Like/ulike svangerskap ? Like/ulike kjønn ?

Jeg har 2 jenter og 1 gutt, gutten kom i midten.
Det har vært 3 forskjellige svangerskap, selvom svangerskapene med jentene har vært mer like.
Jeg var styggkvalm i noen uker med jentene, med gutten var jeg kvalm hele graviditeten.
Med gutten hadde jeg ingen energi
Med jentene kom den tilbake i uke 9/10.(rundt den tiden kvalmen forsvant også)
Større mage med jentene. (gutten var størst)

Med gutten var jeg dårlig fram til uke 11, men ellers finfin form. Stor og sliten mot slutten, men ikke noe ellers.
Med jenta var jeg dårlig fra uke 6 og egentlig hele veien. Kastet opp og var sengeliggende til uke 16. Etter det tålte jeg svært lite før jeg ble dårlig, som endte med delvis og 100 % sykmld ut svangerskapet. Kroppen tålte ingenting før den reagerte med oppkast og sengeliggende form. Har lært meg å lytte til kroppen på en måte jeg aldri har gjort før!

Gutt
Jente
Jente

Ikke kvalm med gutten. Kvalm og kastet opp fra uke 6 med jentene. Sykemeldt fra uke 6 med jentene, 28 med gutten. Veldig trøtt med gutten. Som normalt med jentene..

Hvordan var svangerskapene da de to første gangene ? :) ulikhetene :)

Med nr 1 ble jeg sykmeldt i uke 6 pga kvalme. På slutten veide jeg 7 kg mindre enn da jeg ble gravid. Konstant trøtt og vondt i magen, hadde ørtåførti turer på føden og sv.skapspoliklinikken bare de første 20 ukene. Fikk også restless legs og sleit med søvn.

Med nr 2 kasta jeg opp kanskje fem ganger. Vekta holdt seg stabil. Hadde nesten ikke vondt i magen og jeg sov som en baby når jeg la meg om kvelden, selv om jeg ikke var unormalt trøtt.

Jeg har en jente fra før og har en gutt i magen nå; syns ikke svangerskapet er noe annerledes, men føler magen er rundere nå. Kan være tilfeldig. :)

Ganske likt svangerskap med gutten og den eldste jenta, annerledes (bedre form) med den yngste jenta. :)

Med gutt nr 1 spydde jeg i 20 uker og hadde problemer med å gå de siste 20 pga bekkenløsning

Med gutt nr 2 merket jeg knapt at jeg var gravid før magen begynte å bli stor i uke 22-24.

Venter jente nå, og har vært kvalm (men ikke spydd) og hatt bekkenløsning hele svangerskapet...

Jente
Gutt

Veldig forskjellige! Utrolig mye mer uggen, svimmel og hormonelle med gutten. Jenta var bare morro med bare litt kvalme hvis ikke jeg spiste frokost i det jeg stod opp.

Jeg har en gutt og en jente. Svangerskapene var som dag og natt! Lett svangerskap med gutten selv om jeg ikke kunne spise noe på 5,5mnd fordi alt kom opp igjen, men var full av energi, jobba og studerte og følte meg fantastisk.
Med jenta var det motsatt. Eneste som var likt var vel at jeg ikke gikk noe særlig opp i vekt.

Back
Topp