Likte ikke jordmor

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Jeg fikk meg en kort samtale med jordmor når jeg tok glukosebelastningstesten idag. Og jeg likte henne ikke... :(
Ble møtt av akkurat det jeg er redd for, diskriminering fordi jeg er overvektig.
Gruer meg veldig til å gå til henne om noen uker. Her vi bor er det bare ei jordmor også...
Vurdere faktisk og heller bare gå til lege..
Åh, dumme jordmora. Jeg er da folk selv om jeg er feit :(

Sorry, litt utblåsning fra meg!

Glukosebelastningstesten gikk fint foresten, slipper noe videre oppfølging, men må ta på ny i uke 28 :)

BV-app!

Gi henne beskjed dersom hun kommer med kommentarer ;) Hadde jeg gjort!

så kjedelig :( åssen diskriminering da? :( selvfølgelig er du folk selvom du er overvektig. tenker at jm sikkert bare vil ditt og babyen sitt beste. og det er jo ikke noe hemmelighet at man er mer utsatt for komplikasjoner hvis man er stor. håper første inntrykke av henne forandrer seg! :)

Så unødvendig! Er ikke sikkert det var ment ille, men høres ut som hun burde skjerpe seg på hvordan hun ordlegger seg! Iallefall i en sånn jobb. Og man er jo ganske hormonell og sårbar i denne perioden og! Skam seg! Håper det blir bedre eller at du kan gå til noen andre.

Nå er det ikke til å stikke under en stein at jeg er veldig nærtagende, men allikevel.
Det var bare måten hun snakket til meg på.
Ift kosthold osv. Hvis jeg absolutt måtte ha snop så måtte jeg prøve å begrense meg til helgene. Dette var uten å ha spurt meg om hvordan kostholdet mitt er. Har faktisk ikke spist snop i år. Men hun regnet nok med at jeg sitter hjemme hele dagene og trykker i trynet.
Ble ganske provosert.
Nærtagende og hormonell, dårlig kombo.
Mulig jeg overreagerer, men det var som sagt bare hele væremåten, hun var veldig nedlatende.

BV-app!

Huff, jeg synes du bør si ifra til henne - dette er trossalt en person du skal ha en del med å gjøre de neste månedene! :-)

Uff, så dårlig at hun ikke kunne hatt en ok dialog med deg om dette istedenfor å ha en "ovenfra-og-ned" holdning. Det er også hennes jobb å sørge for at du har en fin opplevelse rundt kontrollene i svangerskapet. Dustedame! :p

Jeg ville nok ha byttet til kun lege, evt ha forberedt et svar om emnet, just in case, dersom du velger åfortsette hos henne.

Klem til deg :)

Uff, så dårlig at hun ikke kunne hatt en ok dialog med deg om dette istedenfor å ha en "ovenfra-og-ned" holdning. Det er også hennes jobb å sørge for at du har en fin opplevelse rundt kontrollene i svangerskapet. Dustedame! :p

Jeg ville nok ha byttet til kun lege, evt ha forberedt et svar om emnet, just in case, dersom du velger åfortsette hos henne.

Klem til deg :)
Ja det er liksom det. Jeg er jo fullt klar over hvordan ting ligger an, jeg er ikke så naiv heller... Men ja, holdningen hennes.. Drittkjerring :(

Jeg heller mot å gå bare til lege. Hvis ikke må jeg gå til jordmor privat, og da må jeg reise ett stykke..

Men vi får se. Jeg går nok ikke tilbake til henne nei.

BV-app!

Stå opp for deg selv og gi beskjed til hun på en høflig men tydelig måte om hun skulle komme med noen kvasse kommentarer igjen :)

Kjedelig å bli behandlet slik! Man er jo i en sårbar posisjon og mennesker som jobber med andre mennesker i utsatte situasjoner (som gravide) bør være særlige fintfølende.

Det kan jo være at hun er en av de som generelt har en nedlatende tone da og at du ikke er spesiell bare fordi du er overvektig, hvis du skjønner hva jeg mener? Noen er mer interessert i å forklare hva som er "riktig" uten å sette seg inn i kunnskapsnivået/situasjonen til den de snakker med. Hun burde fått en tilbakemelding på det men jeg vet ikke om jeg hadde klart det!

Back
Topp