Lille gutt kastet opp...

Poohbear

Forelsket i forumet
Lillegutt er 17 dager gammel, og I stad da han lå på fanget mitt, så begynte han å brekke seg, så kastet han opp flere ganger etter hverandre, så han nesten ikke fikk puste, før det kom opp masse grønnaktig slim :-/ Han har ikke feber og virker ellers i fin form, men er litt forkjøla. Kjenner jeg ble litt skremt av det hele, men nå sover han fredelig og er helt seg selv. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, måtte bare lufte det litt og høre om andre har opplevd lignende?

Her har lille kastet opp 4 ganger i dag, men tror det er fordi det ikke kommer noe andre veien og magen er steinhard.

Hadde han spist veldig mye før han kastet opp? Ammer du eller flaskemater du? Er det første gang han har brekt seg?

Hadde han spist veldig mye før han kastet opp? Ammer du eller flaskemater du? Er det første gang han har brekt seg?
Jeg ammer, var ca 30 min siden han spiste. Han har brekt seg flere ganger før, spesielt i starten, men ikke kastet opp. Men jeg tror muligens det var pga slimet, var bare så guffent når han ikke fikk trukket pusten mens det sto på :-/

Her har lille kastet opp 4 ganger i dag, men tror det er fordi det ikke kommer noe andre veien og magen er steinhard.
Han hadde spist ca 30 min før, men ikke veldig mye. Han pleier å gulpe en del, men nå kastet han skikkelig opp. :-/ Muligens på grunn av slimet, men ekkelt når han ikke får puste

God bedring til lillegullet ditt <3

Jeg ammer, var ca 30 min siden han spiste. Han har brekt seg flere ganger før, spesielt i starten, men ikke kastet opp. Men jeg tror muligens det var pga slimet, var bare så guffent når han ikke fikk trukket pusten mens det sto på :-/
Min brekker seg også mye og gjort det siden han ble født. Kjempeekkelt å høre på. Vi skal på ultralyd av magen for å sjekke ut mistanke om pylorusstenose. Anbefaler deg å følge med på om det øker og så ta kontakt med lege hvis det fortsetter.

Kan være slimet som gjorde det. En av ungene her fikk rs som nyfødt, da husker jeg de sa på sykehuset at det var bra han hostet opp slimet fordi det er vanskelig å fordøye. Håper det ikke blir noe mere. Ikke kjekt når de er så små og blir syke!

Back
Topp