"Liksom-drikke" når man skal på fest - tidlig gravid

Pallar

Elsker forumet

Jeg er bedt på fest hos ei venninen jeg sjelden treffer. Skal dit om 14-dager. Er gravid, og jeg og sambo skal ikke si det til noen før 12 uker er gått.
Funker det å drikke alkoholfritt, å late som man drikker alkohol?
Noen som har prøvd?

Klart det kan funke, bare pass på å hell over i glass. Det du eventuelt kan gjøre er å ta en tom vinflaske eller lignende, vaske den, og fylle med alkoholfritt:)

Eller påta deg rollen som sjåfør;)

Ville tatt en liten spritflaske med vann og blandet med sprite! ;) hoho =)

Bouncing buttplug skrev:
Klart det kan funke, bare pass på å hell over i glass. Det du eventuelt kan gjøre er å ta en tom vinflaske eller lignende, vaske den, og fylle med alkoholfritt:)

Eller påta deg rollen som sjåfør;)

Hvis jeg skal være sjåfør så skjønner hun det
Må nok vaske en flaske og fylle den med brus eller noe :P

Jeg har tatt hvitvin og fylt på pære og eplesaft, passet på at den er passelig gul og ikke minst passet på at ingen vil smake :-P

Bris/Farris og eplejuice blir bra vin/sprudlevann. :)

Om du vil drikke "sprit" bruker du vann, og f.eks. juice som blandevann (siden cola med vann i fort blir blæh ;) ).

Jeg lærte en ting på nach hos en kompis. Blander du sprit med fun light forsvinner spritsmaken. Så ta med deg en flaske med saft og tips andre om den fantastiske virkningen av fun light og sprit, se her, bare smak ^^

De har jo mange forskjellige alkoholfrie viner på polet da. Syns ikke de er så værst på smak heller. Også får man litt den feelingen at man er med. På noen av de står det light og alkohol fri på HELE flaska, så det er jo litt avslørende, men de har også noen litt mer diskré. Evt hell på en annen flaske:) Ingen som merka noe rundt meg ihvertfall.

Kjøpe alkoholfri øl, og ta av merkelappen...

Jeg var forresten på fest når jeg var 12 uker og gjorde ingenting for å skjule det.
Til min stor forskrekkelse var det ingen som reagerte på at jeg drakk brus..

Jeg drakk russian water med lime i begynnelsen av mitt første svangerskap. Ingen på festen som la merke til at jeg ikke helte gin oppi :p smaker jo som en drink også, så jeg følte meg jo litt brisen.. Hehe :)

Druejuice på rødvinsflaske funker:P Om du bløtlegger lettøl og ølflasker vil etiketten løsne så du bare kan bytte om, men sprett korken før noen ser det:)

Eller bare skyld på en  penicillinkur. Ikke smittsomt, men vil ikke ta noen sjanser :)

kjøp lettøl og skift merkelappen til vanlig øl.
om de merker det eller ikke, kommer vel an på hvordan du var før. smaker du og drikker av alt, så kanskje de reagerer. Er du kresen og drikker det du har med, så merker de sikkert ingenting.

Jeg drikker ikke alkohol og sier vanligvis ingenting. Ingen som reagerer så lenge de ikke sprør om jeg vil smake deres og jeg ikke vil.

og vist dåke skal ut på by'n kan du be bartenderen ta oppi eit ølglass :)
Eg hadde ein gong ein deal med ei som spurte om ho kunne få bestille øl, men få claustaler :) Det var ingen problem, det :) Så lenge ein spør før det smeller i baren, då klarer ikkje alltid bartenderane å hugse korleis du ser ut ;)
Men alkoholfrie drinker er også god komuflasje ;P

Men det kjem heeeilt annpå kva du pleier å drikke til vanleg, men alt går ann ;)

har brukt trikset med alkoholfri vin i en vanlig vinflaske noen uker nå, og det fungerer greit. skal dere ut, kan du spørre litt diskret om den som serverer kan helle et glass med alkoholfri vin/øl i et vanlig glass, og som regel blir det ingen spørsmål. trenger ikke drikke i bøtter og spann da, for da vil vel kanskje noen lure på hvorfor du holder deg like fin hele kvelden hehe:)

Husker jeg gjorde det når jeg var gravid med eldste mann:-) Hadde vann på en spritflaske og blandet med juice:-) :-) :-) :-) Lenge siden det:-)

om du er en som vanligvis drikker sprit, kan du gjøre sånn her.

bytt spriten med vann, hjemme, i spritflaske. (gjerne liten flaske, så du slipper å dele)så tar du med deg blandevann på samme måte som vanlig. og blander drinker ved bordet, som om det skulle vært sprit i flaska.

...og kom gjerne litt sent til festen, så er de andre gode i gassen og merker ingenting (det gjør de nok ikke uansett, men du blir kanskje mindre paranoid ;))

Polet har en alkoholfri hvitvin som er knallgod. Man må studere merkelappen ganske nøye for å se at den er uten alkohol. 

Back
Topp