Liker barnet tannpussen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Korleis er det med tannpussen hos dokker? Går det greit? Liker barnet(a) tannpussen? :)

Eldste syns det er greit, minsten mener at det er barnemishandling :shy:

Ha ha, akkurat sånn er det her også:p Glad vi bor i enebolig på bygda for å si det sånn:p
Jeg lurer jo på hva naboene må tro av og til :nailbiting: prøvd det meste av triks, og de kan funke en gang eller to før det er like ille :nailbiting: men, akkurat tannpussen må jeg gjennomføre :p

Jeg lurer jo på hva naboene må tro av og til :nailbiting: prøvd det meste av triks, og de kan funke en gang eller to før det er like ille :nailbiting: men, akkurat tannpussen må jeg gjennomføre :p
Det blir rett og slett tvangspussing. Ikke aktuelt med noe annet.

Det kommer helt an på dagsformen... Noen ganger er det det kjekkeste i verden, mens andre ganger (som i kveld) er det tvangspussing og hyling.

De har alltid likt det begge to :) men vi har alltid gjort det som en positiv og morsom ting, der vi alltid synger en tannpussesang mens vi pusser tennene deres

Det har gått litt i bølger, men synes det er veldig gøy nå :)

Vel, det høres ut som drap hver eneste gang vi pusser på minstemann. Eldste forstår hvorfor det er viktig å pusse, så det går veldig fint.

Tannpuss er en kamp man tar, det er ingen diskusjon. :)

Han digger det, og går inn på badet selv og ber om å få pusse tenner.
Selvfølgelig vil han jo gjøre alt selv, og "kampen" går da på at jeg skal pusse først og så skal han få pusse til slutt, og få skru av vannet selv.

Nei, han hater det. Men har sluttet å gråte da.. og trenger ikke lenger å «tvangspusse» :rolleyes:

Ja, begge liker det. Har et par morsomme sanger jeg synger. Så det blir en lek ut av det. De elsker det!

Her har tannpuss alltid vært godt mottatt hos lille. Skal sies at vi startet å "pusse" gommene veldig tidlig da, da han klødde veldig en periode før tennene brøt gjennom - og det var nesten bare "pussing" som virka, så tror det alltid har vært assosiert som noe behagelig. :-) Vi sang og gjorde en koslig stund ut av det, også, så det kan jo hatt en virkning det og. :-)

Ja, aldri vært noe problem.

Mini hater det, så vi har en stor krangel hver eneste kveld..

Back
Topp