Liker ikke vann i ansiktet

shewolf

Gift med forumet
Lillegutt har alltid elsket å bade, og har aldri vært redd for å få vann i ansiktet. Han har lett kunnet dusjet håret sitt og fått vann i ansiktet. Nå synes han det er ekkelt, og vil helst unngå vann i ansiktet. Ikke får jeg lov til å holde en klut over panna/øynene hans når jeg skal skylle håret hans heller.

Så, hva gjør jeg når jeg skal vaske håret hans nå? Noen gode tips? Flere som har barn som er slik?

jeg skjøpte sånn skjerm av noe slag.. ligner en hatt uten toppen.. den funka ikke i det hele tatt for det lakk jo bare igjennoim.. men jeg har sett en sånn kanne med en gummikant som foprmer seg etter panna.. kanskje det funker[;)]

ORIGINAL: shorty86

jeg skjøpte sånn skjerm av noe slag.. ligner en hatt uten toppen.. den funka ikke i det hele tatt for det lakk jo bare igjennoim.. men jeg har sett en sånn kanne med en gummikant som foprmer seg etter panna.. kanskje det funker[;)]

Sign. Storebror her var på samme viset, gikk fint å få vann i fjeset helt til det plutselig ikke var greit lenger. Måtte bare prøve å få ham til å se i taket når håret skulle vaskes og stå med klut og tørke. Ellers ble det jo bare gjort mens han hylte da. Plutselig for noen mndr siden var det helt greit å få vann i fjeset igjen og han holder vaskeklut over pannen selv når håret skylles.

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: shorty86

Sign. Storebror her var på samme viset, gikk fint å få vann i fjeset helt til det plutselig ikke var greit lenger. Måtte bare prøve å få ham til å se i taket når håret skulle vaskes og stå med klut og tørke. Ellers ble det jo bare gjort mens han hylte da. Plutselig for noen mndr siden var det helt greit å få vann i fjeset igjen og han holder vaskeklut over pannen selv når håret skylles.

Håper jo selvsagt at han skal synes det er greit igjen etter hvert, så kanskje ikke verdt å prøve å unngå det så altfor mye heller? Men trenger jo ikke akkurat sette spruten midt i trynet på ham heller [:D]

Nei, får vel bare smøre meg med tålmodighet og prøve å lære ham at enten får han ha en vaskeklut i panna/øynene, eller så får han bare få vann i ansiktet. Det går vel over som med alle de andre periodene de små er gjennom [:)]

De har sånne skjermer ja, de skal vist hjelpe veldig bra :)

jeg har alltidvært sånn selv. mamma lærte meg å legge hodet langt bakover for da kunne hun styre vannet uten at jeg fikk en dråpe i ansiktet, bare i håret[:D]

Jeg har hatt det samme problemet med min sønn. Jeg fant ut at jeg måtte bygge opp tilliten hans til meg. Når jeg sa at jeg lovet at han ikke fikk vann i ansiktet (ved å bruke hånden som skjerm) så fikk han ikke det. Vi startet med å at han skulle telle til tre og da var vi ferdige. Gjorde det noen ganger før vi økte tellinga. Da vi var oppe i 15 så stolte han på meg, for jeg var ekstra forsiktig sånn at han ikke fikk vann i ansiktet. Så på søndag sa han, "mamma, du trenger ikke holde hånden der, det går bra"... :)

Det tok litt tid, noen mnd, men jaggu fikk jeg igjen for det. ;)

Back
Topp