Lille frø.

7+2 :D

Denne helga har jeg vært hjemme hos familien. Det er virkelig godt å se dem, og være med dem. Samtidig var det utfordrende å være så utrolig trøtt, men late som om alt er ved det normale. Jeg er trøtt, kvalm og har ømme bryst. Ikke spykvalm heldigvis. Også er jeg oppblåst, må ofte tisse og har uren hud, usj.

I helga delte jeg nyheten med mamma. Hun ble veldig veldig glad, og klemte meg lenge (og MANGE ganger). Jeg fikk filmet reaksjonen hennes, så sambo får se den når han kommer hjem igjen. Jeg lot som om jeg skulle fotografere henne når jeg fortalte nyheten, så det var naturlig at jeg hadde kamera oppe. Høhø. Hun var heller ikke veldig overrasket, og hadde bare gått og ventet på nyheten. Allerede nå har hun fortalt om sine svangerskap, og jeg ser at vi har vært igjennom mye likt. Men jeg håper ikke jeg arver hennes vektoppgang, for hun la på seg nesten 30 kg sa hun.

Alt i alt har det vært ei god helg. I dag har jeg til og med klart å skifte dekk på bilen, nesten helt selv!

Men midt i alle de gode tankene er det noen skyer. Spesielt etter at så mange her inne har forlatt juni14, og også noen som er lengre enn 7 uker, har jeg fått tilbake en del av bekymringene mine. Går av og til på toalettet bare for å se at jeg ikke blør. Glad jeg skal vente med å fortelle det til resten av familien til etter vi har vært på ultralyd (11+0), så jeg kan dele nyheten uten mørke skyer.

Nå skal jeg sove. Har kjøpt Gro Nylanders "Mamma for første gang" på lydbok, så nå skal jeg høre på den før Jon Blund kommer.
 
Så trøtt, så trøtt, så trøtt. Er nå 7+4, og det kjennes litt ut som det eneste jeg vil er å sove. Jeg jobber 100%, men etter jobb er jeg oppbrukt. Har ingen planer om å sykemelde meg, men håper utmattelsen går over når jeg nærmer meg 2. trimester. *Gjeeesp*

I dag dukket tanken på at det kanskje er tvillinger opp. Vet ikke helt hvorfor, og har egentlig ikke grunn til å tro det. Håper forsåvidt også egentlig på bare en, fordi jeg tror det blir nok overgang fra null til en. :p Men pga. graviditetstesten slo ut 8 dpo, og at jeg hadde hcgnivå på nesten 10 000 når jeg forventet rundt 5000 har tanken streifet meg. Og nå har jeg lest på nett at utmattelse er et vanlig symptom på tvillingsvangerskap. :p Det blir spennende å se på ultralyd når jeg er 11+0. Ikke så lenge igjen nå.

" 9. Extreme Fatigue
This is the most commonly reported complaint during pregnancy with multiples. Sleepiness, lethargy and exhaustion during the first trimester can be enhanced because the body is working overtime to nurture more than one baby. In some cases, the fatigue can be attributed to other factors (work, stress, poor nutrition, having other children), but it can also be an indication of multiples."
 
7+6 i dag. Snart inne i den 9. uka :D Elsker å tenke slik, for da er jeg liksom "ni uker på vei". Selvbedrag er velbehag!

Appen <3
 
8+0! Elsker hver dag som går. Nå er det 3 uker til ultralyd og 4 uker til 12 uker. Enn at jeg allerede er to måneder på vei! Nå er det bare 7,5 måneder igjen. Det er en surrealistisk tanke. Sambo venner seg også til tanken. Han stryker litt forsiktig over magen min og sier det er en god mage. :D

Appen <3
 
8+0! Elsker hver dag som går. Nå er det 3 uker til ultralyd og 4 uker til 12 uker. Enn at jeg allerede er to måneder på vei! Nå er det bare 7,5 måneder igjen. Det er en surrealistisk tanke. Sambo venner seg også til tanken. Han stryker litt forsiktig over magen min og sier det er en god mage. :D

Appen <3

Åh...så kos :) Gratulerer så mye med go'-magen ;)
 
Melankolsk i kveld. Ingen grunn, eller noe som har skjedd, men i skrivende stund er jeg litt trist. Er vel bare hormonene som tuller med meg. Føler meg plutselig litt utilpass, ikke helt hjemme. Jeg skriver det her i håp om at å få det nedskrevet vil virke litt terapeutisk. Tenker at om jeg klarer å sette ord på følelsen så vil jeg forstå at den er ubegrunnet. Men huff.. ekkelt å sitte med klump i magen og halsen uten grunn. Kjennes nesten litt ut som fyllenerver. Når man bare er trist og utilpass.. Er vel på tide å sove, så våkner jeg forhåpentligvis med et lysere sinn i morgen.

God natt, verden :)
 
8+2 <3 26 dager til de magiske 12 uker er over. Jeg teller dager.
 
Back
Topp