Liker du din egen dialekt?

Nei, jeg syns min er helt grusom. La helt om til bokmål en lang periode da jeg bodde i Oslo. Nå som jeg ikke bor der har dialekten sklidd ut igjen.

Nei ikke noe spesielt. Hater den ikke heller da, mest likegyldig.
Er fra Sunnmøre, men hadde elsket å kommet fra Bergen [emoji3]

Jeg synes dialekter er kult, jo breiere, jo morsommere :-) trøndersk blir jo sett på som litt harry og bondsk etter fremstilling på tv osv. Men jeg liker den :-) er nordtrønder selv ;-)

Man snakker vel ikke bokmål??

Jeg er fra Oslo og snakker vel det man kaller standard østnorsk.. Og syns det er helt greit :)

Jeg snakker nesten som Arne Brimi. Ikke den enkleste og heller ikke den peneste dialekten, men jeg syns den har masse sjarm og personlighet.

Man snakker vel ikke bokmål??

Jeg er fra Oslo og snakker vel det man kaller standard østnorsk.. Og syns det er helt greit :)
Enig med deg :-)

Er fra Oslo selv, men snakker ikke østkant og heller ikke helt vestkant. Så vet ikke helt hva jeg snakker :P

Jeg har egentlig ikke en skikkelig dialekt da jeg har en blanding. Før snakket jeg kav bergensk, så ble det mer og mer utvannet og nå snakker jeg en litt "finere" grenlandsdialekt med noe bergensk i haha

Så nei jeg skal ikke skryte av at jeg syntes dialekta mi er fin :P

Brei grenlsndsdialekt, så nei:p

Mja. Syns det høres greit ut helt til jeg hører på på radio eller tv :-p Er fra Hardanger!

Back
Topp