Snusmumrikkens firkløver ♡

Bebis er superaktiv om dagen, og drar fot/hånd langs magen. Både ser og kjennes helt vilt ut :hilarious:Mannen lå lenge med hånden og kjente, og hun ga fra seg masse bevegelse. Utrolig koselig! Rart å tenke på at baby for oss er spark og bevegelser på innsiden, og at om bare noen uker er det et lite menneske på utsiden :Heartred
 
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 29+6

:duckie Termin: 09.12

:duckie Kjønn: :dummy1:

:duckie Dager til termin: 74 dager

:duckie Graviduke: 30

:duckie Gravidmåned: 8

:duckie Trimester: 3

:duckie Neste time hos jordmor: 06.10

:duckie Neste kontroll på ABC: 12.10

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, nedpress og sekret fra brystene i mengder :hilarious:

:duckie Cravings: Ingen, men gleder meg så til å bøtte nedpå med lakris, spekemat og mugne oster om ikke lenge!

:duckie Vitamintilskudd: Jern og omega3 m/ekstra D-vitamin.

:duckie Bevegelse: Nå er mini blitt så stor at hun ikke kan skjule bevegelsene sine lenger. Veldig gøy, for nå kan andre se det når jeg vil vise fram, og hun får ikke gjemt seg som hun pleide :smug:

:duckie Milepæl:
28.09: Tre fjerdedeler unnagjort.
22.10: 50 dager til termin.
18.11: Fødselspermisjon starter.

:duckieTanker:
Mye er på plass av det vi tenker er nødvendig før mini kommer, så tar det veldig rolig her med tanke på at vi har det vi behøver. Tenker å lytte til Positiv fødsels kurset igjen, for å komme enda mer tilbake i den gode, trygge bobla mi. Gleder meg veldig til fødsel per nå, og er ikke annet enn spent!

Vi har fått et forberedende fødselskurs i gave, som vi skal benytte oss av nå i oktober. Det blir utrolig spennende. Jeg suger til meg alt av positivitet, erfaringer og øvelser som kan hjelpe meg å være mer avslappet under fødsel. Nå som jeg har høstferie går det an å bruke litt mer av tiden på nettopp dette :D
 
Snart i mål :) :) Lykke til med siste innspurten :) :) Håper de litt over 10 ukene går veldig greit og lett :)
 
Oktober er her, og det betyr at desember er kun to måneder unna! :excited001Så utrolig fort tiden går, og snart er mini her hos oss :Heartred

hello-8808.jpg
 
Har sendt inn søknad om foreldrepenger, og håper at vi har gjort alt riktig. Kjenner at NAV gir meg hodebry og nerver, så er godt å endelig ha søknaden inne. Har prøvd å snakke med samboer om det i evigheter, men vi har ikke hatt koll på når han får ferie og jeg har klønet så mye med foreldrepengeplanleggeren på NAVs nettsider for å få alt til å gå opp slik vi ønsker. Hvis alt er i orden, så får vi vært hjemme med mini fram til hun er litt over ett år :Heartred

Har også handlet inn tøybleier og tilbehør i dag, da kommunen vi bor i gir tilskudd til småbarnsfamilier som ønsker å bruke tøybleier til sine barn. Vi har lenge snakket om at vi begge ønsker å bruke tøybleier, så dette blir spennende. Har brukt deler av dagen på å lese meg opp og bli klokere. Så nå gleder jeg meg til pakken dukker opp med alle de fine bleiene og tilbehøret :D
 
Har sendt inn søknad om foreldrepenger, og håper at vi har gjort alt riktig. Kjenner at NAV gir meg hodebry og nerver, så er godt å endelig ha søknaden inne. Har prøvd å snakke med samboer om det i evigheter, men vi har ikke hatt koll på når han får ferie og jeg har klønet så mye med foreldrepengeplanleggeren på NAVs nettsider for å få alt til å gå opp slik vi ønsker. Hvis alt er i orden, så får vi vært hjemme med mini fram til hun er litt over ett år :Heartred

Har også handlet inn tøybleier og tilbehør i dag, da kommunen vi bor i gir tilskudd til småbarnsfamilier som ønsker å bruke tøybleier til sine barn. Vi har lenge snakket om at vi begge ønsker å bruke tøybleier, så dette blir spennende. Har brukt deler av dagen på å lese meg opp og bli klokere. Så nå gleder jeg meg til pakken dukker opp med alle de fine bleiene og tilbehøret :D
Hvor har du kjøpt tøybleier?

Vi vurderer også det, men jungelen er så svær. Leser i grupper på Facebook og har på snap, men klarer ikke å orientere med skikkelig.. har vel egentlig konkludert med å fokusere på baby først og ta tøybleier etterhvert. Ev begynne på deltid og heller gå over på fulltid senere.
 
Hvor har du kjøpt tøybleier?

Vi vurderer også det, men jungelen er så svær. Leser i grupper på Facebook og har på snap, men klarer ikke å orientere med skikkelig.. har vel egentlig konkludert med å fokusere på baby først og ta tøybleier etterhvert. Ev begynne på deltid og heller gå over på fulltid senere.

Kjøpt på https://www.lillegullbleier.no/ :)
Masse fint og masse forskjellig. Vi prøver oss på en startpakke og fylte på med noen ekstra bleier av typen vi tenkte var best for vår del, og så får vi se om det er noe for oss. Tenker at å starte med en gang kan være fordelaktig, for har en tendens til å holde meg til det jeg er vant med hvis ikke. Så starter vi med engangs er det fare for at vi fortsetter i samme tralten her :hilarious: og når kommunen først spanderer, så hvorfor ikke hive seg på.

Leste meg også opp på denne tøybleieguiden, da jeg er enig med deg i at det er en jungel av tips og meninger der ute.
https://www.gasungen.no/pages/toybleie-info
 
Ble bitt av tøybleie-basillen i helgen, og bestilte fire stilige bleier til fra et dansk selskap kalt elskbar.com. Er så mye fint å velge mellom av tøybleier :love017 Gleder meg til de dukker opp i posten, og ikke minst til å ta dem i bruk :happy093

FB_IMG_1601997497916.jpg

Bilde lånt fra Facebooksiden til Elskbar :Heartred
 
Så fine bleier! (Mye finere enn mange av de «skrikete» som finnes, men det er kanskje ikke lov å si? :bag: )

Vi vurderer jo også tøybleier, men vet ikke hvor vi skal begynne. Har lurt på å kjøpe brukt på Facebook, men orker ikke det der hbo-styret. Kan de ikke bare selge bleiene til X kroner? Jaja. Skal sjekke ut siden du handlet fra, for de bleiene var virkelig fine!
 
Så fine bleier! (Mye finere enn mange av de «skrikete» som finnes, men det er kanskje ikke lov å si? :bag: )

Vi vurderer jo også tøybleier, men vet ikke hvor vi skal begynne. Har lurt på å kjøpe brukt på Facebook, men orker ikke det der hbo-styret. Kan de ikke bare selge bleiene til X kroner? Jaja. Skal sjekke ut siden du handlet fra, for de bleiene var virkelig fine!

Haha, det må være lov å si. Er veldig enig med deg :hilarious:

Disse bleiene så jeg faktisk en som solgte på Facebook med budrunde, og folk bød mer enn jeg betaler nå for de samme bleiene, bare splitter nye (inkludert toll og frakt). Så er ikke alltid de kjøpene på Facebook lønner seg, og en fast pris hadde vært mye enklere å forholde seg til. Det jeg liker med disse, som jeg har kjøpt i nyfødt størrelse, er at det er en AIO-tøybleie (alt i ett), så da trenger ikke jeg å tenke på å kjøpe noe ekstra innlegg eller tilbehør.
 
Lilleba er kommet med en lekker julepysj for 2020, og vipps så var den på vei i posten. Fort gjort :hilarious:

RAGNHILD-sett-i-mnster-Jules-1.jpeg

Ble bursdagsgave til mannen i samme slengen. Egen pysjbukse og pysj til mini :Heartred
EMIL-bukse-i-mnster-Julestri-1.jpeg
Lilleba_AW20_Tuva_pysj_Julestrikk_NEW.jpg

Bilder lånt fra lilleba.no

Vi har også begynt smått på fødebagen, selv om det kanskje er litt førevar:excited001 Alt som er gjort er digg! Er surrealistisk og koselig på en gang. Mannen engasjerer seg i hva som skal oppi bagen, og det er så hyggelig å ikke være alene om den :D

IMG_20201010_122839.jpg
 
Lilleba er kommet med en lekker julepysj for 2020, og vipps så var den på vei i posten. Fort gjort :hilarious:

Vis vedlegget 337837
Ble bursdagsgave til mannen i samme slengen. Egen pysjbukse og pysj til mini :Heartred
Vis vedlegget 337838 Vis vedlegget 337839
Bilder lånt fra lilleba.no

Vi har også begynt smått på fødebagen, selv om det kanskje er litt førevar:excited001 Alt som er gjort er digg! Er surrealistisk og koselig på en gang. Mannen engasjerer seg i hva som skal oppi bagen, og det er så hyggelig å ikke være alene om den :D

Vis vedlegget 337840

Men de pysjene var drit lekkre! Også så koselig med matchende da:woot: fikk lyst på selv!
Mener jeg hadde sett en rabattkode for lilleba og, men finner den ikke igjen:hilarious:
 
Men de pysjene var drit lekkre! Også så koselig med matchende da:woot: fikk lyst på selv!
Mener jeg hadde sett en rabattkode for lilleba og, men finner den ikke igjen:hilarious:

Enig, syns de var så flotte at jeg ikke kunne dy meg :D Blir et sånt klissete familiebilde med matchende pysj foran treet i år :hilarious:

Kjøpte på Miinto.no og fikk ny kunde rabattkode der. Skal også komme en annen rabattkode der den 21.10 leste jeg, om man alt er kunde
 
Enig, syns de var så flotte at jeg ikke kunne dy meg :D Blir et sånt klissete familiebilde med matchende pysj foran treet i år :hilarious:

Kjøpte på Miinto.no og fikk ny kunde rabattkode der. Skal også komme en annen rabattkode der den 21.10 leste jeg, om man alt er kunde

Det hører med tenker nå jeg!:D:santa

Ahh! Må sjekkes ut! Takk for tips:p
 
Back
Topp