Jeg kan ikke fordra vennene til samboeren min. Han har alltid hatt litt dårlig selvtillit og tiltrukket seg en del rare folk. De er rølpete og ikke min type folk i det heletatt. Vil ikke ha de i huset eller i nærheten av datteren min. Han ene begynte en gang å snakke om at han hadde sloss på byen og kranglet med politiet. Dette fortalte han med datteren min tilstede. Jeg ble rasende og han har ikke vært her siden. Jeg skal reise bort i helgen sammen med datteren min. Vi skal på hytta med foreldrene mine. Jeg vet at samboeren min planlegger å ha besøk på lørdagskvelden. Kjenner det vrenger seg i magen. Jeg vil ikke ha de folkene i mitt hjem. Ønsker heller ikke at naboene skal se de her. Men samtidig er det vennene til samboeren min. Jeg kan liksom ikke nekte han å treffe de. Han er en stille og rolig mann. Forstår ikke hva han skal med disse folkene. Kjenner blodtrykket stiger bare ved tanken. Men så er jo dette hjemmet hans og. Er det feil av meg å si at han får treffe de et annet sted? Er jeg overfladisk? Jeg vet ikke. Pleier å godta de fleste mennesker. Men disse klarer jeg bare ikke godta.