Liker ikke grøt

Satinsky

Prinsemamma
Har mistenkt en stund at lillegutt ikke er så glad i grøt, i alle fall ikke havregrøten fra Nestle. Har nå gitt 4 mnd grøten. 6 mnd god natt grøt og 6 mnd med bringebær og banan, på kvelden. Han spiser lite. Grønnsaksmoser og kyllingmos derimot, smakssatt med urter, går ned på høykant. Har tenkt at han kanskje ikke er så sulten på kvelden, men i kveld fikk han mer middag da han ikke ville ha grøt, og vips..... Noen som har noen lure ideer? Smaker hjemmelaget grøt bedre? Lurer nesten litt på om han er som sine foreldre og vil ha maten laget fra bunnen av :-)

Min liker definitiv hjemmelaget best! Både grøt, fruktmoser og middag:) det er en helt annen iver i henne og øynene lyser opp når hun får hjemmelaget:) jeg vil tro det er renere smaker. jeg vet jo at det egentlig er best med kjøpegrøt men helesøster sa at så lenge jeg ga hirsegrøt så gikk det bra:) legger hirsen i bløt for å få bedre tilgjengelighet på jernet og har i aprikose som er med å øke jernopptak. Så er det jo bare å være bevisst på å gi jern- og b12 rik mat i middagen!

Min liker definitiv hjemmelaget best! Både grøt, fruktmoser og middag:) det er en helt annen iver i henne og øynene lyser opp når hun får hjemmelaget:) jeg vil tro det er renere smaker. jeg vet jo at det egentlig er best med kjøpegrøt men helesøster sa at så lenge jeg ga hirsegrøt så gikk det bra:) legger hirsen i bløt for å få bedre tilgjengelighet på jernet og har i aprikose som er med å øke jernopptak. Så er det jo bare å være bevisst på å gi jern- og b12 rik mat i middagen!
lager du av hele korn? når du har flak har jeg fått beskjed om at man ikke trenger å ligge i vann:)

Vi måtte teste ut masse forskjellige grøter før jenta vår i det hele tatt ville åpne munnen. Risgrøt fra Hipp var det som skulle til. Den er veldig mild på smak, så om han liker mye smak, kan du jo prøve å blande en fruktmos han liker med grøten :)

lager du av hele korn? når du har flak har jeg fått beskjed om at man ikke trenger å ligge i vann:)
Jeg lager av flak. Kan godt hende man ikke trenger det da! Får finne ut om jerner blir ekstra tilgjengelig om jeg gjør det;)

Jeg lager av flak. Kan godt hende man ikke trenger det da! Får finne ut om jerner blir ekstra tilgjengelig om jeg gjør det;)
Hirseflak og havregryn er ikke nødvendig å legge i vann, da det ikke hjelper på jern:) Men alle de andre meltypene skal man legge i vann:) Sto i en bok jeg fikk fra helsestasjonen:)

Hirseflak og havregryn er ikke nødvendig å legge i vann, da det ikke hjelper på jern:) Men alle de andre meltypene skal man legge i vann:) Sto i en bok jeg fikk fra helsestasjonen:)
Ok så bra da:) er det den boken som er et tynt hefte som heter ernæring?
Jeg har helt sikkert lest den men....
Jeg lider nok av ammetåke for alt jeg leser bare glemmer jeg med en gang:D takk og pris for at det enda er noen måneder igjen før jobb for å si det sånn;)

Ok så bra da:) er det den boken som er et tynt hefte som heter ernæring?
Jeg har helt sikkert lest den men....
Jeg lider nok av ammetåke for alt jeg leser bare glemmer jeg med en gang:D takk og pris for at det enda er noen måneder igjen før jobb for å si det sånn;)
hehe:) Ja, her er det også ammetåke på høyt plan enda:) Det er det heftet mat til spedbarn..:)

Back
Topp