Liker ikke å ta telefonen

lykkelita*

Forumet er livet
Dette høres kanskje sært ut, men jeg håper at det kanskje er noen flere her inne som har det på samme måte? Jeg liker altså ikke å svare på telefonsamtaler, det er ok hvis det er min samboer eller min mor som ringer. Men hvis det er noen andre, det være seg venninner, svigers, besteforeldrene mine, noen fra jobb osv, så lar jeg ofte være å ta telefonen. Jeg slår enkelt og greit bare på lydløs!

Jeg vet at det er frekt, men jeg gjør det ikke fordi jeg ikke vil snakke med dem, jeg har bare ikke lyst til å snakke i telefonen. Det gjør meg rett og slett nervøs! Jeg liker heller ikke å ringe til f.eks 1881, kundeservice telefoner osv. Jeg synes rett og slett at det er ubehagelig å snakke i telefonen, og derfor har jeg telefonen min på lydløs stort sett hele tiden. Da kan jeg selv velge om jeg vil høre hvis noen ringer. Jeg kan jo ikke ha den på lydløs når guttungen er i borte fra meg da, i tilfelle noe skulle skje...

Hva tenker dere? Noen som har det på samme måte? Jeg synes det er bedre å sende meldinger, så jeg sender alltid melding til de som har ringt at jeg ikke kan snakke og spør hva det var... Jeg takler bare ikke det å snakke i telefonen[&:]

Høres billig ut egentlig[8D]
Har ingen råd, vet ikke hvordan det er, for jeg snakker hvertfall 20 timer i tlf i mnd[:D][8D]

ORIGINAL: Wayne`s Wife

Jeg er ikke sånn til veninner og sånn men hos offentlig etater, legekontor og andre kontorer/firmaer HATER jeg.. Jeg får heller ei purring enn å ringe å utsette ei regning [X(]

Det startet sånn hos meg og, jeg har alltid vært sjenert og dermed likte jeg ikke å ringe til fremmede. Men etter at jeg fikk barn, så har jeg blitt mindre sosial og nå synes jeg det er vanskelig å snakke med venninnene mine også[&:] Jeg unngår også å lage avtaler om å treffes, selv om det hadde vært koselig, men jeg føler meg rett og slett litt usikker![&:]

ORIGINAL: Fjollebolle

Jeg har også telefonskrekk. Jeg snakker minst mulig med mannen min også. Haaaater å snakke i tlf. Men siden han er på sjøen så MÅ jeg jo bare...

Så jeg er ikke alene, da[8D] Er du sjenert ellers? Hvordan er du mtp. sosiallivet ditt?

Hvis jeg absolutt ikke MÅ så ringer jeg nesten aldri.. Og jeg må manne meg opp i flere uker i forveien før jeg tør å ringe lege, tannlege osv..
Jeg skal ta røntgen av ryggen min og fikk henvisning for tre uker siden. Først i dag ringte jeg for å høre når jeg kunne komme inn [&:]
Og hvis det er et ukjent nummer så må mannen min svare. Og hvis det er telefonsalg eller noe sånt så sier han alltid at jeg ikke er intr. Men de ringer stadig opp igjen [X(]

Og hvis venner eller svigers ringer så setter jeg på lydløs og ringer opp igjen når selv orker å snakke med de. Hehe. Da må jeg også ofte manne meg opp. Og alt må "klaffe". Bebisen må sove/være stille og rolig, bikkjene må være stille, jeg må se fresh ut/sminka meg og gjerne nydusja, huset må være i orden osv osv..
Og disse sære tingene må være i orden fordi jeg er livredd for at folk skal be seg på kaffe eller noe. Hehe.

JA, jeg er ekstremt sær!!

Her har både jeg og mannen telefonskrekk, hehe

Vi kan ringe til hverandre, og foreldrene våre.... Utenom det er det kun om man er NØDT.......

Herregud, jeg trodde faktisk at jeg var veldig unormal på det punktet! Men det ser jo ut som at flere sliter med det samme.. Godt å høre[:)] Men jeg har lyst til å gjøre noe med det da, en vakker dag...

Hater å snakke i tlf.. å da mener jeg angst! [&o]

ORIGINAL: Bakmus

Sånn har jeg det og.. Bare jeg ikke liker å  snakke i tlf i det hele tatt.. men tar tlf hvis mamma/pappa/søstre/mormor/barnehage ringer da.. men ingen andre ;p
da gjør jeg som deg og sender mld om at jeg ikke kan snakke..
Liker best å sende ml jeg og.

meg å[:D]

Akkurat som å lese om meg selv.. Heldigvis så har de fleste innsett at jeg ikke tar tlf, så de sender meg mld i stedenfor[:D] Veldig deilig...
Føler meg som en dust når jeg sier at jeg har tlf-skrekk... Virker som det ikke er så utbredt[&:]

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg har også telefonskrekk. Jeg snakker minst mulig med mannen min også. Haaaater å snakke i tlf. Men siden han er på sjøen så MÅ jeg jo bare...

Så jeg er ikke alene, da[8D] Er du sjenert ellers? Hvordan er du mtp. sosiallivet ditt?

utad så er jeg en blid og "sosial" person når jeg først tør ut på noe... men det vrenger seg i meg bare jeg vet at jeg bør på butikken snart. Har sosial angst!

du skal se meg etter en fuktig kveld.. tar med meg ungene og drar til neste by for å handle på butikken[8|]

jeg TAKLER ikke å se noen jeg kjenner etter en fuktig kveld på byen, dagen derpå..[X(][:D]

ORIGINAL: Wayne`s Wife

Jeg er ikke sånn til veninner og sånn men hos offentlig etater, legekontor og andre kontorer/firmaer HATER jeg.. Jeg får heller ei purring enn å ringe å utsette ei regning [X(]

sign!

ORIGINAL: Febbis

Høres billig ut egentlig[8D]
Har ingen råd, vet ikke hvordan det er, for jeg snakker hvertfall 20 timer i tlf i mnd[:D][8D]

sign.. jeg elsker å snakke i telefon- da føler jeg at jeg har "kontroll" over vedkommende på en spesiell måte- tatt i betraktning stemmeleie os.v.. når jeg snakker i telefon må det være musestille, slik at jeg kan sette meg inni motpartens pyske og tanke[:D]

ORIGINAL: Frk.Elefant

Hvis jeg absolutt ikke MÅ så ringer jeg nesten aldri.. Og jeg må manne meg opp i flere uker i forveien før jeg tør å ringe lege, tannlege osv..
Jeg skal ta røntgen av ryggen min og fikk henvisning for tre uker siden. Først i dag ringte jeg for å høre når jeg kunne komme inn [&:]
Og hvis det er et ukjent nummer så må mannen min svare. Og hvis det er telefonsalg eller noe sånt så sier han alltid at jeg ikke er intr. Men de ringer stadig opp igjen [X(]

Og hvis venner eller svigers ringer så setter jeg på lydløs og ringer opp igjen når selv orker å snakke med de. Hehe. Da må jeg også ofte manne meg opp. Og alt må "klaffe". Bebisen må sove/være stille og rolig, bikkjene må være stille, jeg må se fresh ut/sminka meg og gjerne nydusja, huset må være i orden osv osv..
Og disse sære tingene må være i orden fordi jeg er livredd for at folk skal be seg på kaffe eller noe. Hehe.

JA, jeg er ekstremt sær!!

haha, som om jeg skulle skrevet det selv! [8D]
men jeg har ingen problem med å ringe til slik som lege/tannlege/opplysning da, men hater å svare! om det ringer nr jeg ikke har lagret svarer jeg nesten aaaldri.. må iallefall få sjekket hvem det er først! [8D]

og jeg synes at det er ALLTID spennende med nummer som jeg ikke kjenner fra før- - har aldri hatt problemer med å snakke i telefon.. ingen kan se en- ei heller bite deg[8D]

Jeg er livredd mobilsvar! For da er det noen som har ringt til meg, ikke fått tak i meg, og legger igjen beskjed om et eller annet de vil meg. Og så får jeg helt angst og tenker at nå er det noe jeg burde ha gjort men ikke har gjort allikevel. Spesielt jobbtlf..

Jeg er ellers ganske utadvent, men dagen derpå handler jeg også i nabofylket.. [8D] Det tar ofte 4-5 dager før jeg slipper taket i fylleangsten..

Sånn er jeg også [&:]
Men jeg er ultra sosial, utadvendt og alt det der... finnes ikke noe angst, men jeg har liksom ikke
tid til å sitte å skravle i telefonen jeg assa. Føler liksom at jeg er presset til å sitte der når
jeg burde gjort noe fornuftig..haha [8D]  Sender sms og mail hvis det lar seg gjøre.

Jeg ringer gjerne korte og konsise telefoner, som tannlege etc. det er det helvettes
skravlinga jeg ikke orker[:D]  ( og jeg er skravlete av meg assa, så jeg ringer når jeg
kjører langt med bil som regel)

Jeg kan heller ikke fordra å snakke i tlf.. virkelig ikke.
Får veeeeeeeeldige små regninger på tlf min ^^ Hvis jeg på død og liv må ringe
så tar det ikke lang tid og det er bare for å gi en beskjed eller avtale noe og det er aldri
unødvendig snakking involvert! [8D] Hvis folk begynner å jabbe blir jeg helt koko (hater virkelig jabbing
pr tlf) [:D]
Svigermor er virkelig ille på jabbing, men heldigvis snakker jeg sjelden med henne i tlf. (vi har et godt forhold btw) I dag ringte hun da for hun ville høre angående julegaver. Jeg gir henne en liste kort og greit, og så begynner hun..... og det tar jo ALDRI slutt! OMG hva er greia med den forbaska jabbinga????
Ikke har jeg samvittighet til å bare si hadet heller og sambo satt og holdt på å le seg skakk av meg.
Uff jeg er sikkert megasær men jeg kan virkelig ikke fordra å snakke i tlf

Back
Topp