Liker du legen din?

Maria :D

April 2013s beautyqueen
Det gjør ikke jeg! Da jeg var gravid fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte ta sit-ups før uke 16 fordi fosteret kunne SKLI ut. Spinning var ikke aktuelt. Etter en kontroll sa hun at jeg måtte komme tilbake om en måned så vi kunne se om det fortsatt var liv inni der. Det er bare noe av alt det rare jeg har fått høre. Jeg er da frisk og rask og hadde et normalt svangerskap (helt til jeg fikk svangerskapsforgiftning) så de tingene hun sa var jo helt bak mål! Jeg vil skifte lege før neste graviditet så jeg lurer på om det er noen som har en å anbefale i Bergen? Er det flere som har fått høre slike merkelige ting fra legen sin?

Jepp... selv om han stort sett alltid er forsinka.. Jeg får alltid ø-hjelptime på dagen om jeg har behov eller dagen etter. Han lytter til meg og mine behov og tar meg seriøst.

Jeg er veldig fornøyd med min lege. Hadde jeg ikke vært det, hadde jeg byttet fastlege umiddelbart. Det kan du gjøre på altinn, der får du opp en liste over ledige fastleger i din kommune.

Hvor er smileyen med fallende kjeve når man trenger den? Henne hadde jeg faktisk vurdert å melde fra om - snakk om å servere svada!

Jeg har heldigvis vært utrolig heldig med fastlege. Under graviditeten følte jeg meg bedre ivaretatt av ham enn av jordmora jeg gikk til, og han har alltid tid.

Jeg er kjempefornøyd med min lege. Føler han tar meg på alvor uansett hva det gjelder og faktisk lytter til meg. Desverre er det som regel mye ventetid. Har måtte vente opp til 2 timer! Og vente 45 min er ikke uvanlig!

Hvor bor du i Bergen? Om du bor i nærheten av fana/ ytrebygda vil jeg anbefale Almenn medisinske senter på Sørås, hadde fastlege der i 10 år, og altid blitt tatt på alvor, aldri hatt problem med å komme til. Monica Grimsgaard var min fastlege, en fantastisk lege.

Er VELDIG fornøyd med legen min. Han har jeg vrengt sjela mi hos ganske mange ganger, og han tar meg alltid på alvor, og har god tid. Er som regel alltid forsinka, men det har vel noe med at han bruker god tid på hver pasient.

Han følger opp timene, henviser der han skal og er tilgjengelig på mail/mobil dersom det er noe som haster eller det er noe han har glemt.

Jeg gikk ganske ofte til han i fjor og da hadde jeg med julegave (kaffe og sjokolade) til han for å vise hvor mye jeg setter pris på han, og at han ikke må slutte:)
Han er også fastlege til sønnen vår, og gjør en fabelaktig jobb med han, og alle hans skavanker
Har som regel alltid Ø-hjelp timer og vi kommer inn kjapt når det dreier seg om sønnen.

Han har sine sider, men jeg tror ikke det er mulig å bli mer fornøyd med en lege:)

JA!

Har alltid fått time på dagen når jeg har trengt det. Hun er flink til å lytte, og tar seg tid til meg. Veldig flink lege.

Ja, det eneste er at han er litt intens.. Han ser meg rett i øynene og viker ikke blikket en eneste gang.. Det er nesten litt ubehagelig, for jeg er ikke veldig stirrende av meg. 

Jeg er egentlig veldig fornøyd - han er veldig flink, og dobbelsjekker alt han gjør, og gjør alt "etter boka" fremfor å bruke sine egne meninger og sånt. Får så og si alltid time på dagen (Man kan sende sms mellom 15-08). Han er veldig ålreit og morsom og tar seg alltid litt ekstra tid når jeg har vært på sv.kontroller - atpåtil har han UL hihi.

Han var ikke så koselig i første svangerskap mtp vekta, og ba meg om å gå på veldig mager lavkarbo da jeg nesten var med termin, men det var glemt fort og han sa ikke noe sånt i neste svangerskap :P

Nei, liker ikke legen min i det hele tatt! Jeg kan ikke bytte fastlege da alle de andre legene i kommunen har fulle lister, men jeg bestiller meg bare time hos en av de andre legene på kontoret likevel, jeg. Det er aldri noen som sier noe på det. :) Han jeg går til mest er en fantastisk lege, så jeg lider absolutt ikke. :)

Jada, jeg liker min. Har ikke vært hos han så mye.

De gangene jeg har vært der er han veldig rask da. Er ikke så mye småprating, akkurat.

Også er han ung, og ganske så kjekk Der han kommer gående i kule jeans og converse under legefrakken :p

På legekontoret er det to leger, og det er den ene legen som "har" alle pasientene. Han liker jeg ikke, stoler ikke på og jeg nekter å gå til han nå som jeg er gravid. Men han jeg går til mest er jeg utrolig glad i, han har hjelpt meg masse, og ikke minst han ordner alt med sønnen min. Er han usikker sier han det og ringer rundt for å få svar. Jeg får som regel time når det trengs! Dette er første legen som faktisk ringer til meg på kveldstid for å høre hvordan det står til min sønn, formen er bedre eller dårligere. Rett og slett fantastisk!:)

jm tilbudet ble lagt ned rett før jeg fikk nr 2, så jeg måtte bruke legen.
Han målte hjertelyden til 168-178 hver eneste gang og sa det var helt normalt.Jeg fikkd et ikke til å stemme.

Mens på sykehuset og på 3 D ultralyd målte de 140-145.
De sa at han legen måtte være idiot som ikke hadde sendt meg rett på sykehuset om han målte så høyt hver eneste gang.

Da jeg sa til han at alle andre målte 140++ og at de sa det var ekstremt høyt, tilta han helt og ringte opp sykehuset og spurte meg hva navne på alle personene som hadde sagt det var osv. fikk sjokk der jeg satt. lurte på om jeg tvilte på legekompetansen hans osv.

Så nei, jeg liker han ikke så godt.Savner min gamle lege han var fantastisk :)

Ja jeg er kjempe fornøyd med legen min
Har hatt han i mange år siden jeg sleit psykisk på det værste.. så han kjenner meg veldig godt og spør meg alltid hvordan det går..
Føler han passer godt på meg og det setter jeg veldig stor pris på

Jeg liker veldig godt min fastlege som jeg har hatt siden før jeg begynte på barneskolen, gikk heller til han enn jm under graviditeten også.

Men de siste mnd har vi hvert hos sønnen hans og han liker jeg ikke, var der nede 6 ganger på under 4 uker pga småen var syk med beskjed om å komme tilbake om hun ble værre.

Uansett hva vi er der for får vi beskjed om å komme tilbake om det ikke blir bedre, eller om det blir værre uten at han kan si hva det er eller komme med tips til hva jeg skal gjøre.

Så liker han ikke at vi holder småen fast om det er noe hun ikke vil, så han ville heller at hun gikk syk med beskjed om å komme tilbake og til slutt, skulle jeg bare ringe ned om hun ikke var bedre så skulle han sende resept. Fordi jeg ikke skulle holde hu fast så han fikk tatt en prøve i nesa om hun hadde lungebetennelse.

Jeg skulle selv ha hvert der en tur og tatt celleprøve og div, men føler meg ikke komfortabel med det så lenge vi må til han så venter til jeg heller kommer til min lege igjen (har tidligere hatt en annen sønn som turnuskandidat der så håper det bare er sånn nå og).

Back
Topp