Like svangerskap, oppkast?

JPSK

Elsker forumet
Når jeg gikk gravid med min sønn begynte oppkasten i uke 7+4... Jeg blir jo hele tiden skrudd tilbake i dette svangerskapet så i flg ul på søndag er jeg 7+3 i dag.... Og gjett hva morgenen startet med?? ;) Har vært masse kvalm i noen uker da, men uten oppkast...

Må jo nesten bare le litt.. *oppgitt* Spydde til og med uke 29 med min sønn, håper på å være litt mer heldig denne gangen? :)

Tar iallfall oppkasten som et godt tegn... Om ikke ant.

Flere som har like/ulike svangerskap og symptomer? :)

Hehe.. typisk det ;-)

Her er det konstant kvalme uten oppkast, svimmelhet å masse Ligament smerter som er likt fra sist

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Veldig forskjellig her alle tre gangene faktisk...

Kastet opp 3-4 ganger hver dag med nr 1 frem til jeg var 6mnd. Ble da sykemeldte 60% å sluttet å kaste opp. Har kun kastet opp 1 gang denne gangen, men har hatt ferie siden jeg var 5 uker på vei. Skal på jobb igjen når jeg er 14.uker. blir spennende å se da.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Nyt svangerskap uten oppkast sier jeg bare.. hjertet slår og da er det faktisk mye mindre sjans for SA :)
Mine symptomer ellers nå foruten oppkast døgnet rundt er svimmelhet, blodsukkerfall, sliten og trøtt, syke drømmer (haha jeg drømte at vi var på UL og at Mikke Mus var i livmoren min og vinket til oss på skjermen). Puppene er omtrent ikke ømme, bare brystvortene, men det kan jo være Crinone som gjør? Dessuten så har jeg kramper i leggene når jeg skal sove.

Nyt svangerskap uten oppkast sier jeg bare.. hjertet slår og da er det faktisk mye mindre sjans for SA :)
Mine symptomer ellers nå foruten oppkast døgnet rundt er svimmelhet, blodsukkerfall, sliten og trøtt, syke drømmer (haha jeg drømte at vi var på UL og at Mikke Mus var i livmoren min og vinket til oss på skjermen). Puppene er omtrent ikke ømme, bare brystvortene, men det kan jo være Crinone som gjør? Dessuten så har jeg kramper i leggene når jeg skal sove.
Drømmer??? Å du godeste alt jeg har drømt de siste nettene!!! Våkner opp og bare ler! Burde skrevet de ned om morgenen sånn at jeg husker de haha

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Ja, crinone kan gi litt ømme bryst. Jeg tror jeg har en blanding selv.

Ellers kan jeg ikke uttale meg på spørsmålet her siden dette er første gangen jeg har kommet så langt ;)

Venter vårt første nurk 05.02.14

Sent from my iPhone

Noe likt og noe ulikt :P
Med datteren min gikk jeg konstant veldig kvalm fra uke 6 til uke 13, denne gangen kommer kvalmen bare av og til :D
Jeg har aldri klart og ha lange negler, bortsett fra da jeg gikk gravid, og denne gangen er det akkurat det samme :P
Så er spent på hvordan likheter og ulikheter blir utover svangerskapet :)

Ja, crinone kan gi litt ømme bryst. Jeg tror jeg har en blanding selv.

Ellers kan jeg ikke uttale meg på spørsmålet her siden dette er første gangen jeg har kommet så langt ;)

Sent from my iPhone

Du har termin dagen før meg du, jeg har 06.02 :) Dette er også første gangen jeg har kommet så langt, har hatt 1 SA og 2 MA i løpet av 11 mnd før dette svangerskapet. Dette er første gangen jeg spyr (jeg spyr altså døgnet rundt, 6-7-8 ganger, helt jævlig). Men det svangerskapet som endte med en MA i uke 8, oppdaget i uke 10, (så bankende hjerte på UL i uke 7 den gangen), da hadde jeg grusomt ømme bryster (gikk ikke på crinone da). Den gangen var hele brystpartiet som et verkende blåmerke, jeg klarte ikke legge dyna oppå de en gang (for ikke å snakke om da katten valset over de midt på natten). Så symptomene varierer tydeligvis fra gang til gang, prøver å ikke legge for mye vekt på de :)

Synes du noe har endret seg for deg de siste dagene/ukene eller? Jeg føler at jeg spyr mer og mer, mens andre symptomer ikke er så merkbare lengre. Dessuten så strekker det og rykker på merkeligvis både i lysken og underlivet. Ikke særlig vondt, men merkelig og litt ubehagelig.

Du har termin dagen før meg du, jeg har 06.02 :) Dette er også første gangen jeg har kommet så langt, har hatt 1 SA og 2 MA i løpet av 11 mnd før dette svangerskapet. Dette er første gangen jeg spyr (jeg spyr altså døgnet rundt, 6-7-8 ganger, helt jævlig). Men det svangerskapet som endte med en MA i uke 8, oppdaget i uke 10, (så bankende hjerte på UL i uke 7 den gangen), da hadde jeg grusomt ømme bryster (gikk ikke på crinone da). Den gangen var hele brystpartiet som et verkende blåmerke, jeg klarte ikke legge dyna oppå de en gang (for ikke å snakke om da katten valset over de midt på natten). Så symptomene varierer tydeligvis fra gang til gang, prøver å ikke legge for mye vekt på de :)

Synes du noe har endret seg for deg de siste dagene/ukene eller? Jeg føler at jeg spyr mer og mer, mens andre symptomer ikke er så merkbare lengre. Dessuten så strekker det og rykker på merkeligvis både i lysken og underlivet. Ikke særlig vondt, men merkelig og litt ubehagelig.

Jeg var mer kvalm og uvel for noen uker siden enn hva jeg er nå. Har fortsatt halsbrann, sure oppstøt og super sensitiv luktesans. Lite matlyst også. Merker mer strekk og murring i underlivet. Det har kommet mer den siste uka. Veldig trøtt og helt avhengig av å ta en dupp på ettermiddagen + legge meg tidlig om kvelden :p

Sent from my iPhone

Vel.. sist begynte kvalmen dagen etter jeg fikk positiv test. Og jeg lå på sykehus i flere mnd fra uke 6-18.. kastet opp til dagen jeg fødte..!

Denne gang begynte kvalmen i uke 6, og jeg havnet på sykehus i uke 7. Så de er ikke så veldig forskjellige..
Eneste forskjellen denne gang er at medisinen jeg tar hjelper meg å beholde maten.Men jeg er fremdeles konstant kvalm:(

dette svangerskapet er helt annerledes! forrige gang kastet jeg opp hver dag fra uke 5 og til jenta mi var ute. gikk ned 9 kilo, og det var et sant helvete! unner ingen konstant kvalme i 9 måneder altså!

vært endel kvalm nå også, menikke på samme måten! *bank i bordet*

Forrige gang startet oppkastet samme kveld som jeg fikk pos test. Var ikke helt planlagt da siden jeg gikk på pillen og vi ikke bodde ilag. Så sikkert mye nerver som spilte inn der og.. heldigvis ga det seg rundt uke 12.
Denne gangen kom kvalmen ganske tidlig, før pos test, men hittil har jeg bare kastet opp 3 ganger. Og det var pga herbalife shake, manglende mat og dårlig form generelt den siste gangen. Så ikke helt like denne gangen nei.
Men heldigvis forsvant kvalmen denne gang i uke 8/9 :-)
Veldig spent på om det er gutt eller jente denne gangen da. Hehe

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lille spire 07.02.14 ♥

Back
Topp