Liker hunden din å bade?

smash

Forumet er livet
VIP
Og hva slags rase er det?

Vi har med Laban (golden) hver gang vi drar på stranda.
I dag har han bada i 3 timer med meg og ungene.
Han ELSKER det!!!!!
Ingen av de andre som har vært på stranda hittil har klaga over at det er en stor hund med heldigvis:) Håper det holder seg sånn gjennom hele sommeren.
Go'Labanemoticon

Jeg har lyst på en hund til, en liten en, som er glad i å bade...
Noen småhunder som er kjent for å være glad i å bade tro...?

Har rottweiler og han Elsker å bade

Har med langt bånd eller finner en liten strand hvor det ikke er andre mennesker så kaster vi pinner langt ut og lar han svømme og hente dem, har blir helt i hundre og nærmest stuper uti vannet og hopper rundt som en unge i vannkanten

Har aldri hatt noe problem med at noen har klaget på stranda vi, men så tar vi hensyn til folk også da såklart, har jo stor hund som mange kan bli redde for å prøver å gå på tider av døgnet når det ikke er så mye folk og venter litt hvis det er mange uti og bader eller unger som bader osv. Aldri fått annet enn positiv tilbakemeldinger fra folk som syns det er gøy å se på

*TattooMom* skrev:

Har med langt bånd eller finner en liten strand hvor det ikke er andre mennesker så kaster vi pinner langt ut og lar han svømme og hente dem, har blir helt i hundre og nærmest stuper uti vannet og hopper rundt som en unge i vannkanten

Har aldri hatt noe problem med at noen har klaget på stranda vi, men så tar vi hensyn til folk også da såklart, har jo stor hund som mange kan bli redde for å prøver å gå på tider av døgnet når det ikke er så mye folk og venter litt hvis det er mange uti og bader eller unger som bader osv. Aldri fått annet enn positiv tilbakemeldinger fra folk som syns det er gøy å se på

Åå, så koselig å høre!!!! Elsker å se hunder som bader!!
Også blir de jo sååå slitne av det etterpå!
Ulempen med Laban, er at han skal være helt oppi meg når vi bader.
Så jeg blir helt oppskrapa:/ AUAUAUAU!!!
Nærmer han seg ungene, kremter jeg bare, og da svømmer han vekk.
Men det er kun når det gjelder ungene. Når det gjelder meg, skal han svømme nærme uansett:P

Har en fransk bulldog som har storkosa seg i dag :) Hun liker å hoppe som en... Jeg vet ikke, hun ser ut som en raring iallefall. Hun springer rundt i vannet og er veldig fornøyd med det. Hun svømmer også, men liker best å hoppe bortover :p

smash skrev:

*TattooMom* skrev:

Åå, så koselig å høre!!!! Elsker å se hunder som bader!!
Også blir de jo sååå slitne av det etterpå!
Ulempen med Laban, er at han skal være helt oppi meg når vi bader.
Så jeg blir helt oppskrapa:/ AUAUAUAU!!!
Nærmer han seg ungene, kremter jeg bare, og da svømmer han vekk.
Men det er kun når det gjelder ungene. Når det gjelder meg, skal han svømme nærme uansett:P

hehe, ja det har jeg lært av også, prøvde å bade med han i starten men så jo ut som om jeg hadde hoppet i en rosebusk etterpå liksom så fant ut at langt bånd fungerte mye bedre  

Er super trening for dem ja, og veldig godt å få kjølt ned varm hund når det er slike temperaturer som det har vært nå om dagen

vi har to hunder jemthunder
den enne elsker å bade, den andre er litt så som så
Her så har vi ikke med oss hundene på den vanlige badeplassen med masse menesker årsaken er at ofte så blir det en del hundehår i vanne og for å si det så liker jeg ikke akurat tanken å bade i masse hundehår,så da vi la andre få lov å slippe det.
Begge er faktisk med mannen nå for å bade

Han liker ikke å svømme, men han elsker å vasse.

har en border collie, å han elsker å bade.. drar litt sånn utpå ettermiddagen år dt ikke krys av folk, å han leker med ball, å blir goood sliten.. <3<3

har en bichon havanais og han elsker å bade i søledammer. ellers så kan det vel diskuteres hvor glad han er i vann. med lang pels så er det ikke akkurat et sjakktrekk å la han bade eller for da synker han pga all pelsen. men med kort pels som han har nå så er det ikke noe problem.

ellers så har jeg hatt border collier (min favoritt rase) og dem har elsket å bade.

Vi har en wheaten terrier, men han er skikkelig pysete på bading. Gikk greit de første gangene når han var liten, men han ble skremt av en stor bølge som skylte ham rundt når han var liten, og etter det fikk han litt skrekken. Men han kan vasse til oppunder magen hvis han er skikkelig varm. Men må ofte tvinges uti for å drikke eller kjøle seg ned. Så tviler på at vi tar ham mye ned til stranda i sommer når vi skal være der for å bade (Han er 6 år nå)

Shetland Sheepdog- Hater vann. Går rundt sølepytter o.l.

Jeg har en flatcoated retriever som eeeeeelsker å bade.
Det er absolut uten tvil det gøyeste han vet.
Når vi går på tur skal han oppi alt av vanndammer og små bekker, alt han finner!
Han er bare 8mnd om en ukes tid, men han begynte badesesongen i januar han :P

Har ikke badet med han selv enda, men som retrievere flest elsker han å hente ting i vannet:)

Grand Danois : tjaa... sjøvann, tang & tare og bølger er lite populært, men stille ferskvatn tørr han å legge seg på svøm i ;) En (stor) pingle!

Blanding setter/collie : Elsker å bade! knall kjekt! :-D

Har en siberian husky og en alaska husky..begge ELSKER å bade i sjøen og i vann.

...men prøv å dra dæm inn på badet førr en pelsvask..

Ja, hun elsker det. :) Regner med hun kommer til å å oppe fra brygger og sånt utover sommeren :P

Det er en Border Collie blanding :) Hun er helt vill etter pinner, så hvis jeg kaster den hopper hun i vei ut i vannet og kan svømme et godt stykke :P

Vi har en schæfer/laika-blanding som ELSKER å vasse - løper rett uti vannet før vi rekker å reagere. Men han blir fort skeptisk når vannet blir for dypt til at han kan stå - og om vi skulle finne på å svømme litt lenger ut enn hva han tør å bli med på, virker det som han er overbevist om at vi skal drukne, og står og klynker og prøver å mote seg opp til å følge etter. Stakkar tosken.
Svigers har en cocker spaniel som synes det beste i verden er å hente pinner i vann. Hun er litt tøffere enn vår og slenger seg gjerne ut i det dypeste vannet - men må følges godt med siden synet har begynt å svikte og hun har en tendens til å bomme på land når hun skal svømme tilbake.
emoticon

Har en tibetansk spaniel som holder seg laangt unna vannet, samme hvor varmt det blir på land;) Litt kjedelig synes vi da, men det får være hans valg;)
Prøvde å bære han ut i en gang, sånn at han fikk vann til knærne, men det var visst ganske så fælt!

Har en irsk ulvehund som nøyer seg med å vasse.

Back
Topp