Lille lam heldress vs. sparkebukse

anemor

Flørter med forumet
Svigermor har vært på shopping og kjøpt en lekker rosa heldress i ull fra Lille lam (dvs. den med lange ermer) i str. 62 til lillesøster som er ventet innen et par uker. Vi hadde en tilsvarende sparkebukse til storebror i en større størrelse som vi brukte masse, men jeg er usikker på heldressen. Blir ikke den så varm at den er mer som et ytterplagg, eller bruker man den inne med body under? Har nemlig en ullfleecedress fra Nøstebarn i samme str. som vi tenker å bruke i vogna og i bilen, så det behovet er liksom dekka. Lurer på om vi skal bytte til sparkebukse - er det noen som har noen erfaringer å dele?

Er det den tynne (uten krage) eller tykke dressen (med krage) hun har kjøpt?
Vi har den tykke og jeg bruker den som ytterplagg i bilstolen nå, sammen med et pledd (bruker ikke bilstolpose). I mars noen gang regner jeg med at den blir for liten, så da bytter jeg ut den med en ulldress fra Joha som vi fikk i julegave. Den er vel mer i stil med den tynne fra Lillelam, eller muligens en blanding av den tynne og tykke :)
Sparkebuksen har jeg dessverre ingen erfaring med... hvordan brukte dere den til storebror?
Men uansett er det en veldig fin gave da :)

Vi brukte heldressen fra lillelam som ytterplagg om vår/høst (og sommer når det var kaldt). Som ytterplagg på vinter synes vi den ble for tynn og åpen i hals. Nøstebarn sin er midt i blinken om vinter, men ville ikke ha brukt den så mye i bil - den er varm!

Jeg ville ha byttet til sparkebukse eller en tynn ulldress i en større str som du kan ha til innebruk om våren.

Takk for gode svar! Har gått og siklet på de mørkerosa Lillelam-klærne lenge, men ikke tatt meg råd til å kjøpe siden vi liksom ikke "trengte" dem, så ble veldig glad da svigermor kom og tilfeldigvis hadde kjøpt akkurat det samme :-) Men vil bare være sikker på at vi får brukt den så mye som den fortjener...

Tror vi skal gå for å enten beholde den tykke, langermete vi har fått og bruke den ute til våren, eller bytte til sparkebukse. Den vi har etter storebroren i en litt større størrelse, var helt super den høsten han var rundt 6-9 mnd og lå eller krøp mye på gulvet.

Kjenner jeg får lyst på begge deler nå, he he :-)

Back
Topp