Liker du å være gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Eller synes du det er helt pyton?

Tror du dette endrer seg utover svangerskapet?

Liker det ikke. Overhode!! Gjorde ikke det sist heller. Liker heller ikke perioder på jobb som er krevende, så er vel å sammenligne...alt går over :P

Likte det veldig godt forrige gang...da hadde jeg ingen plager...nå venter jeg på at kvalmen skal gi seg og jeg skal kunne like det igjen...

Liker følelsen av å lage en liten baby, så jeg synger og snakker en del til lille «prikk» [emoji16]
Men klart, hadde jo valgt vekk kvalmen, murringene, kvisene og alt det andre slitsomme [emoji23]

Men det positive overgår foreløpig det negative [emoji173]️[emoji847]

Ikke frem til for en uke siden. Nå er alle plagene så og si borte. Bare noen få igjen som egentlig bare er symptomer, men ikke plagsomme. Så nå nyter jeg det! <3

Det er noe magisk ved å være gravid, men jeg synes det er kjipt til tider også. 2. trimester er jo stort sett bare koselig, med voksende mage og gleden over å kjenne liv :) Gruer meg dog til den siste måneden, med dårlig plass i magen, vanskelig å sove, opp hele natta for å gå på do. Mye nedpress, maserier og kynnere i en måned før fødsel, etterfulgt av en lang og tung fødsel. Syntes heller ikke tiden etter fødsel var så greit. Veldig sliten, vondt over alt, såre brystvorter, ammetrøbbel. Følte ikke noe til morsfølelsen før etter noen måneder, og akkurat det syntes jeg var vondt. Sånn var det sist i alle fall, men ting kan jo bli helt annerledes denne gangen. Håper ting blir litt annerledes i alle fall, spesielt etter fødsel.

Synes det har vært så magisk de andre gangene, foreløpig er det bare kjipt :(
Regner med det kommer snikende når magen vokser og bevegelsene kommer :Heartred

Hata det sist, enda det var et drømmesvangerskap iforhold til nå. Trenger vell ikke og si at jeg liker det minst like nå. Er takknemmelig for at jeg er gravid og kan bli det, men nei. Dette blir sistemann. :p

Foreløpig er det ikke så veldig behagelig, akkurat - mye trøtt og ofte uggen. Men har jo ventet lenge på dette, så vil ikke klage!

Forrige gang syntes jeg det var fantastisk. Denne runden håper jeg tar seg opp når 2.trimester er i gang, magen vokser og det blir tydelig liv inni magen [emoji173]️Foreløpig er det nok mest bare slitsomt.

Denne gangen har absolutt vært bedre enn sist svangerskap, selv om jeg SKIKKELIG gravid[emoji87] Men jeg liker å kjenne at noe skjer med kroppen, og at det fortsatt er liv der. Sist likte jeg å gå gravid og var stolt av magen min, men denne gangen vil jeg bare ha babyen med en gang. Gruer meg fryktelig til slutten av svangerskapet[emoji15]

Syns det et helt greit å gå gravid så langt! Hatt svært lite plager, så har vært veldig skeptisk til om det ble noe av i det hele tatt [emoji28] nå er jeg 12+6, vært på ultralyd og hørt hjertelyd, så nå puster jeg litt lettet ut! Veldig surrealistisk, og det hender jeg glemmer at jeg faktisk er gravid [emoji85]

Helt pyton så langt. Over i 11 uke nå, så kvalm at jeg ikke fungerer. Ser for meg at denne graviditeten blir mest pyton. Gruer for slutten og fødsel også.:(

Liker tanken på at det er noen inni meg som skal bli ett menneske :Heartbigred
Bekymrer meg veldig for MA, siden har opplevd det to ganger før...
Men er 12+6 nå, og såg foster i uke 10 så rekner med at dette går fint :cool01

Jeg hadde likt det om jeg ikke hadde et bekken som gir meg så innmari vondt!

Fuck no! Er jo glad for at det skal bli et barn til, for det var ingen selvfølgelighet, og glad jeg har fått oppleve å være gravid, men hater alle plagene og den dårlige formen. Hadde en liten periode i andre trimester sist som ikke var så verst, ellers syntes jeg det var pyton da og. Stas når man kjenner bevegelser, men trivdes ikke med magen, gleder meg til svangerskapet er fullført. Gjør aldri dette her igjen!

Fuck no! Er jo glad for at det skal bli et barn til, for det var ingen selvfølgelighet, og glad jeg har fått oppleve å være gravid, men hater alle plagene og den dårlige formen. Hadde en liten periode i andre trimester sist som ikke var så verst, ellers syntes jeg det var pyton da og. Stas når man kjenner bevegelser, men trivdes ikke med magen, gleder meg til svangerskapet er fullført. Gjør aldri dette her igjen!

Man føler seg ikke akkurat frest mot slutten når man ser mer og mer ut som en oppblåst elefant. Turte nesten ikke å gå ut av døren.. kom meg nesten ikke gjennom døren uansett[emoji23]

Seks år siden sist jeg var førstegangs gravid, kosa meg hele svangerskapet utenom de 3 siste ukene. Var bare delvis dårlig til uke 12. Sånn at jeg huska graviditet som fantastisk.
Men not so mutch denne gangen, er mye trøtt,kaster opp, svimmel, ekkel smak i munnen,ihjel sulten hele tiden og ligger for det meste,puster og peser bare jeg går over stue gulvet og absolutt alt lukter pyton .
Er bare 14 uker.
Savner og klare og være aktiv og gå i fjellet,gå turer,være sosial og ikke minst savner jeg og klare og utføre jobben min sånn som jeg bør
Gleder meg til den lille kommer ut

Med både hyperemesis og truende svangerskapsforgiftning så kan man vel si at graviditeten ikke er noe hyggelig.. akkurat som sist gang. Takk og lov kommer det noe veldig godt ut av det da! [emoji28]

Back
Topp