Lille BabyBL<3

I dag har du vært i magen min i 15 dager og jeg er godt inne i graviduke 5(4+4). Men la oss ta historien helt fra begynnelsen :)
Pappaen din og jeg har ønsket oss deg en stund nå. Vi ble enige om at tiden var inne for prøving etter bryllupet vårt i juni 2016<3
Men vi viste allerede da vi ble sammen for 10 år siden at vi kom til å ville få deg en dag. Og nå er du endelig på vei! :)
Da vi først begynte å prøve fant jeg ut at lutealfasen min var ganske kort med henholdsvis 8, 8, 5 og 7 dager de fire pp før du bestemte deg for å feste deg ordentlig fast i pp5.
Allerede 8DPO i pp5 begynte jeg å lure på om du kanskje var på vei. Da hadde jeg en del symptomer som røpte den lille hemmeligheten som bare du kjente til ;)
Jeg var oppblåst, hadde mye murringer i magen, sporadisk vondt i hodet, småkvalm på kvelden, veldig ømme pupper og mye bedre luktesans. I tillegg avslørte den høye temperaturen min deg ;) det var veldig deilig å få høye tempmålinger hver dag fram til 12 DPO da pappa og jeg ble enige om å ta en test for å se om du virkelig var inni magen min.
Men 12 DPO for oss var ingen vanlig dag. Det var nemlig lille julaften og den siste morgenen pappa og jeg hadde sammen før vi skulle feire jul hver for oss. Du gav oss derfor den beste førjulsgaven vi kunne fått! DEG! Din lille hemmelighet er nå vår lille hemmelighet.
Nå skal vi sove litt før jobb i morgen. Natta lille BabyBL <3
 
God morgen lille venn <3
I dag er jeg 5+0, og du har snart vært i magen min i 3 uker. Du begynner virkelig å utvikle deg fort nå. En antydning til hjerne begynner å vokse fram og rundt dag 22-23 etter befruktning begynner det lille hjerte ditt forhåpentligvis å slå. Det er helt utrolig! :)
I natt holdt du meg virkelig våken lille BabyBL! Jeg har lest på nett et sted at mange opplever kynnere, rie-lignende kramper i livmoren. I natt våknet jeg av noe jeg tror må ha vært en sånn kynner!
Jeg hadde så UTROLIG vondt! Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og det føltes som en evighet før den slapp taket. Meningen med disse kynnerne som jeg har forstått det er at livmoren skal "øve" se på den store oppgaven som kommer. Men håper livmoren min skjønner at det er maaaaaange uker igjen. Den trenger ikke øve seg med så sterke kynnere helt enda synes jeg. Kan ikke du gi den beskjeden videre for meg da lille klumpen? :)

I dag har vi forresten blitt enige om å fortelle om deg til mormor og morfar, og i morgen skal vi til bestemor og bestefar. De kommer til å bli så glade og de kommer til å bli så glade i deg!
Jeg skal fortelle deg om hvordan det gikk jeg, for du kan jo ikke høre enda ;)

Da må mamma nesten jobbe litt, men tenker på deg hele tiden <3
 
Hei baby! :)
I dag er jeg 6+2 og inne i uke 7. Du utvikler deg veldig mye om dagen. Armer og ben begynner å vokse fram og du kan snart begynne å bevege deg inni der! Helt utrolig.
Den 6. uken var virkelig innholdsrik med både bekymringer og gleder.
Uken startet jo som sagt med skikkelig magesmerter/kramper om natten. Det er vondest om natten men har flere mildere på dagen. Heldigvis hadde jeg ingen på nyttårsaften. Vi hadde feiring her hjemme hos oss og ingen fant ut at jeg drakk alkoholfritt. High five BabyBL, vi lurte dem :) hihi. Smertene kom og gikk i løpet av helgen og mandagen. Ringte derfor legen for å fortelle han om den gode nyheten om at du er inne i magen min men også om smertene. Han ble litt bekymret for svangerskap utenfor livmoren så han satt meg opp til ultralyd allerede dagen etter. Jeg kjente litt på angsten rett etter samtalen med legen, men klarte å slå det fra meg. Jeg ville ikke tro på at du hadde festet deg et annet sted enn i livmoren min. Da kvelden kom la jeg meg i badekaret og tårene trillet. Tenk om legen har rett! Jeg har jo så vondt. Det kan ikke være bra! Jeg googlet exu og ble egentlig ganske redd. Operasjon! Sprukken eggleder! Store blødninger! Neineinei. :(
Selv om jeg lå der i badekaret og strigråt skal du vite lille venn at jeg aldri ga opp håpet på at du lå akkurat der du skal og at alt var bra!
Tirsdagen kom og jeg var klar for TUL. Jeg var sikker på at han kom til å utføre innvendig ul så jeg hadde dusjet og ordnet meg nedentil. Legen bad meg om å legge meg på benken. Jeg tok av meg skoene og var på vei til å ta av meg buksa da jeg kom på at han aldri hadde sagt at jeg skulle kle av meg. Hehe. Hoppet derfor opp på benken med klær og ble kun bedt om å løfte opp genseren. Hihi. Tips til meg selv neste gang: spør om det blir innvendig eller utvendig så vet du hva du går til! :) sekundene går og jeg venter på en reaksjon fra legen. Han sier at ul i uke 6 er veldig tidlig og at man ikke kan se så veldig mye. Jeg sier at man kan vel egentlig bare se en prikk. Da sier legen at min prikk er akkurat der den skal være! Du er akkurat der du skal være lille venn! Mamma ble så glad! Helt utrolig. Så vender han skjermen mot meg og jeg ser deg for første gang. En perfekt liten prikk! <3 Min prikk!
I uke 6 fortalte vi om deg til bestemoren og bestefaren din også. De ble veldig glade! Bestemor begynte å gråte og hun gleder seg masse til å begynne å strikke ting til deg!
Gleder meg til hva uke 7 bringer! Livet med deg inni magen min byr på helt nye erfaringer og jeg elsker det! <3
 
Last edited:
Ja, skulle egentlig skive et innlegg på torsdag da jeg gikk inn i uke 8. Men nå er det stor sjanse for at jeg mister. Har begynt å blø med klumper og legen fant ingen hjertelyd på ul på fredag. Har tatt blodprøver og skal ta nye på tirsdag. :(

Har du smerter da?
 
Back
Topp