LILLA LAG, SLANKEKRIGEN

Jeg har kjøpt en vekt, så da er jeg klar til mandag!:p Må vel også ordne noen treningsklær og sko. Har en rockering så den skal jeg evt starte med om ei uke (vil først til lege for å se om magemusklene er i orden etter svangerskapet) samt trening på studio. Har ikke barnevakt før i september. Så den første uka er planen å gå trilletur hver dag!:-)

Målet mitt med krigen er å gå ned 8,5 kg, dvs til 75 kg og normal bmi. Men ser at det er lagt opp til 10 uker, så da er jeg fornøyd bare jeg går ned mer enn 5 kg. Så vil jeg gjerne ned til under 70 kg etterhvert.

Hovedmålet mitt er i grunn selve livsstilsendringen...det å spise sunt og være aktiv selv etter at krigen er over!:-)
 
Hehe...tickeren jeg hadde lagd før krigen starta passa jo perfekt med lagfargen vår!:p Ikke så overraskende i grunn siden min favorittfarge er nettopp lilla, tross i nicket mitt her!

HEIA LAG LILLA!!!
 
Nå er jeg virkelig klar for litt god, gammeldags slankekriging! 
Tidlig denne uka var jeg skikkelig flink, men jeg har vært i Oslo siden torsdag, og da gikk alt som heter slanking ut vinduet. Hadde forelesninger 12 timer i strekk, og spiste det som var enklest der og da, og sjokolade hver dag.. I dag var vi på McDonald's og spiste middag, og vi har nettopp hatt vafler til kvelds! Med andre ord, jeg har fått i meg ca. en million kalorier bare i dag! 
Men i morra er det en ny hverdag! Og jeg gleder meg!
Jeg kom faktisk på at jeg har vært på vinnerlaget i begge slankekrigene, så kanskje dere har fått en sånn lykke-maskot på laget deres?? 
Heia lilla lag!!! 
 


ShamRock skrev:
Nå er jeg virkelig klar for litt god, gammeldags slankekriging! 
Tidlig denne uka var jeg skikkelig flink, men jeg har vært i Oslo siden torsdag, og da gikk alt som heter slanking ut vinduet. Hadde forelesninger 12 timer i strekk, og spiste det som var enklest der og da, og sjokolade hver dag.. I dag var vi på McDonald's og spiste middag, og vi har nettopp hatt vafler til kvelds! Med andre ord, jeg har fått i meg ca. en million kalorier bare i dag! 
Men i morra er det en ny hverdag! Og jeg gleder meg!
Jeg kom faktisk på at jeg har vært på vinnerlaget i begge slankekrigene, så kanskje dere har fått en sånn lykke-maskot på laget deres?? 
Heia lilla lag!!! 


Sant det :) Vi var begge med på vinnerlaget sist :) 

I morra tror jeg det starter et "nytt" liv for mange her inne! Jeg gleder meg veldig! 
 


Miss Hormontroll skrev:

Jeg tror jeg skal lage meg en plan i morgen, jeg er liste-menneske! Har lister på alt!
Nå blir det en liste over ting jeg skal unne meg etter hvert delmål :)
Alt for å øke motivasjon. Andre tips?


Kast alt av søtsaker!! Du trenger ikke ha det i hus!
Og kjøp haugevis av frukt, bær og andre ting du kan bruke som snacks.
Jeg MÅ ha knaskerøtter, kesam m/dipmix, lett-is (evt. yoghurt-is), lett-kakao og bananer i hus når jeg skal slanke meg. Ting av varierende sunnhetsgrad alt etter hvor søtsugen jeg er. Er jeg kommet til det punktet at jeg kunne kuttet av meg høyrearmen for å få tak i en stratos, hjelper det ikke å spise gulrøtter. Men en liten scoop med lett-is eller en kopp lett-kakao kan få meg gjennom det. Og så går det noen dager til neste gang jeg er så desperat igjen! 

På motivasjonstips er jeg fryktelig dårlig, men det hjelper å måle kroppen i tillegg til å veie den hver mandag. Og å ta før-, underveis- og etter-bilder. Jeg har nettopp tatt før-bildene mine, og det er ikke noe vakkert syn! Men jeg vet at jeg kommer til å være glad for at jeg har gjort det når jeg kan bruke bildene til å se resultater etterhvert. 

Kanskje alle på laget kan skrive ned sine beste motivasjons-tips, og gjerne oppskrifter/tips til erstatninger for søtsaker og usunn mat? 
 
Takk for råd! :)
Og JA TAKK til oppskrifter!
 


Kast alt av søtsaker!!
hehe ... måte bare le litt ...
Skulle jeg ha gjort det måte jeg ha kastet ut min kjære samboer ! Det ville vært litt vel dramatisk emoticon Jeg må bare si det , en skal lette lenge etter en slik godtemoms ... Men siden jeg har jobbet mye med mitt eget kosthold i 18 månder takler jeg samboeren sitt ennorme godtebehov ganske bra i dag . Litt vanskelig i perioder !

Skal legge til at her har samboeren spist mye smågodt , drukket cola og spist mye kips gjennom helgen - men jeg har ikke blitt fristet ! GLAD Kanskje jeg blir småkvalm med tanke på at det ligger 5-6 kg med smågodt i kjøleskapet og det er masse annet som skulle fristet av brus og kips . Jeg er altså veldig svak for cola og smågodt i utgangspunktet !


Når jeg er ennorm godtesugen og trenger noe som ikke er helt sunt ... har jeg alltid en boks med skogsbær yoghurt og en boks med kirsebær yoghurt stående i kjøleskapet . Får meg hjelper dette mye , og det 242 kcal i en halv boks er ikke det værste siden jeg da ikke har behov lenger å spise opp hele kjøleskapet til dømes ... Ellers blir det veldig ofte en appelsin eller et stort glass melk . Synes en liten boks med hermetisk ananas også kan hjelpe selv om den nok heller ikke er noen sunn ... Men dette er mine løsninger som hjelper meg i akutte situasjoner !

Hadde en periode i juli da jeg trudde jeg kunne spist opp kjøleskapet over flere dager ... da ble redningen kirsebær og jeg spiste flere kurver gjennom desse dagene ...
Fant ut at 20 kirsebær ble 49 kcal og 40 kirsebær ble 98 kcal .
 
Hei jenter..
Lurte på om det er noen som har vært borti 30 day shred med Jillian Michaels.?
Tenkte jeg skulle begynne på den i dag.
 
Skal vi sende pm med vekt-info hver uke eller holder det om vi oppdaterer innlegget vårt?
 
Nei, så lenge dere oppdaterer innlegget, kan jeg se der ;-)

Ja har trent 30days, veldig effektivt, du blir veldig støl men ikke gi opp, så er du bedre på dag 3 og 4.
 
Vekten min tulla veldig i dag, så jeg skreiv bare samme vekten som jeg hadde forrige uke.. Varierte med 3 kg når jeg veide meg.. Først 1,5 kg opp, også 1,5 kg ned!!! Så må nok invistere i ny før neste mandag :)
 
Da har jeg sendt deg pm med startvekten min Hege og chris (håper jeg da)!
Har du fått den?
Nå skal jeg faktisk ut og bevege litt på meg snart!
 
ÅÅh.. det står at andre har svart i denne tråden.
Hos meg står det f.eks at pudderrosa har skrevet siste innlegg, men jeg ser bare mitt innlegg som det siste?!
 


Miss Hormontroll skrev:
ÅÅh.. det står at andre har svart i denne tråden.
Hos meg står det f.eks at pudderrosa har skrevet siste innlegg, men jeg ser bare mitt innlegg som det siste?!


Da har nok pudderrosa oppdatert innlegget sitt bare :) 
 
Aha! Sånn og forstå!

Da har jeg vært og sheika æsn på zumba i en time! Woho, jeg er i gang!
Andre som har trena litt i dag?
 


Hege og Chris skrev:
Ja alle har oppdatert Men regner med at ikke jeg skulle sende noe til deg i dag happygirl84


Nei,ikke idag :) 
Neste uke jeg skal ha :)
 
Ble bare
 
Hmmm...vi var visst mange her som hadde en startvekt på ca 80-85 kg. Blir interessant å se hvordan det går med de forskjellige. På slankekrigen på tv så går jo alle igjennom det samme, mens her så har vi hver vår måte å forsøke å gå ned i vekt på. Jeg har gått ned før, så jeg følger samme oppskrift som da (Grete Roede-inspirert og styrketrening), men pga baby får jeg ikke trent like mye og jeg merka i dag at det var vanskelig å spise hver 3 time.

Men jeg er i alle fall motivert og for en gangs skyld var jeg ikke flau over handlekurven min i dag, bare sunn mat der!:-) Blir kjempespennende å se hvordan det går neste mandag!
 
Back
Topp