Liker du svigermor?

Liker du svigermor?

  • Ja

    Votes: 140 74,5%
  • Nei

    Votes: 48 25,5%

  • Antall som har svart
    188
Har 2 svigermødre, og liker den ene bedre enn den andre. Ser dessverre lite til noen av de da en bor i Haugesund og hun andre i Oslo. Selv bor vi på sørlandet. Begge er flotte damer, men kan nok prate mer naturlig og lengre med hun ene enn hun andre :)
 
Vel, hun har et eller annet mot meg. Aner ikke hva, men hun har aldri vært særlig hyggelig. Ser muligens på meg som en som «tok sønnen hennes»...aner ikke hvorfor for jeg har prøvd hele veien å være hyggelig. Hun viser ingen interesse for meg og mitt, heller ikke sine barnebarn for den saks skyld. Ikke fått et eneste spm om hvordan det går i svangerskapet nå. Heldigvis bor de ikke i nærheten for ja den familien skjønner seg ikke på empati eller relasjon med familiemedlemmer...
Veldig synd man ikke kan velge sin svigerfamilie, hadde glatt byttet dem ut om jeg kunne. Kan ikke forstå hvordan de fikk den sønnen de fikk. Men han er vel formet litt ut fra hvordan han så sin slekt var og valgt å bli annerledes - takk alt for det, ellers hadde vi ikke vært sammen...
Skulle gjerne hatt et nært forhold, men kaldere menneske skal man lete lenge etter...

Sånn bortsett fra at vi ikke har barn enda, høres dette utrolig kjent ut!
Men min svigerfamilie bor 10min unna. Hun har 2 svigerdøtre. Elsker første, elsker ikke akkurat meg.
 
Fantastisk person :Heartred mer kontakt etter barn, fordi jeg gjerne sender bilder/videoer av barna siden hun bor et par timer unna :)
 
Elsket svigermor min før når jeg var sammen med eksen, hun var alle tiders. Vi var på kafe sammen og skrev koselige SMS til hverandre.

Når jeg møtte min nåværende kjæreste ble jeg veldig skuffa. Hun har fortsatt bilde på veggen av min kjæreste og eksen hans med dems felles barn. Når kjæresten min ringte og sa jeg var gravid svarte hun «å dere kvier dere ikke for det da?» og neste gang jeg traff hun sa hun ingenting om det. Og jeg syntes hun kommer m sånne små kommentarer hele tida, jeg er litt blyg og nåe hun hadde noen på kaffe selskapet som forsynte seg hele tida sa hun «bare spis, det er bedre det enn de som pirker i maten» følte hun mente meg.

Æsj nei liker henne ikke, hun er spesiell. Gruer meg til å feire jul med henne.
Jeg og kjæresten min ga henne en blomst, julevin og sjokolade i bursdag gave og da sa hun at hun har ikke drikki vin på flere år. Bare merkelig kommentar når noen gir deg noe syntes jeg. Kommet m kommentarer ang hundene mine også.

Må bare holde ut besøkene. Men kommer aldri til å like henne :(
 
Elsket svigermor min før når jeg var sammen med eksen, hun var alle tiders. Vi var på kafe sammen og skrev koselige SMS til hverandre.

Når jeg møtte min nåværende kjæreste ble jeg veldig skuffa. Hun har fortsatt bilde på veggen av min kjæreste og eksen hans med dems felles barn. Når kjæresten min ringte og sa jeg var gravid svarte hun «å dere kvier dere ikke for det da?» og neste gang jeg traff hun sa hun ingenting om det. Og jeg syntes hun kommer m sånne små kommentarer hele tida, jeg er litt blyg og nåe hun hadde noen på kaffe selskapet som forsynte seg hele tida sa hun «bare spis, det er bedre det enn de som pirker i maten» følte hun mente meg.

Æsj nei liker henne ikke, hun er spesiell. Gruer meg til å feire jul med henne.
Jeg og kjæresten min ga henne en blomst, julevin og sjokolade i bursdag gave og da sa hun at hun har ikke drikki vin på flere år. Bare merkelig kommentar når noen gir deg noe syntes jeg. Kommet m kommentarer ang hundene mine også.

Må bare holde ut besøkene. Men kommer aldri til å like henne :(

Huff, hvor utrolig trist. Skjønner godt det ikke er noe hyggelig å komme på besøk da. Det gjør utrolig vondt med slike stikk. Hadde en sinnsyk vond fødsel med mye styr, mistet mye blod, ble liggende på sykehuset i over en uke, og måtte ha fysioterapitrening i mange mnd etterpå, hvor svigermor presterer å si at opplevelsen var verst for mannen som måtte se på dette, og jeg var jo "midt i det" så var ikke så ille for meg... i tillegg mente hun høylytt at ungen ikke skulle ha mitt etternavn, mens hennes etternavn var en selvfølge. Dette ble ikke en realitet for å si det sånn. Nei..ikke alltid lett med disse svigermødrene.
 
Har aldr møtt henne, og regner med jeg aldri blir å møte henne. Samboeren har ingen kontakt med henne, og har ikke hatt det på mange år.
 
Svigermor er svigermor. I perioder blir jeg helt gal av å være med henne, men for det meste er hun en fantastisk dame ❤️ Hun har oppdratt 7 barn nesten helt alene, og innehar så mye omsorg for barnebarna sine. Hun har 10 barnebarn, og har aldri utøvd forskjellsbehandling. Stort hjerte.

Det som gjør meg gal er at hun er VELDIG bastant i sine meninger, så jeg har lært meg å bli det selv med henne, og da går det bra. Hun er også kjempedistre og fjern!! Men haha, det er jo like mye gøy som frustrerende. Hun eier ikke alltid sosiale antenner, og spør gjerne som sexlivet vårt..

MEN hun er herlig! Samler ofte familien, tar gjerne barnebarna på overnatting samlet. Vår frøken og to andre søskenbarn (alle 4 år) lå over ei natt da vi skulle feire 30 årsdag. Litt frustrert da barna hadde fått sjokolade til frokost (de vet å utnytte farmor/mormor), men det skjedde ikke igjen ved senere anledning :laughing002

Alt i alt et kjempefint og omsorgsfullt menneske ❤️
 
Både og. Hun er snill og god, men det blir for mye. Hun kommer aldri uten en gave eller ting til frøkna, og det får meg til å føle at hun prøver å kjøpe tillit fra lillemor. Spesielt når hun ser henne et par ganger i uken. Går i mot frøkna sin vilje også, spesielt når det gjelder kos. Frøkna er ikke kjempe glad i å gi bort klemmer til andre når de skal gå, og jeg har prøvd å si i fra. Men når frøkna sier nei, så tar hun bare tak i henne og omtrent sikler henne ned på kinnet av kyss. Frøkna stritter i mot stakkar, og det er ikke greit. Ellers vil hun jo bare gjøre alt godt, det blir bare i overkant mye til tider.
 
Har ei veldig snill og god svigermor, på alle måter. Bor i nærheten. Veldig glad i henne.
 
Nei, hun er en vanskelig dame. Ikke bra for hverken meg, mannen eller barnet, men vi må jo sees innimellom. Bor heldigvis i utlandet..Utfordringen er at vi må bo der ei stund når vi først er der... Etter flere års kamp lar hun meg stort sett være i fred nå.
 
Jeg og svigermor gikk ikke overens i starten. Delvis fordi hun og svigerfar gikk igjennom skillsmisse akkuratt da, og hun var ganske egoistisk i den perioden.
Men så snart jeg ble gravid endret det seg, vi fant ett bånd og fikk plutselig ett utrolig godt forhold. Og i forholdt til alt som har med graviditeter og barn å gjøre, så er det svigermor jeg kan snakke med. Ikke mamma.
Kunne ikke klart meg uten svigermor :Heartred
 
Jeg liker henne, men så liker jeg henne ikke. Hun er veldig annerledes enn meg, og jeg kan faktisk bli litt utilpass rundt henne fordi hun er så autoritær og direkte innimellom. Jeg opplever henne som en ganske kald person egentlig, som nok er veldig usikker på seg selv. Og vi har vanskelig med å finne tema som er interessante å snakke om. Samtidig er hun en god bestemor og bonusbestemor for mitt barn. Da er hun leken og snill. Det er bare det at jeg kan kjede meg ihjel når vi er sammen og føler egentlig ikke hun er så opptatt av hvordan verken jeg eller mannen har det heller. Noen ganger er man bare på forskjellige planeter og må innse at det ikke blir annerledes. Litt synd synes jeg det er fordi jeg føler jeg har prøvd hardt, uten å komme henne noe nærmere. Og jeg har alltid hatt gode relasjoner med tidligere svigermødre. Jeg kan faktisk si at jeg har et bedre forhold til min eks-svigermor enn min nåværende.
 
Hei, kan vel si både og.
Fra starten har svigers vært noe for seg selv , men de har vært snille og greie. Men litt for mye kontroll fra di sin side. Etter vi fikk deres første barnebarn så prøvde svigermor å overta hele morsrollen min. Lata som hon"ammet" min lille baby og nektet å gi han fra seg til meg. Så fra den tid er det et stort sår mellom oss.

Men nå som lille gutten vår er blitt snart 19mnd gammel så stiller di opp og er kjempe snille og gode. Men klart man har sine irritasjoner. Men det er vel normalt. Ikke at di gjør ting så feil osv. Men når det er 3- ute så har lille gutt dratt av seg sokker i bilen. Jeg forventer at di kler på han sokker og lue samt jakke før di tar han ut av bilen. Men det er ikke snakk om. Da er jeg hønemor. Men lille gutt er forskjøla og hoster, så er ikke snakk om hønemor. Er snakk om å være oppegående å virkelig vite som er smart og ikke xD

Nå venter jeg nr 2, kommer nok om 2 mnd. Gruer meg !! Hva om svigermor blir sånn som starten av sist baby❤ Gørr redd xD :p
 
Svigermor er snill og omsorgsfull. Hun er en fantastisk god farmor for datteren min også❤️
 
Back
Topp