lille gull er så rolig i magen... er i uke 35/36

Smila79

Forelsket i forumet
Hun har ikke vært særlig aktiv generellt, men nå synes jeg hun er veldig rolig, må på en måte trigge frem liv og få henne til å røre på seg.
Kjenner jeg har litt vondt nederst i magen, som et belte over skambenet.

Flere som erfarer det samme?

Jeg er også 35/36 og igår var han kjempe rolig.. Fikk litt dytt her og der men ikke det samme som de andre dagene. Idag våkner jeg med massse spark.. Jeg tror det skal være litt av og på? Vet ikke.. Av og til vil jeg ringe, men så virka det aå teit føler jeg.. Men er du bekymret så ringer du :)

Sniker.. Man skal ha lav terskel for å ringe til føden om man merker mindre liv enn vanlig. Bedre å ringe en gang for mye! :)

• Lilleskatt 020913 •

Ring føden om du/dere er bekymret!
Men til større de blir, til mindre tydelige spark blir det. Blir mere "velting" inni der;)
Men som sagt, ring føden og snakk med de!:) vi er ikke synske her inne på gruppa, og det er heller ingen andre:p

Vet du hva? Det er akkurat det samme her, var så bekymra her om dagen for jeg kjente ikke noe spark, men igår var det fult liv i magen :)
Jeg tenker som deg, skal det være av og på eller? Får håpe det ihvertfall :)

Åssen går det?

Det er akkurat samme her! Jeg var på kontroll på sykeshus på mandagen (pga svangerskapsdiabetes) og der tok dem en ultralyd. Den lille var ganske aktiv, det så man veldig tydelig, men jeg føler at jeg merker mindre enn før. Men jeg har da også morkaka liggende foran. Så jeg tror det skyldes det.
Har også hatt mye vondt nederst i magen i går. Men tror det er rett og slett fordi Mini flytter seg lenger nedover. Mye bedre i dag.

Søstera mi som er jordmor sa at det er helt vanlig at de har rolige dager, de blir slitne de også. Hun sa også at hvis ikke sukker, isbiter eller dytt hjelper så ta kontakt med føden om du er bekymret.
Men jeg har lest et sted at de sover 95% av tiden nå på slutten. .?

Vi var på føden en tur på mandag kveld for andre ting, men da sa legen at hvis jeg kjente mindre liv enn til vanlig så skulle jeg ikke nøle med å ringe! Jeg er 35 uker på vei

ringte føden i går og de sa jeg bare måtte komme inn for en sjekk. Jeg reiste inn og ble møtt av en kjempe søt jordmor.
Hun sjekket hjertefrekvensen over lang tid, tror det tok ca 30 min. hun kjente på magen min samtidig for å kjenne etter liv. hj.frekvensen var fin og ingen ting å si på den. Men hun kjente ikke noe liv på den tiden, og da er prosedyren at legen skal kontaktes for å ta ultralyd.
Hun gikk ut for å kontakte legen, i mens lå jeg på rommet med båndet rundt magen og hørte hjertelyden klart og fint. Plutselig startet maskinen å tikke mye raskerer og høyere, så kjente jeg flere bevegelser i magen, tro jeg var lettet og glad da!!!
Legen kom etter hvert og sa hj.lyden så fin ut men at vi skulle gjennomføre en ul.
Vi flyttet oss inn til et annet rom og gjennomførte ul. Med babyen var alt som det skulle, hun hadde nok fostervann, øvde seg på å puste, hjertet så fint ut og hun lå med hodet ned. :-D Med andre ord, alt var toppers!!!!!! :))) For en deilig beskjed.

Under undersøkelsene pratet jeg en del med jordmor, hun var så søt og god. Hun så på meg at jeg var veldig sliten og ikke i form. Jeg har jo to småtasser hjemme fra før ( 1 år, og 3 år) så det er klart det er krevende å ha så tette graviditeter. Jeg har hatt veldig lite energi siste uka, følt jeg har brygget på noe og hatt noe i kroppen som har tappet meg helt for energi. Jeg sover dårlig på nettene, men sovet mye på dagene. Jordmor sa jeg har infeksjon i kroppen og hun synes veldig synd på meg og ville ha med over på sykehuset for å hente meg inn og koble av alt og samle energi og at babyen er rolig siden jeg ikke er i form..
Jeg dro hjem til familien, selv om det var veldig fristende å bli over for å hente meg inn. Jeg sover best hjemme og sa til mannen min at han må bidra med hjemme og hjelpe mer hjemme.

Alt er bra med babyen og det er jo det aller beste!! Og for en service og beh. jeg fikk på sykehuset :) Tommelen opp.

Back
Topp