Liker kaffe !

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei
Hører at gravide misliker kaffe og kaffe lukt
Men det gjør jeg ikke. Blant annet sa legen det samme. Elsker lukten av kaffe. Noen andre i samme båt? Er dette vanlig?

Jeg liker også kaffe. Det er vel individuelt hva man liker og ikke, også i graviditeten. Jeg har ikke fått avsmak for noe som helst, heller ingen cravings.

Last edited:
Tror det er litt uvanlig faktisk! Savner kaffi veldig, og gleder meg til å like det igjen. Men akkurat nå må jeg holde pusten om en kollega bærer en kopp forbi pulten min :hungover: Du er heldig da! Kaffi er kos. Te er godt det også, men ikke helt det samme.

Elsker kaffe og kaffelukta til vanlig. Men som gravid kan jeg ikke tenke på kaffe en gang før jeg brekker meg. Helt snodig. Bruker å gå over utover i sv.skapet:smiley-angelic003

Hei
Men det gjør jeg ikke. Blant annet sa legen det samme. Elsker lukten av kaffe. Noen andre i samme båt? Er dette vanlig?
Liker kaffe, jeg. Har aldri hørt at vi ikke skal like det. Tror nok det varierer veldig fra person til person.

Du er heldig! Jeg mistet lysten så fort jeg fikk positiv test. Drakk 2 små kaffekopper her om dagen for å holde ei venninne med selskap, men ikke det beste jeg får ennå. Savner det veldig :)

Jeg kuttet kaffe når jeg hadde innsett av embryo (men drakk kun en kopp om dagen før det også så ikke så stor overgang). Kan derfor ikke uttale meg om smaken, men synes fortsatt kaffe lukter veldig godt hver gang de lager kaffe på jobb. Har heller ingen andre ting jeg plutselig ikke liker eller noen rare cravings.

Hei

Jeg har likt kaffe med alle mine andre tre svangerskap. Og til og med sikkert drukket for mye av det da! Men denne gangen har jeg problem lukta og smaken..merkelig nok!

Veldig opp og ned fra dag til dag her hos meg, men merker at jeg ikke orker like mye kaffe av gangen lengre. En halv kopp holder i massevis :D

Veldig opp og ned fra dag til dag her hos meg, men merker at jeg ikke orker like mye kaffe av gangen lengre. En halv kopp holder i massevis :D
Samme her. Noen dager smaker det godt, andre dager er det bare beskt og surt!

Helt i starten av svangerskapet var det et savn å ikke kunne drikke så mye kaffe som jeg ønsket. Nå får jeg veldig fort nok. En halv kopp, og jeg er tilfreds.

Så bra at det er flere enn bare meg ihvertfall ❤️

Liker lukta faktisk .... men det frister ikke med kaffi og jeg blir dårlig til slutt alikevel hvis jeg drikker litt :shifty:

Jeg mistet lysten på kaffe... kunne drikke 8 kopper i løpet av en arbeidsdag tidligere, nå har jeg kuttet ut. Det er liksom ikke like godt mer. :wacky: Håper det går over etter svangerskapet

Jeg drakk mye kaffi før, men nå klarer jeg det bare ikke :eek: Savner å ville ha kaffi, det er så kos.

Blir kvalm bare av å lese ordet kaffe :hungover::hilarious:
Og jeg elske egentlig kaffe!

Back
Topp