Lille frøet<3

MariEmilie

Andre møte med forumet
IMG_5655.JPG Da var det endelig min tur til å kjenne på denne fantastiske gleden og frykten.

Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide siden slutten av 2011, og hadde et mislykket IVF forsøk i 2014. Vi hadde egentlig gitt opp, men når jeg ikke fikk mensen som forventet var jeg snar med å finne fram lageret av graviditetstester! Det ble tre stripstester den kvelden, alle veldig tydelig positive, og en digital test dagen etter. Jeg har aldri grått og flirt så mye om hverandre som jeg gjorde i døgnet etter de første testene.

Nå har jeg nådd 5+0, og jeg veksler fram og tilbake mellom ren lykke og komplett angst. Jeg er så glad og takknemmelig for å endelig være gravid, og visualiserer både graviditeten og tida etter fødsel. Samtidig er jeg så vanvittig redd for sa, og ber en liten bønn om at jeg ikke får se noe blod hver gang jeg skal på do. Jeg håper virkelig at denne frykten slipper litt taket etterhvert, og at jeg bare kan nyte at vi endelig har fått det til<3 termin er 30. oktober basert på siste menstruasjon.

Nå ser jeg fram til tul 21. mars - jeg gleder meg til å se det lille frøet vårt<3

IMG_5657.JPG
 
Å en så fantastisk historie og lese på morgenen [emoji173] gratulerer så mye!
 
Gratulerer så mye [emoji173] måtte spiren sitte hele veien [emoji1]
 
Tusen takk, dere![emoji173] vi krysser alt som krysses kan for at frøet holder seg fast[emoji173]
 
I går kveld begynte jeg å blø. Ikke som en full mensen, men fortsatt veldig mye mer enn bare spotting. Jeg fikk komme raskt inn på legevakta hvor legen undersøkte meg og henviste meg videre til ul i dag.
På ul-undersøkelsen fikk vi se lille hjertet slå for første gang - det ser heldigvis ut til at alt er bare flott med frøet[emoji173] de vet ikke hva blødningen kommer av, men jeg har fått beskjed om å ikke bekymre meg med mindre jeg får vondt.
De vil ha meg tilbake på sykehuset for ny ultralyd om tre-fire uker, så vi får heldigvis videre oppfølging etter denne skremmende opplevelsen. Etter mye tårer og bekymring det siste døgnet er den kommende mor helt utkjørt, det blir nok tidlig kveld på meg, ja!
Krysser fingrene for at resten av første trimester blir mye mindre begivenhetsrikt![emoji173]
 
Back
Topp