Liker ikke kos/nærhet

Bkno0816962

Flørter med forumet
Babyen min på 2mnd og en uke liker ikke kos. På sykehuset kunne hun ligge oppå meg å sove i flere timer, men nå begynner hun å hylgrine hver gang jeg tar henne opp. Hun finner ikke roen, ikke om jeg går rundt og bysser henne en gang. Det som roer henne ned er vogn/vippestol ol. Jeg synes dette er fryktelig trist og sårt.. Noen andre som har hatt slike babyer? Tok det opp med hs i dag, hun fikk også se det selv. Hun sier jeg skal "venne henne til det". At jeg bare skal fortsett slik at hun forstår at det er jeg som er den trygge, gode basen. Synes det er så vanskelig når hun gråter til hun nesten mister pusten. Når hun får ligge på babygymmen sin er hun blid som en sol. Smiler, skravler og følger skikkelig med. Har googlet opp og ned, men finner nesten ingen i samme situasjon. De fleste strever ned at baby bare vil ligge i armkroken, og jeg strever med å få henne til p ligge der. Føler meg elendig....

Er det uansett hvilken posisjon du holder henne i? Responderer hun fint på deg når hun får ligge på gulvet?

Jeg ville ikke tvunget henne til å ligge i armkroken, kanskje det er noe hun får vondt av? Hadde ærlig talt prøvd lege eller fysio eller noe, bare for å utelukke at det ikke var noe fysisk som plagde babyen.

Er det uansett hvilken posisjon du holder henne i? Responderer hun fint på deg når hun får ligge på gulvet?

Jeg ville ikke tvunget henne til å ligge i armkroken, kanskje det er noe hun får vondt av? Hadde ærlig talt prøvd lege eller fysio eller noe, bare for å utelukke at det ikke var noe fysisk som plagde babyen.
Ja, samme hvordan jeg holder henne :/ når jeg skal hente henne opp fra senga om morningen foreksempel, så ligger hun der blid som en sol. Ser på meg smiler og skravler. Så tar jeg henne opp, og da gråter hun med en gang.
Hun responderer bra på meg når hun ligger på gulvet ja. Har tenkt på kiropraktor. Men kanskje en tur til legen først ja? Hun ble tatt med hastekeisersnitt, kan det ha noe å si for eventuelle plager? Altså måten hun ble forløst på.

Kan det hende hun har nakkesmerter? Da vil ikke noen form for bæring føles greit. Ligger hun ofte med hodet på snakka?

I teorien kan vel ks gi økt risiko for problemer med hoftene, siden beina ikke blir strukket ut som gjennom fødselskanalen? Men nakkeproblemer er det jo også noen som har. Skader ikke sjekke det ut.

Min eldste var slik en periode... Kanskje et par mnd :)

Tror det kom sv at jeg var matfatet, trodde han skulle ha pupp hver gang jeg holdt han. Når pappaen holdt han, roet han seg med en gang, men gikk som sagt over relativt kjapt :)

Nå skal deg sies st han hadde kolikk, og gråt en del uansett da, men spesielt når jeg skulle holde/bære/løfte

I teorien kan vel ks gi økt risiko for problemer med hoftene, siden beina ikke blir strukket ut som gjennom fødselskanalen? Men nakkeproblemer er det jo også noen som har. Skader ikke sjekke det ut.

Ikke bare dette, men når de tar barnet ut av magen tar de tak inne i munnen for å dra barnet ut (eneste måten å få tak i de) derfor har ofte ks barn problemer med nakken. Dette ifølge min venninne som er naprapat og har spesialisert seg på spedbarn og barn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har og en venninne som har en sønn som har kiss, og utviklet kroppskontaktforstyrrelse fordi han forbandt det å bli holdt osv med smerter. Han hadde veldig kraftig kiss da og sliter med det enda i skolealder.

Sent from my iPhone using BV Forum

Søsteren min har hatt en sånn baby. De presset han aldri og det gikk seg til. Han hadde en del magesmerter, så det kan ha vært det. Jeg tenker at det alltid er greit å sjekke om det dreier seg om smerter når babyen gråter. Kiropraktor, kanskje?

Jeg ville også ha sjekket ut om det er noe med nakke, mage e.l

Jenta mi ville ikke ligge mage mot mage de første ukene pga av kolikk. Her hjalp det å kutte ut melk og egg. Da kom hun seg innen en uke.

Det kan være mange grunner til at hun har det sånn nå.

Holde henne anderledes? Mine likte aldri å ligge i armkroken.

Kanskje vondt noe sted og stillingen du holder henne i er vond? Feks å ligge på mage kan være vondt ved magevondt og vondt i rygg/nakke. Det samme kan armkrokbæring være for nakken.

Tusen takk for alle svar!
Det som er merkelig er at etter jeg skrev dette har alt forandra seg! Nå de siste dagene har vi kost oss masse og hatt henne på armen, ligget oppå meg og kost! Åh, som jeg har savna det :p Men jeg skal uansett sjekke henne for låsninger!

Back
Topp