Lil_Sol sin reise til barn nr 2 (født)❤️

Har du vært hos jordmor å hørt hjertelyd der med doppler enda?
Jeg syns ihvertfall det ble enklere å finne den selv etter det, for da så jeg hvor og hvordan hun gjorde det :)
Hadde samme som deg en stund at jeg bare så en verdi i displayet, men hørte ingenting.

Har du vært hos jordmor å hørt hjertelyd der med doppler enda?
Jeg syns ihvertfall det ble enklere å finne den selv etter det, for da så jeg hvor og hvordan hun gjorde det :)
Hadde samme som deg en stund at jeg bare så en verdi i displayet, men hørte ingenting.
Nei, har ikke vært det enda, hun ville ikke prøve å lytte da jeg var der første gang for det var litt tidlig enda :happy:
Åh, det er litt betryggende å høre faktisk:Heartred Satser på det blir enklere etter å ha sett hvordan jm gjør det:happy:

16+3

Privat ultralyd vel overstått! Fikk ikke med bilder, men det går helt fint. Nå er det ikke så lenge til oul heller, så får heller ta med bilder da.

Han sa dog at han blir svært overrasket hvis det kommer noe annet enn ei jente :Heartpink Så da stoler jeg på det:Heartpink Bare å glede seg til oul nå og etterhvert 3D ul som og blir den siste tenker jeg:Heartpink

Ellers så alt ut som det skulle, morkake ligger fortsatt foran og litt mot min høyre. Blæra mi ligg mye mot min venstre og han sa, som jeg merker, at den har allerede dårlig plass:smiley-ashamed004 Baby lå med hodet goooodt nedover, så var vanskelig å se noe ansikt, men igjen: helt i orden! Gleder meg masse nå jeg, og har kjøpt inn de to første plaggene til baby i strl 56:Heartpink

16+3

Privat ultralyd vel overstått! Fikk ikke med bilder, men det går helt fint. Nå er det ikke så lenge til oul heller, så får heller ta med bilder da.

Han sa dog at han blir svært overrasket hvis det kommer noe annet enn ei jente :Heartpink Så da stoler jeg på det:Heartpink Bare å glede seg til oul nå og etterhvert 3D ul som og blir den siste tenker jeg:Heartpink

Ellers så alt ut som det skulle, morkake ligger fortsatt foran og litt mot min høyre. Blæra mi ligg mye mot min venstre og han sa, som jeg merker, at den har allerede dårlig plass:smiley-ashamed004 Baby lå med hodet goooodt nedover, så var vanskelig å se noe ansikt, men igjen: helt i orden! Gleder meg masse nå jeg, og har kjøpt inn de to første plaggene til baby i strl 56:Heartpink
Stas :love7 rart du ikke fikk med bilder privat! Mtp at man betaler en del liksom.

Har ikke turt å handle noe som helst enda og er jo helt ny innen det her, men det er str 56 som er den "vanlige" nyfødtstr? :Heartred

Stas :love7 rart du ikke fikk med bilder privat! Mtp at man betaler en del liksom.

Har ikke turt å handle noe som helst enda og er jo helt ny innen det her, men det er str 56 som er den "vanlige" nyfødtstr? :Heartred
Jeg hadde nok fått det på en annen dag enn denne, men timen min ble flyttet frem pga «trist hendelse i nær familie», så han slo av 100kr (betalte 700kr nå) og selv tenkte jeg ikke på bilder heller + sambo tok med tlf, så vi har jo noe. Syns det var tøft gjort av han å i det hele tatt møte opp :Heartpink

50 og 56 er de vanligste, og jeg tenker jeg vil ha to/tre plagg i 50 sånn i tilfelle :Heartpink

Jeg hadde nok fått det på en annen dag enn denne, men timen min ble flyttet frem pga «trist hendelse i nær familie», så han slo av 100kr (betalte 700kr nå) og selv tenkte jeg ikke på bilder heller + sambo tok med tlf, så vi har jo noe. Syns det var tøft gjort av han å i det hele tatt møte opp :Heartpink

50 og 56 er de vanligste, og jeg tenker jeg vil ha to/tre plagg i 50 sånn i tilfelle :Heartpink
Åå skjønner! For en behagelig pris!

Oki takk :love7 såvidt under en måned til oul nå, da skal jeg begynne å shoppe litt etterpå:Heartred

Litt gøy. Du har termin på min bursdag <3 Og søsteren min hadde bursdag i går 18 september :D Veldig glad for at du fikk tatt bilder selv da på ultralyden og at dere følte det var godt å få se jenta. Og veldig glad du fikk doppleren! Den la jeg min elsk på da jeg gikk gravid med snipp. En flott dings å ha når man ble redd for at noe kunne godt galt. Og jeg hadde mange sånne tanker. Da var det godt å høre i doppleren at det ikke stemte. Leste også veien din hit. Har faktisk fulgt deg og reisen din hit ganske lenge nå. Så glad det endelig ble din tur <3

Litt gøy. Du har termin på min bursdag <3 Og søsteren min hadde bursdag i går 18 september :D Veldig glad for at du fikk tatt bilder selv da på ultralyden og at dere følte det var godt å få se jenta. Og veldig glad du fikk doppleren! Den la jeg min elsk på da jeg gikk gravid med snipp. En flott dings å ha når man ble redd for at noe kunne godt galt. Og jeg hadde mange sånne tanker. Da var det godt å høre i doppleren at det ikke stemte. Leste også veien din hit. Har faktisk fulgt deg og reisen din hit ganske lenge nå. Så glad det endelig ble din tur <3
Ååh det er morsomt :woot:!
Var du i bursdag i går da kanskje?:happy:
Ja, tok noen bilder selv, men det er ikke det beste apparatet, så gleder meg jo til å se henne igjen på oul:Heartpink
Synes også doppleren er sånn «kjekk å ha» dings! Skjønner og absolutt at ikke alle ‘‘kan’’ ha det om det ikke hjelper noe særlig, men jeg føler det hjelper en del når disse tankene brått dukker opp.
Du er jo en av de første som noensinne var inne og leste dagboken min, er veldig ydmyk ovenfor at du fremdeles titter innom her og setter pris på at du ofte legger igjen spor:Heartred

Ååh det er morsomt :woot:!
Var du i bursdag i går da kanskje?:happy:
Ja, tok noen bilder selv, men det er ikke det beste apparatet, så gleder meg jo til å se henne igjen på oul:Heartpink
Synes også doppleren er sånn «kjekk å ha» dings! Skjønner og absolutt at ikke alle ‘‘kan’’ ha det om det ikke hjelper noe særlig, men jeg føler det hjelper en del når disse tankene brått dukker opp.
Du er jo en av de første som noensinne var inne og leste dagboken min, er veldig ydmyk ovenfor at du fremdeles titter innom her og setter pris på at du ofte legger igjen spor:Heartred
Ja vi var på kino sammen i går. Var å så på mamma mø som ville spille i en møøøsikal :D

Ja trodde ikke at jeg skulle måtte følge deg så lenge som det ble. Men var veldig gøy å bli kjent med deg og være med på reisen din. Blir jo litt bedre kjent når man bruker litt lengre tid enn gjennomsnittet på å bli gravid. Og da blir det ekstra gøy å se når lille pia kommer!

Ja vi var på kino sammen i går. Var å så på mamma mø som ville spille i en møøøsikal :D

Ja trodde ikke at jeg skulle måtte følge deg så lenge som det ble. Men var veldig gøy å bli kjent med deg og være med på reisen din. Blir jo litt bedre kjent når man bruker litt lengre tid enn gjennomsnittet på å bli gravid. Og da blir det ekstra gøy å se når lille pia kommer!
Ååh så hyggelig da :Heartred

Du, ditto får jeg vel nesten si! Skulle tro vi begge hadde fått det til innen nå. Veldig gøy å bli kjent med deg og din reise også, virkelig:Heartpink håper det snart er deres tur igjen også, det har dere fortjent:Heartred

Deilig å se den lille på ultralyd, det betrygger lissom så ekstra mye og da vet man at lille har det bra❤️

Gravidoppdatering 17+0

Jeg dropper skjemaet i dag, det skjer ikke så mye nytt her enda.
Nå er det rart å tenke tilbake på da jeg var bare 6+0, kvalm og jævlig! 17+0 betyr tre uker til 20+0 og DET er jo halvveis nesten! Hjelp, tre uker til halvveis?! Jeg føler ikke at jeg har litt dårlig tid engang, men vi bør kanskje begynne å forberede oss litt med tanke på ting som må kjøpes inn? :smiley-ashamed004
Neida, det er lenge til enda, selv om tiden akkurat nå går litt fort.

Det slo meg litt nå mens jeg skriver det at shit, 17 uker. Fantastisk å ha kommet hit! Vi er heldige!

Humøret er noe svingende, samme med energinivået. Har overhodet ikke kommet i noe nesting-modus enda, snarere bjørn i vinterdvale. Vil tro det går seg til!

En annen ting jeg endelig kjenner kommer snikende, er lysten. Jeg skriver endelig, for etter en svært lang prøveperiode forsvant den. Vi har kost oss med hverandre likevel når vi har «måttet» og sengekosen har alltid opplevdes som positiv etterpå, men for min del har det ikke vært så mye lyst i forkant i prøveperioden, og etter jeg ble gravid var jeg først bekymret også var jeg kvalm. Tror jeg har kjent mer på det med mindre lyst enn han, og det er jeg på en måte glad for. Enklere å gjøre noe med når det er en selv, mener jeg med det. Så når det nå endelig kribler litt, ja det føles faktisk veldig bra etter så lang tid!

Tenk nå går det jo bare fremover! Om 19 dager er det oul, da er jeg 19+4. Syns det er et fint tidspunkt! Midt mellom uke 18-20! Jordmortime først nå til uka, og så er det glukosebelastning i uke 24!

Tror vekten foreløpig forholder seg ganske stabil, og jeg er fornøyd hvis jeg fremover stort sett går opp bare «babyvekten». Jeg er per nå 86 eller 87kg på 168 cm, om ikke 88kg jeg vet ikke, og jeg tror det blir tungt om jeg skal bikke 100kg nå. Får kanskje ikke føde i vann pga vekten og det syns jeg akkurat nå er veldig synd da jeg ikke har problemer med å bevege meg. Enda. Tja, nei, vi får se!
God helg:Heartred

IMG_7287.jpeg

Gravidoppdatering 17+0

Jeg dropper skjemaet i dag, det skjer ikke så mye nytt her enda.
Nå er det rart å tenke tilbake på da jeg var bare 6+0, kvalm og jævlig! 17+0 betyr tre uker til 20+0 og DET er jo halvveis nesten! Hjelp, tre uker til halvveis?! Jeg føler ikke at jeg har litt dårlig tid engang, men vi bør kanskje begynne å forberede oss litt med tanke på ting som må kjøpes inn? :smiley-ashamed004
Neida, det er lenge til enda, selv om tiden akkurat nå går litt fort.

Det slo meg litt nå mens jeg skriver det at shit, 17 uker. Fantastisk å ha kommet hit! Vi er heldige!

Humøret er noe svingende, samme med energinivået. Har overhodet ikke kommet i noe nesting-modus enda, snarere bjørn i vinterdvale. Vil tro det går seg til!

En annen ting jeg endelig kjenner kommer snikende, er lysten. Jeg skriver endelig, for etter en svært lang prøveperiode forsvant den. Vi har kost oss med hverandre likevel når vi har «måttet» og sengekosen har alltid opplevdes som positiv etterpå, men for min del har det ikke vært så mye lyst i forkant i prøveperioden, og etter jeg ble gravid var jeg først bekymret også var jeg kvalm. Tror jeg har kjent mer på det med mindre lyst enn han, og det er jeg på en måte glad for. Enklere å gjøre noe med når det er en selv, mener jeg med det. Så når det nå endelig kribler litt, ja det føles faktisk veldig bra etter så lang tid!

Tenk nå går det jo bare fremover! Om 19 dager er det oul, da er jeg 19+4. Syns det er et fint tidspunkt! Midt mellom uke 18-20! Jordmortime først nå til uka, og så er det glukosebelastning i uke 24!

Tror vekten foreløpig forholder seg ganske stabil, og jeg er fornøyd hvis jeg fremover stort sett går opp bare «babyvekten». Jeg er per nå 86 eller 87kg på 168 cm, om ikke 88kg jeg vet ikke, og jeg tror det blir tungt om jeg skal bikke 100kg nå. Får kanskje ikke føde i vann pga vekten og det syns jeg akkurat nå er veldig synd da jeg ikke har problemer med å bevege meg. Enda. Tja, nei, vi får se!
God helg:Heartred

Vis vedlegget 415336

Du har god tid ennå. så kos deg i vinterdvalen. Jeg fant ikke min snipp før jeg var i uke 25, likevel så tok var de 3 månedene som var igjen utrulig lange. Jeg fant ut at jeg var gravid 12 august, og 13 november så kom snipp. Og de siste ukene gikk jeg bare å trippet for at gutten måtte komme så jeg slapp å bekymre meg så mye for han. (Lite viste jeg at bekymringene langt fra ville slutte der :smiley-angelic006 ) Men man har egentlig ganske god tid til nesting på 3 måneder.

Gravidoppdatering: 18+0

Termin:
4 mars

Igjen til termin: 157dager!

Graviduke: 18

Trimester: andre :happy:

Symptomer:
Magen er blitt en liten tut! Mer fremtredende på kveld, da hardner den litt også. Merker plassen blir mindre, og jeg blir fortere oppblåst. Puppene har nok også vokst uten at jeg har tenk så mye over det.

Neste JM/legetime:
8 november er neste kontroll hos jordmor, 16 november er det glukosebelastning.

Kjønn:
Vedd tidlig ultralyd gjettet hun på jente!
Da vi var på ultralyd i uke 16+3 sa han at han ble overrasket dersom det ikke er jente! Klarer ikke helt å tro på at vi er så heldige å få en av hver, så gleder meg til oul!

Navn:
Lista på jentenavn begynner å få god størrelse, nå har vi to favoritter der! Guttenavn.. tja, der har vi foreløpig ett :smiley-ashamed004

Utstyr som gjenstår:
Har fortsatt ikke kjøpt noe utstyr:shy:

Mage:
Begynner å se mer gravid ut, men føler fortsatt jeg kan se litt mer «ølvom» ut. Håper folk heller tenker jeg er gravid og ikke at jeg har ølvom:hilarious:

Vektendring:
Gått opp igjen kg jeg mistet, +2 kg til, så hittil er det vektøkning på 2 kg da fra de 87kg tidlig i første trimester. Hvis jeg regner før jeg ble gravid er det 5kg.

Aktivitet i magen:
Det er nok en del bevegelse, men vanskelig å kjenne enda dessverre.. Morkaka ligger jo foran og litt mot høyre, så foreløpig kun på venstre side av navel jeg vil ha sjans til å kjenne noe. Skal litt til, tror baby fortsatt ligger med hodet på den siden:smiley-ashamed004

Tungt:
Foreløpig går det greit, men merker en liten forskjell!

Kynnere:
Nei, men kjenner av og til at livmor vokser

Barnerom:
Må pusses opp

Humør:
Svinger litt, tar lettere til tårene/blir lettere rørt.

Plager:
Hvis jeg går mye på hardt underlag kjenner jeg det i bekkenet relativt raskt

Sykehusbag:
Ikke pakket eller tenkt på :hilarious:

Tanker om fødsel:
Nå tenker jeg ikke så mye på det. Slått meg litt til ro med at jeg ikke trenger å bestemme meg for noe, og for første gang i livet kjenner jeg en slags ro når jeg sier «vi får ta det som det kommer». Det er så atypisk meg man får det. Vet selvsagt litt hva jeg ønsker som f.eks badekar, men smertelindring er jeg litt mer sånn «ja/nei/kanskje» til. Og da er det fint at jeg ikke må avgjøre nå eller når det foregår at jeg SKAL ha ditt eller MÅ ha datt. Vi får se!

Neste milepæl:
Høre hjertelyd med doppler!
Kjenne liv
24 uker
Glukosebelastning i uke 24
19 uker og OUL
1 desember og tredje trimester :Heartpink

Generelt:
Hører kjempefine hjerteslag med doppler, også hørt hos jordmor i går 28/9:Heartpink Synes den er veldig god å ha når jeg ikke kjenner noe enda.
Bare to uker til jeg er 20+0 og plutselig halvveis?!
Baby er like stor som en mango nå:Heartpink
Kjøpt to rosa plagg, og that’s it foreløpig. Tør ikke handle mer jenteting før etter oul:Heartpink
Og kanskje det beste: time hos ivf oppstart er avlyst! Endelig turte jeg å gjøre det.

Last edited:
Gravidoppdatering: 19+0
Dropper skjema, da mye er det samme som forrige uke. Kjenner fremdeles ikke baby, innbiller meg at jeg kjenner litt, men det er sjelden. Morkake foran, så smører meg med tålmodighet. Doppler er fortsatt god å ha!

Gleder meg til å bli mer synlig gravid, gleder meg til at katta er ute av sekken, gleder meg til helg og jeg gleder meg til jul!

Tar lett til tårene for tiden, gir meg ende over av meg selv. Føler meg ikke så nedstemt, men veldig lett-rørt da. Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, dagene går jo liksom og mye har vært og føltes likt siden inngangen i andre trimester, tror det blir mer ekte når jeg kjenner baby inni her! Håper det ikke er veldig lenge til nå. :Heartpink
Slenger inn oppdatering etter oul:Heartpink

Neste milepæl:

Høre hjertelyd med doppler!
Kjenne liv
24 uker
Glukosebelastning i uke 24
19 uker og OUL
1 desember og tredje trimester :Heartpink

IMG_7439.jpeg

Back
Topp