Liker du svigermor?

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Freidan, 25 Jan 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
?

Liker du svigermor?

1. Ja

124 stemme(r)
    75,6%
  2. Nei

40 stemme(r)
    24,4%
  1. Noelialita Elsker forumet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 Junilykke 2020 ♡ Desemberskatter 2016

Har 2 svigermødre, og liker den ene bedre enn den andre. Ser dessverre lite til noen av de da en bor i Haugesund og hun andre i Oslo. Selv bor vi på sørlandet. Begge er flotte damer, men kan nok prate mer naturlig og lengre med hun ene enn hun andre :)

2. ♡ Daydream ♡ Forumet er livet Assistert-jentene

Sånn bortsett fra at vi ikke har barn enda, høres dette utrolig kjent ut!
    Men min svigerfamilie bor 10min unna. Hun har 2 svigerdøtre. Elsker første, elsker ikke akkurat meg.

3. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Egentlig ikke. Vi har litt historie for å si det slik..
    Hu har blitt hyggeligere etter at vi fikk jenta vår da.. :)

4. Mejlis Flørter med forumet Novemberlykke 2018

Fantastisk person :Heartred mer kontakt etter barn, fordi jeg gjerne sender bilder/videoer av barna siden hun bor et par timer unna :)

5. Mamma_i_2020 Flørter med forumet

Elsket svigermor min før når jeg var sammen med eksen, hun var alle tiders. Vi var på kafe sammen og skrev koselige SMS til hverandre.

Når jeg møtte min nåværende kjæreste ble jeg veldig skuffa. Hun har fortsatt bilde på veggen av min kjæreste og eksen hans med dems felles barn. Når kjæresten min ringte og sa jeg var gravid svarte hun «å dere kvier dere ikke for det da?» og neste gang jeg traff hun sa hun ingenting om det. Og jeg syntes hun kommer m sånne små kommentarer hele tida, jeg er litt blyg og nåe hun hadde noen på kaffe selskapet som forsynte seg hele tida sa hun «bare spis, det er bedre det enn de som pirker i maten» følte hun mente meg.

Æsj nei liker henne ikke, hun er spesiell. Gruer meg til å feire jul med henne.
    Jeg og kjæresten min ga henne en blomst, julevin og sjokolade i bursdag gave og da sa hun at hun har ikke drikki vin på flere år. Bare merkelig kommentar når noen gir deg noe syntes jeg. Kommet m kommentarer ang hundene mine også.

Må bare holde ut besøkene. Men kommer aldri til å like henne :(

6. Bie92 Blir kjent med forumet

Huff, hvor utrolig trist. Skjønner godt det ikke er noe hyggelig å komme på besøk da. Det gjør utrolig vondt med slike stikk. Hadde en sinnsyk vond fødsel med mye styr, mistet mye blod, ble liggende på sykehuset i over en uke, og måtte ha fysioterapitrening i mange mnd etterpå, hvor svigermor presterer å si at opplevelsen var verst for mannen som måtte se på dette, og jeg var jo "midt i det" så var ikke så ille for meg... i tillegg mente hun høylytt at ungen ikke skulle ha mitt etternavn, mens hennes etternavn var en selvfølge. Dette ble ikke en realitet for å si det sånn. Nei..ikke alltid lett med disse svigermødrene.

7. Bkno3636992 Andre møte med forumet

Har aldr møtt henne, og regner med jeg aldri blir å møte henne. Samboeren har ingen kontakt med henne, og har ikke hatt det på mange år.

8. Sjokolade Elsker forumet Julikulene 2020

Digger svigermor. Hun er kanskje litt vel mye også. Men velger å se det positive i det:)

9. Barnehagelæreren Forelsket i forumet Maiblomstene 2020 Junilykke 2020 ♡

Svigermor er svigermor. I perioder blir jeg helt gal av å være med henne, men for det meste er hun en fantastisk dame ❤️ Hun har oppdratt 7 barn nesten helt alene, og innehar så mye omsorg for barnebarna sine. Hun har 10 barnebarn, og har aldri utøvd forskjellsbehandling. Stort hjerte.

Det som gjør meg gal er at hun er VELDIG bastant i sine meninger, så jeg har lært meg å bli det selv med henne, og da går det bra. Hun er også kjempedistre og fjern!! Men haha, det er jo like mye gøy som frustrerende. Hun eier ikke alltid sosiale antenner, og spør gjerne som sexlivet vårt..

MEN hun er herlig! Samler ofte familien, tar gjerne barnebarna på overnatting samlet. Vår frøken og to andre søskenbarn (alle 4 år) lå over ei natt da vi skulle feire 30 årsdag. Litt frustrert da barna hadde fått sjokolade til frokost (de vet å utnytte farmor/mormor), men det skjedde ikke igjen ved senere anledning :laughing002

Alt i alt et kjempefint og omsorgsfullt menneske ❤️

• Hjertelig Hjertelig x 1
  10. Mator Gift med forumet Novembergull 2017 Assistert-jentene

Både og. Hun er snill og god, men det blir for mye. Hun kommer aldri uten en gave eller ting til frøkna, og det får meg til å føle at hun prøver å kjøpe tillit fra lillemor. Spesielt når hun ser henne et par ganger i uken. Går i mot frøkna sin vilje også, spesielt når det gjelder kos. Frøkna er ikke kjempe glad i å gi bort klemmer til andre når de skal gå, og jeg har prøvd å si i fra. Men når frøkna sier nei, så tar hun bare tak i henne og omtrent sikler henne ned på kinnet av kyss. Frøkna stritter i mot stakkar, og det er ikke greit. Ellers vil hun jo bare gjøre alt godt, det blir bare i overkant mye til tider.

11. My heart Betatt av forumet

Har ei veldig snill og god svigermor, på alle måter. Bor i nærheten. Veldig glad i henne.

12. GladPus Forumet er livet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Nei, hun er en vanskelig dame. Ikke bra for hverken meg, mannen eller barnet, men vi må jo sees innimellom. Bor heldigvis i utlandet..Utfordringen er at vi må bo der ei stund når vi først er der... Etter flere års kamp lar hun meg stort sett være i fred nå.

Del denne siden