger etter middag før jeg legger meg for kvelden..

Jeg spiser stortsett det jeg kommer over av mat..[8D] Spiste meg ikke helt mett på middag istad, så nå er jeg ganske sulten, funderer på å lage meg en brødskive med syltetøy, eller slå til med en club sandwich.. Så blir det vel kanskje noe mer til te koppen etterpå når fruene starter på tv2..

Frukt holder jeg meg unna nå, reagert et par ganger med voldsomt magesyre om natten, og det orker jeg ikke..

heheh kjenner meg igjenn.. har det slikt i perioder jg også, spiser og blir mett men en halv time etterpå er jeg sulten igjenn.. føler meg som det matvraget.. blir så fort oppblåst og pesen også av all maten.. heldigvis så er ikke dette så altfor lenge..

Ja, håper det roer seg snart! Vekta går jo oppover, men det er vel normalt på denne tiden uansett [:)]

Problemet med tilbakevendende matlyst er at man tyr til enkle metoder som å stappe i seg noen kjeks eller annet tull... Og det gjør vel ikke saken noe bedre akkurat. Så i første omgang er det om å gjøre for meg å finne noe mer mettende og mindre søtt å fylle magen med. Så får vi krysse fingrene for at det ikke blir et problem resten av svangerskapet [8D]

Rugesola

Back
Topp