Lille HATER bilstolen!

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Lille HATER rett å slett å sitte i bilstol når vi kjører.. Blir jo rett å slett "låst" til å være hjemme pga det.. tror det er fordi han sliter med luft og ikke får strekt seg og sprellet med beina sann at han får prompet... Han hyler i hvertfall hver gang.. Får jo ikke reist noen steder.. Har rett å slett blitt til at jeg/vi blir hjemme og kun drar på ting vi MÅ.. :( han likte det før når han var mindre, men virker som at han har begynt å si i fra mer når han nå har blitt større (9 uker gammel).. Andre som har samme problem eller noen som har noen råd?

Huff det er slitsomt... Storesøster hata også bilstolen... Vi endte opp med å kun kjøre når hun sov, og hvis hun våkna/hylte når vi la henne nedi måtte vi gå lenge og gynge henne i bilstolen for at hun skulle sovne (passe på at hun var mett, trøtt og med tørr bleie selvsagt!)... Ingen andre gode råd Fynka hos oss... Det ble bedre da vi bytta bilstol når hun ble ca ett år, hold ut!

Tror vår ikke likte stolen pga han fikk vondt i nakken, det går bedre etter vi var hos manuellterapeut.
Han sier fra når han må rape i stolen, han må da tas opp ellers blir han helt fra seg for han får ikke til.
En gang var selen for stram på tissen, da jeg slakket litt, ble han glad igjen.
Sier han noen spes lyd når han mistrives i stolen? Jeg synes det funker litt med dunston baby language:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dunstan_Baby_Language

Første hos oss likte ikke bilsete særlig, men viste seg at det var fordi han ble bilsyk av å sitte feil vei.. Snudde han derfor på ca 6 mnd da oppkast var mer forstyrrende for kjøring, enn risikoen ved å ha de forovervendt.. Etter snuing; null stress!
Inntil vi snudde han ble det kjøring på soving og helst ikke ellers..
Sistemann er bare 9 dager og har sittet lite i bilsete, og bare sovet der foreløpig, så ingen anelse om han liker det eller ikke enda!

Første hos oss likte ikke bilsete særlig, men viste seg at det var fordi han ble bilsyk av å sitte feil vei.. Snudde han derfor på ca 6 mnd da oppkast var mer forstyrrende for kjøring, enn risikoen ved å ha de forovervendt.. Etter snuing; null stress!
Inntil vi snudde han ble det kjøring på soving og helst ikke ellers..
Sistemann er bare 9 dager og har sittet lite i bilsete, og bare sovet der foreløpig, så ingen anelse om han liker det eller ikke enda!

Blir kvalm og sjokkert, ikke bare fordi du snudde ditt eget barn så alt, alt for tidlig, men at du likefrem velger å råde andre til å gjøre det samme!

Blir kvalm og sjokkert, ikke bare fordi du snudde ditt eget barn så alt, alt for tidlig, men at du likefrem velger å råde andre til å gjøre det samme!
Jeg fortalte i simpelheten kun hva vi valgte å gjøre, eller så oss nødt til å gjøre. Han kastet opp over alt, og det kan jeg love skapte større utrygghet grunnet stresset og bekymringen for oss/ den som kjørte enn å snu barnet. Skal ikke oppfordre andre til å gjøre som oss, men jeg oppfordrer til at folk må gjøre hva som føles tryggest for seg selv og sitt barn.
Var ikke samme problem med nr 2 så gjorde annerledes med henne. Nr 3 vet jeg ikke enda, men også her vil vi gjøre det vi føler skaper tryggest mulig biltur for oss alle.
Er ikke ute etter noen diskusjon om sikkerhet i bil da vi vel alle her vet anbefalinger, og mener heller ikke å forårsake kvalme hos noen. Gjør det som er best for deg og ditt barn:)

Back
Topp