Liker de bilkjøring? Ikke her :S

~moonlight~

Elsker forumet
Liker babyen deres å kjøre bil.? Vet snart ikke hva jeg skal gjøre... Hun skriker hele tiden.. Til helga skal vi på hyttetur og må kjøre bil halvannen time.... Hun kan jo ikke skrike så lenge...

Her har vi ei som ikke liker og kjøre bil når det er mørkt så hvis vi skal på langtur så må vi kjøre mens det er lyst. Vi skal til Danmark i mai så er spent på hvordan det går.. Vi er fremme med ferja på kvelden, og skal kjøre litt nedover dit vi skal bo. Det er i leggetiden hennes, kanskje det hjelper... Vi hadde en tur til fjellet for et par helger siden og da hylte hun i 2 timer, satte meg bak til henne og prøvde og underholde henne litt men funka i 5 min så hyling igjen, finne ny leke som var grei i 5 min og sånn holdt vi på hele turen. Da kjørte vi på kvelden. Når vi skulle hjem så kjørte vi mens det var lyst og det var ikke no problem..

Han er ikke noen blodfan :P Liker ikke det å sitte fast er vel konklusjonen vår, så det er jo ingenting å få gjort noe med...
Men her så kan han ikke være for trøtt når vi setter han i bilen, ha må ha smokk og leke også sitter en av oss bak med han.
Også må vi passe på at han ikke er for varm! Vi kledde på han altfor mye i starten sakkars...

Om jenta mi er trøtt når vi skal kjøre så er det hyling.. Det ENESTE som hjelper da er at jeg/vi synger "jeg gikk en tur på stien....." om og om igjen!:-p jeg blir ganske lei, men det er bedre enn at hun skal sitte og skrike :-)

Min elsker å kjøre bil, og har *nesten* aldri noen problem med å kjøre med ho :)  Pleier alltid å ta en leke fra babygymmen hennes med som ho elsker, tar håndtaket inni handa hennes også holder ho den hele turen :) Ho holder den også når vi er i butikken osv. Før så pleide jeg alltid å gi ho smokk før vi kjørte, men nå liker ho ikke smokken mer.

Har du prøvd å kjøpe "aktivitetstavle", eller hva jeg skal kalle det, til å henge på baksetet? :) Kanskje det hjelper..

Ingen problem her. Han bruker å sovne bare jeg strammer beltene på setet hans. Hehe
Liker å ha det litt stramt han her. Om han er våken så leker han med leka som henger tvers over bærehåndtaket til setet.
Men min niese var grusom. Men da de snudde ho rette veien i bilen da ho var stor nok til sete nr 2 var det noe helt annet. (Ja de var klar over det med bakovervendte seter var/er anbefalt, Men de syns at det var bedre at ho ikke blei bilsjuk, siden det mest sannsynlig var det som plaget ho, siden ho spydde på litt lengre bilturer)

liker og liker... han har stort sett sovet de gangene vi har kjørt lengre til nå! Men sover jo mindre på dagen nå, så da blir han vel mer våken på bilturer og.. var på en 1.5 timers tur i helga, sov hele veien til, men tilbake så våkna han og protesterte en del, måtte stoppe et par ganger og ellers underholde masse. Skal på 4 timers tur i påska, veldig spent på det... skulle hatt en sånn aktivitetstavle til da.

han lille nå synes det er ok å kjøre bil, men broren likte det ikke! eg passet på at d var sove tid og ga han flaske i sete mens vi kjørte... alt for å få han til å sove, viss ikke ble det mye skriking! ellers så satt eg mye bak å underholdt! må innrømme at det va mange turer hvor det ble mye stopp pga av gråt.... ikkje kjekt når de ikke trives i bilen!! han er ikke så glad i det nå heller, han er 16mnd! vi har tenkt å investere i sånn film greier han kan se på når vi skal på lengre turer, håper han vil like det:)

han HATER det... hyl og skrik fra sekundet vi setter han i setet.. Men sånn var søstrA hans og.. helt til hun fikk stort stete.. ved 7 mnd... da var det bare velstand. :D

Her kan det også skrikes en del, når vi kjøres bil. Vi har en sånn rangle med tre leker som vi kan feste på setet. Det hjelper litt. Men det som hjelper best er når storebror sitter ved siden av henne, for da kan hun se på han. Lillejenta her er veldig fascinert av storebror. Han er den store helten her i huset;)

mi var veldig sånn før, men no i det siste så kan ho faktisk sitte i setet og være våken uten å grine, trur det har litt med at ho ser mye bedre no. ellers dersom ho begynner å grine så tar eg av ho luen og da er ho fornøyd igjen. så må jo alt stemme med at ho er mett, fått ny bleie og fått rapt osv. men no er det ihvertfall ikke hyl skriking når vi setter ho ned i setet lenger.

Det har aldri vært noe problem, enten så sovner han, eller så sitter han der og ser seg rundt. Han leker ikke med noe, men så lenge han har smokken går det greit. Vi har ikke kjørt noen veldig lange turer, men i påsken skal vi på skikkelig langtur, er mer spent på den.

For oss hjelper det å kjøre fra morgenen av. Jo mer opplagt han er, jo bedre er det. Det samme gjaldt for søstera. Så vi har alltid stått opp, stelt og spist og så kjørt. Da er vi ute av huset senest klokka 8, og da pleier det å bli fine turer.

Har ingen gode råd, men håper dere finner en løsning som gjør at det blir litt mindre hyl og skrik.

Back
Topp